Мелянець Наталія Михайлівна
вихователь
м.Біла Церква ДНЗ№14
Для кого призначений: Старша група
Спрямованість змісту: Конспект заняття з грамоти
Конспект заняття з грамоти по ознайомленню з літерою Т для дітей старшого дошкільного віку.
Програмовий зміст: Ознайомитидітей з буквою Р, вміти розпізнавати її середінших букв, розпізнавати відповідні звуки за артикуляцією, вправляти в умінні придумувати слова на задану букву, читати склади, слова,робити звуковий аналіз слова,складати речення та викладати схему до них. Відповідати на запитання логічного змісту про тварин, висловлювати свою думку, продовжувати знайомити дітей з віршованими текстами, скоромовками, загадками. Створити доброзичливу, веселу атмосферу, сприяти емоційному, фізичному розвитку дітей. Розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення, зосередженість, увагу. Виховувати пізнавальний інтерес та позитивнее ставлення до довкілля, любов до прекрасного, тварин, а також цікавість до художнього слова.
Матеріали та обладнанн я: простий олівець, клей, пензлі, клейонки, природній матеріал, серветки, посібник Л.І.Шелестової, слова-завдання, вирізані хвостики для рибок.
В:Добрий день, любідіти!
Д:Доброго ранку, сонечко ясне!
Доброго ранку, земле прекрасна!
Доброго ранку, дерева багряні!
Доброго ранку, квіти духмяні!
Доброго ранку, птахи галасливі!
Доброго ранку, люди щасливі!
В:(на килимочку)
Погляньте, щоце я тримаю в руках?
По садочкубігла мишка і несла портфелик нишком
Раптом котика злякалась і у нірку заховалась.
Аж вона так поспішила, що портфелик свійзгубила
Я ж портфелик той знайшла і вам, дітки , принесла.
– Давайте поглянемо, що є у цьому портфелику. А у портфелику, знаходяться завдання. Давайте їх виконаємо разом.
Для виконання першогозавдання потрібноро згадати загадки.
- Клишоногий, волохатий, вліткуспритний та завзятий, ну а взимку, лежебока, у барлозігріє боки. (Ведмідь)
- Як на гойдалках на вітках вони стрибають у клітках. Граються, кривляються, разом забавляються. А веселіцімалята-пустотливі …(Мавпенята)
- До пухнастого хвоста личить шубка їй руда. Як рушає полювати, не виходить зайчик з хати. (Лисиця)
- Що за звір, що на носі має він великий ріг? Звісно, діти,це хто? (носоріг)
- Він такий смугастий, він такий ікластий, найстрашніший у тайзі, перед ним тремтятьусі, як роззявить пащу: иррр! Називають звіра … (Тигр)
– Скажіть про яких тварин ми відгадали загадки? (Про диких тварин.)
– Де такітварини знаходяться, і ми з вами там можемо їх зустріти? (Ми можемо їх зустрітиу зоопарку).
(За столиками)
– Сьогодні зустрілися та потоваришували дикі та свійськітварини, хочуть випити чаю, але не можуть розібратися з чашками. Давайте допоможемо тваринкам відшукати свою чашку. (за допомогою ліній)
-Всім вистачило чашок? Які букви, (ім’я), тобі відомі? А тобі,( ім’я)…
– А давайте пригадаємо які літери ми ще знаємо?
– Яка чашка нікому не дісталася? (залишилася жовта чашка з незнайомою літерою)
Ми цю літеру ще не вчили і сьогодні з нею познайомимося.
ІІ (За столиками)
Тигреня мале ричить, яку букву воно вчить? (Вонов чить літеру «Р»)
Давайте розглянемо цю літеру. (повертаю)
Вона складається з вертикальної палички та півкола.
– Давайте поставимо вказівного пальчика перед собою.
Я цю літеру можу вам зобразити своїм тілом (показую у дзеркальному вигляді)
– Давайте спіймаємо хлопочком звук «р»у віршованих рядках.
Кріт кротові говорив:
Вчора я зробив добро:
Для братів–кротів прорив
По під річкою метро.
Равлик лізе на стеблинку,
Сам несе свою хатинку.
В нього ріжки коротенькі
І чутливі, мов антенки.
Налякався, і завмер
Схожий став на букву «Р»
Давайте ще пригадаємо слова які починаються на літеру «Р»
ІІІ (за столиками)
– У вас на столиках є тарілочки з природним матеріалом. Викладіть будь ласка літеру«Р» , а, може, хтось викладе цілий склад та прочитає його.
ІV
– Наступним завданням є допомогти рибкам. Вони в акваріумі не можуть плавати без хвостів. Прочитайте імена рибок та наклейте їм відповідні хвости .
-Молодці, діти, ви допомогли рибкам. Тепер:
Рибки плавають, пірнають
І хвостом спритно виляють
В очерет ховаються,
У піжмурки граються.
V(На килимку).
Розгляньте цю картинку і складіть речення.
- А хто може скласти схему цього речення?
- Молодці, ви справилися з цим завданням.
В:Стало важко щось навчатись,
мабуть, вже пора погратись
Фізкультхвилинка:
На пальчики станемо,
До хмарин дістанемо.
Один, два, один, два,
До хмарин дістанемо.
Нахиліться стільки раз,
Скільки пальчиків у вас.
Зробимо ми п’ять стрибочків
На носочках, на носочках!
Раз, два, три, чотири, п’ять
Час настав у гру нам грать.
- Ось так і дівчатка збирали квіти для віночка, загулялися, та й погубили квіти.
- Діти, допоможіть їм повернути квіти в букети. Віддайте квіти з складами ри рі ра ро ру ре Риті (Р*), а квіти з складами ке ки кі ку Каті (К*).
VІ
– Наступним завданням у нас є надати допомогу Тигру обвести олівцем склади з буковою «Р» у поданих словах.
VІІ
– Скажіть, будь-ласка, літера « р» позначає голосний чи приголосний звук?
-Давайте зробимо звуковий аналіз слова ТИГР
Підсумок заняття:
– Що ми сьогодні робили на занятті?
-якезавдання мишки вам сподобалося найбільше?
За виконані завдання мишка вам передала гостинці.