Для кого призначений: старший дошкільний вік
Спрямованість змісту: Художньо-продуктивна діяльність (художня праця)
Художньо-продуктивна діяльність (художня праця)
Тема: «Соняшник» (флоромозаїка)
Мета: продовжувати знайомити дітей з технікою роботи — флоромозаїка, вчити дітей за допомогою природних матеріалів створювати нові образи, продовжувати навчати техніки аплікації викладання і приклеювання — для отримання квітки, вправляти у використання прийомів ліплення: розкочування, притискання; розвивати дрібну моторику рук, мислення, точність у виконанні дій, виховувати любов до краси рідної природи, задоволення від власної творчості, створити сприятливий емоційний настрій дітей під час виконання поробок.
Матеріал: шаблон квітки соняшника, соняшникове насіння, пелюстки жовтого кольору, пластилін, пензлики, клей, серветки, клейонка, ілюстрації із зображенням соняшника.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Діти сидять на килимі. Вихователь загадує загадку про соняшник.
На городі в нас росте
Сонце ясне, золоте,
Жовте око, жовті вії,
Та чомусь воно не гріє.
Здогадалися, діти, про що загадка? (Соняшник).
- Розглянемо картинки. (Вихователь демонструє різні картинки із зображенням соняшників.)
ІІ. Мотивація
- Що нагадує вам соняшник? (Велика квітка соняшника нагадує нам тепле сонечко). Але не тільки зовнішня схожість пов’язує квітку з сонцем. У соняшника є дивовижна здатність повертати голівку квітки за сонечком, проводжаючи його від сходу до заходу.
- Ця рослина вирощується практично у всьому світі. І у нас теж. Її використовують для виробництва соняшникової олії. А ще соняшник – важлива медоносна рослина. Це така рослина, з якого бджоли збирають мед.
Ще буває декоративний соняшник. Це рослина, яку вирощують задля краси. Давайте ми з вами створимо цю чудову квітку.
ІІІ. Продуктивна діяльність
Пальчикова гра «Долоньки»
Долоньки гладила Оленка,
В Оленки пальчики маленькі,
А на кожній руці рахувала бугорці:
Раз, два, три, чотири, п’ять!
Будем пальці рахувать:
Раз, два, три, чотири, п’ять —
- Пальців буде рівно п’ять!
1–4 рядки — вказівним пальцем однієї руки круговими рухами гладять долоню другої руки та обводять бугорці кожного пальця. 5–8 рядки — роблять аналогічні рухи другою рукою.
Вихователь пропонує розглянути зразок виготовлення квітки. (Переглянути шаблон)
Етапи роботи
- Обговорення матеріалу, з якого можна виготовити цю квітку.
- Нагадати техніку безпеки під час роботи ножицями.
- Виріжте пелюстки, намастіть форми клеєм та наклейте елементи квітки.
- Підготуйте основу для насіння — стекою відділіть шматочок пластиліну та наліпіть його на шаблон прийомом розмазування.
- Серединка у соняшника чорна, почніть викладати її з насіння.
Спільна робота дітей і вихователя, допомога порадами.
ІV. Підсумок
— Молодці, дуже гарні соняшники.
Виставка дитячих робіт: запропонувати дітям розповісти, як вони створювали цю квітку.