Конспект заняття “Повернення казок до своєї країни” 5

Єфіменко Людмила Миколаївна

Вихователь
Херсонська обл., м. Скадовськ ЗДО (я/с) №4 “Чебурашка”

Для кого призначений: середня група, для вихователів
Форма проведення:  розвиток мовлення, художньо-естетичний розвиток

Повернення казок до своєї країни

Мета: закріпити і поглибити знання дітей про українські народні казки, послідовність подій;

формувати вміння помічати помилки в казках та виправляти їх; відгадувати за ознаками казкових персонажів;

розвивати та збагачувати словниковий запас, зв’язне мовлення, увагу, мислення, творчі здібності, уяву, кмітливість, почуття гумору, вміння передавати емоції, міміку, жести певного образу;

виховувати цікавість та любов до казок.

Попередня робота: читання та розглядання ілюстрацій до казок, проведення ігор: «З якої казки», «Добрий – поганий», «Якого героя не стало», «Вгадай казкового героя», використання мнемтаблиць до казок, загадки, театралізація.

Матеріали і обладнання: декорації для казкової країни, аудіозапис казкових героїв (ведмедя, лисиці, зайця), масажний килимок, чарівна скриня, клубочок, ширма, кошик, лист від Лісовичка, миска з борошном, мішечок, іграшкова сова, ковпак для гри, карусель (ігровий парашут), казкові предмети, виготовлені з фетру (глечик, яйце, колосок, червоний капелюх, бандура), ляльковий театр (бі-ба-бо), мовний матеріал, картинки для завдань, флешка, ІКТ, презентація.

Хід заняття

Діти під музику проходять до зали і вітаються

Створення позитивного психологічного настрою:

Добрий день! Добрий день!

Добрий день усім!

Щастя ми бажаємо і здоров’я всім!

Вихователь: Давайте подаруємо наші усмішки гостям і покажемо, що ми їм дуже раді.

  • Діти, а чи любите ви казки? Які казочки ви знаєте? (відповіді дітей).

А чи бажаєте ви потрапити у чарівний світ казок? Тож запрошую вас підійти до казкової каруселі, яка допоможе нас перенести в цей дивовижний світ.

Малята підходять до каруселі і промовляють слова:

Гей, барвисті каруселі,

Закрутіть нас хоч разок!

Щоб ми всі були веселі,
і потрапили у світ казок.

Адже: каруселі річ весела,

Не побачиш тут сумних,

Та на наших каруселях,

Вже затих веселий сміх.

Вихователь: Ой, а чому карусель така сумна і не крутиться вона?

Чути голос:

Це тому, що в казковій країні сталася біда: в ній загубилися всі казочки. І тепер вони по вулицях блукають, дорогу додому сумні шукають. Треба виконати ряд завдань, щоб повернути їх, зібрати чарівні предмети  і прикріпити їх до каруселі. А допоможе вам чарівний клубочок. Він вам буде вказувати дорогу.

В кошику лежить клубочок. Вихователь бере його в руки.

Вихователь: Малята , ну що вирушаємо казки рятувати і чарівні предмети збирати! Давайте промовимо слова і відправимось у подорож за клубочком:

       Ти котись, котись клубочок,

                                            Попереду у лісочок.

Покажи малятам нашим

Як у казочку потрапити.

Вихователь: Діти, ми потрапили до країни казок. Погляньте, як тут гарно!

Ой, куди це наш клубочок покотився?(до ялинки)

Стоїть ялинка з шишками. Під ялинкою конверт. В конверті лист. Вихователь читає листа:

«Щоб дізнатися, які казки загубилися, вам потрібно відгадати загадки на шишках і показати картинки до них! За правильну відповідь ви отримаєте чарівний предмет.

 

Діти сідають на килимку

 

Загадки

Ой, набридло на віконці

Все на сонечку сидіть,

Я візьму і покочуся,

Щоб побачить увесь світ. (Колобок)

 

Сидить дівчина в корзині

На ведмежій дужій спині,

А чому ж вона сховалась,

До ведмедя не призналась. (Марійка і ведмідь)

 

Загубив дід рукавичку,
Рукавичку – невеличку.

Звірі в неї поховались

Бо морозу налякались,

Та так тісно їм усім

Ось – ось – ось порветься дім. (Рукавичка)

 

В охайній хатинці голосистий півник жив.

І від рання до смеркання працювати він любив.

Ще жили з ним мишенята, Круть і Верть їх звали,

Цілий день ледачі на вулиці стрибали.

До роботи не охочі, а як їсти тут як тут,

Пригадайте, милі діти,як цю казочку зовуть. (Колосок)

Вихователь: Молодці! Загадки відгадали!За правильні відповіді ми отримали ось цей чарівний предмет (за ялинкою вихователь знаходить чарівний предмет глечик, демонструє малятам і ложить його в кошик). Ну, що вирушаємо в дорогу!

Промовляють слова

Ти котись, котись клубочок

                        По переду у лісочок, покажи дорогу нам.

Вихователь: А, ось місточок! Треба пройти його.

Діти ідуть по  масажним доріжкам

Вихователь:  Погляньте, куди це ми потрапили?

Стоїть скриня зачинена на замок. Звучить тиха музика. Вихователь присівши разом з дітьми біля скрині промовляють чарівні слова з відповідними рухами

Вихователь з дітьми (разом): Ось висить замок  міцний,

Чарівний він – не простий!

Потягли ми на себе,

Покрутили, постукали

І відчинили!

Вихователь: Що ж в скрині? Ой! Та в скрині – кошик ! Малята цей кошик не простий, а музичний! Він озвучує героїв казок. Давайте присядемо на стільчики і послухаємо.

Звучить пісенька Ведмедя

Вихователь: Діти, хто це?

Діти: Це Ведмідь!

Вихователь: В яких казках зустрічається Ведмідь?

відповіді дітей

вихователь дістає з кошика театр бі-ба-бо Ведмедика і одягає на руку

Вихователь: А, яким вам видається ведмідь?

Діти: Великий, клишоногий, вайлуватий.

Вихователь: А, що він вміє робити?(відповіді дітей).

Вихователь: А, взимку, що робить? ( спить).

Вихователь: Хто знає вірш про ведмедя?

Дитина:                                  Сів ведмедик на пеньочку

Заліз лапкою у бочку,

Там медок густий зібрався

І від бджілок заховався.

Звучить пісенька Лисички

Вихователь: А це хто?

Діти: Це Лисичка!

Вихователь одягає на руку (театр бі-ба-бо) Лисичку

Вихователь: А, що вміє робити Лисичка? (хвостиком махати).

Вихователь: Лисичка яка? (хитра, руда, влеслива, жадна ).

Вихователь: Як її в казочках називають? (лисичка-сестричка).

Вихователь: Хто знає вірш про лисичку?

Дитина:           Лисичка-сестричка лісом ходила,

Хвостиком водила.

Пісеньку співала.

  • Тра-ля, ля-ля, ля-ля –

Ось така я краля!

Звучить пісенька Зайчика

Вихователь: А це хто?

Діти: Це Зайчик!

Вихователь одягає на руку театр бі-ба-бо Зайчика

Вихователь: Зайчик, який? (відповіді дітей).

Вихователь: А які в нього вушка? Хвостик? (відповіді дітей).

Вихователь: Хто знає вірш про зайчика?

Дитина:                                Заєць спати захотів,

Сам постелю постелив,

Сам собі зробив подушку,

Підмостив її під вушко.

Та у зайця довге вушко –

Все звисає із подушки.

Вихователь: Молодці!Завдання зі скрині виконали! Отримуємо чарівний предмет( в скрині знаходиться чарівний предмет бандура). То ж  мандруємо за чарівним клубочком далі.

 

 Діти разом з вихователем промовляють слова

 

Ти котись, котись клубочок

                                    По переду у лісочок.

                                    Покажи дорогу нам.

Клубочок прикотився до пеньочка. На пеньочку стоїть миска з борошном.

Вихователь: Малята, а що це таке?

Діти: Миска з борошном.

Вихователь: А, як ви вважаєте, що можна зробити з борошна?

відповіді дітей

Вихователь: Діти, а взагалі навіщо людям потрібне борошно?

відповіді дітей

Звучить музика. Вхід Колобка

Колобок: Добрий день, малята! Як я радий вас бачити!

Вихователь з дітьми: Добрий день!

Вихователь: Діти, ви впізнали цього казкового героя?

Діти: Так. Це Колобок.

Вихователь: А з якої він казки?

Діти: З казки «Колобок».

Вихователь: Колобочку, а наші діти про тебе віршик знають, тож послухай, будь ласка!

Колобок: Залюбки.

Дитина: Колобок рум’яний бік,

Він від баби й діда втік.

До лісочка докотився.

Тут із дітьми подружився.

Колобок: Дякую малята за такий гарний вірш!

Я веселий Колобок. Люблю співати, грати та танцювати. Тож пограйте разом зі мною. В мене є ось такий ковпак.

Гра « Чарівний ковпак»

Діти стають у коло і промовляють слова:

Ми всі бігали, стрибали

І у різні ігри грали.

Ну мо стали всі у коло,

Обернулися навколо.

Тихо, тихо зупинись.

Закрий очі, не дивись.

Всі заснули?

А- я-я!

Хто зник швидко, відгадай!

Колобок: Дякую малята! Як  весело з вами! А на згадку про нашу дружбу хочу подарувати вам ось цей чарівний предмет (колосок). А куди ви йдете?

Діти: Казки рятувати!

Колобок: Візьміть і мене із собою!

Вихователь і діти: Ходімо з нами!

Промовляння чарівних слів

 

Малята йдуть по доріжці, клубочок зупинився біля дерева, де сидить Сова.

Вихователь: Мудра Сова все знає. Можливо вона підкаже, що робити. Погляньте, лист!  Цей лист від Лісовичка. Він просить про допомогу, щоб розібратися в казках, навести лад. Вся інформація на флешці у Мудрої Сови. Ну, що допоможемо Лісовичку. Увага на екран!

Д/гра : « Впізнай казку»

( «Троє поросят», Маша і ведмідь», «Курочка Ряба»).

Д/гра: «Добрий – злий»

(за допомогою фішок діти визначають, який герой)

Вихователь: Молодці малята! От і допомогли Лісовичку. А за це нам лісовичок дарує чарівний предмет( яйце ).

  • Ну, що вирушаємо далі.

Промовляння чарівних слів.

Клубочок прикотився до ширми.

Звучить музика. Виходить із-за ширми чаклунка Гингема.

Гингема: Хто тут шумить і турбує мене, могучу чаклунку Гингему!

Вихователь: Вибачте, будь ласка, ми не хотіли Вас турбувати! Ми просто подорожували!

Гингема: Я вас не запрошувала сюди! Ви порушили мій спокій! За це я зараз перетворю вас у малих гидких мишей і ви назавжди залишитесь у моєму царстві.

Вихователь: Ні, ні! Ми цього не хочемо! Ні шановна чаклунка, нам не можна залишатися, нас чекатимуть дома!

Гингема: Ну добре, тоді я проведу для вас випробування. Якщо ви впораєтесь, тоді я вас відпущу. А якщо ні, тоді залишитесь.

  • Ви готові? Тоді запрошую всіх присісти.

Діти: Так!

Гингема: І так перше випробування. Викладіть ілюстрації казок в правильній послідовності подій.

Вправа « Раніше – пізніше» ( ТРВЗ)

Гингема: Молодці! Наступне випробування вам потрібно виправити помилку у казці.

Д/гра « Виправ помилку»

Гингема: Молодці! І з цим випробуванням впоралися! Добре, відпускаю вас. А на згадку про мене візьміть ось цей чарівний предмет (Червона Шапочка).

Гингема прощається з дітьми і виходить із муз. зали

Вихователь: Ну малята молодці! Всі ви добре попрацювали і всі чарівні предмети зібрали. А зараз часу не гайте,  до каруселі вирушайте.

Звучить музика. Діти підходять до каруселі і прикріпляють чарівні предмети

Д/гра «Кому належить цей предмет»

Вихователь: Малята  давайте спробуємо чи працюють каруселі. Промовимо слова:

 

І зраділи каруселі,

Закружляли в ясний день,

На веселих каруселях

Ми співатимем пісень.

 

Рухлива гра «Каруселі»

Вихователь:Діти за те, що ми старанно попрацювали, допомогли мешканцям казкової країни, для вас вони приготували ось такі тістечка з різними героями казок. Давайте їм теж подякуємо! А нам час вирушати до свого садочка. До побачення! До нових зустрічав!

Діти під музику  виходять із музичної зали

5 Comments

  1. Дякую за чудовий, цікавий конспект!

    Тріфонова Марина
  2. як можн пидбати з слайдами ?

  3. як можно придбати з слайдами?

  4. Як можна придбати зі слайдами?

    1. Добрий день. Автор не надсилав додаткових матеріалів до конспекту.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

0
    0
    Кошик
    Ваш кошик порожнійМагазин