Конспект заняття з основ навчання читання за методикою Л.Шелестової ” Вчимося читати” ” Тигра і буква ” Т”
Відомості про автора:
Бородань Алла Миколаївна
Вихователь логопедичної групи
ЗДО № 15 ” Теремок”
Для кого призначений: Діти 4-6 років, батьки, вихователі
Спрямованість змісту: Розвиток мовлення, навчання читанню
Мета : ознайомити з буквою Т, уточнити і закріпити вимову звуків [т], [т ‘];
її графічним зображенням та назвою,
– закріпити поняття про приголосний звук, приголосна буква;
– вчити виділяти звуки зі складу слова;
– продовжувати вчити викладати букви з природного матеріалу.
Розвивати пам’ять, увагу, спостережливість, фонематичний слух;
Виховувати естетичний смак, дружні взаємини між дітьми, бажання навчатись.
Матеріали: посібник Л. Шелестової, площинне зображення букви Т, олівці, природний матеріал, загадки, ноутбук.
Хід заняття
- Організаційний момент
Вих.
– Діти, давайте привітаємось:
Доброго ранку, доброго дня!
Все навкруг добрим хай буде щодня
Вих. Ми діти дружні. А ще які?
Діти. Ми дорослі, слухняні, добрі.
Вих. Давайте поділимося добром один з одним!
-Я віддаю свою частинку добра тобі, Маша! (діти “діляться”)
Вих. – Тепер ми стали ще добрішим.
Сідайте на місця.
Вих. – Малята, щоб дізнатися, про що ми сьогодні будемо говорити, пропоную відгадати загадку:
Хитрий, хижий і смугастий,
пазуристий та ікластий.
Сам він родом із тайги,
здогадались, хто такий?
Слайд 1. (Тигр)
- II. Основна частина
Малята, до нас у гості прийшов Тигра! А звідки він до нас потрапив? ( з мультика). Йому дуже сумно. Давайте запросимо його до нас на заняття?
Діти: так, давайте запросимо.
Вих. Але Тигра прийшов до нас не з порожніми руками, а із завданнями .
Гра «Докажи слівце»
- Що за квіточка пахуча,
Дуже гарна та колюча,
Рвать себе не дозволяє,
Колючками всіх лякає?
Слайд 2. (Троянда)
- Кінь сталевий вівса не просить,
Але оре і косить.
Слайд 3. (Трактор)
- Пухнастий клубочок під столом вуркоче.
Слайд 4. (Кіт)
- Вона за нами ходить, але не шурхотить.
Слайд 5. (Тінь)
До дітей на кожне свято
Просять в гості завітати,
Бо солодкий і смачний.
Здогадались, хто такий?
Слайд 6. (Торт).
- В стіну зажене гвіздок,
Не цеглина – (молоток) Слайд 7
Гімнастика для очей
Вих. Малята, повторіть слова, які ми додали. Слайд 8
(Троянда, Трактор, Кіт, Тінь, Торт, Молоток). Який звук почули найчастіше? (т, ть.) Які слова починаються зі звуку т? (троянда, трактор, торт.) Які слова починаються зі звуку ть? (тінь.)
Піднесіть руку до рота і промовте звуки т і ть. Як виходить повітря? (Штовхається, невільне.) Що є перепоною повітрю? (Язик). Якщо повітрю щось заважає, значить це який звук: голосний чи приголосний? (Приголосний.) Покладіть руку на горлечко, скажіть т і ть. (Горло не тремтить.) Значить, голосу немає. Звуки т і ть – глухі.
На письмі звуки т і ть позначаються літерою Т.
Слайд 9.
Подивіться, на що схожа буква Т? ( тигрик, розкинув лапки і став схожим на букву Т.)
Слайд 10.
Про букву Т послухайте скоромовку:
Тетерук проха тетерку:
– Кидай просо, бери терку.
А тетерка: – Не хитри!
Сам бруньки на терці три!
– Та я стер, тетерко, три,
Та ще тричі по три, тепер ти потри.
А тепер давайте повторимо разом (повторюють спочатку повільно, а потім набираючи темп).
Фізкультхвилинка
Столярики – молодці,
Тешуть столики й стільці.
Пилочками чики-чики,
Молотками туки – туки,
Чик –тук- туки,
Чик –тук – туки.
В нас до праці здібні руки.
Вих. Малята, подивіться з яких елементів складається буква Т? (із стовпчика і даху).
Діти за допомогою пальців рук імітують обриси літери.
Вих. Давайте краще роздивимось нашу букву Т. Показую графічне зображення букви Т називаю її. Діти проводять пальчиком по контуру букви згідно із запропонованою послідовністю і напрямом стрілочок. (коментую: зверху вниз, зліва направо)
Пальчикова гімнастика.
Акварель
Намалювати можна нею Будинки, хмари і поля. Зелену затишну алею, Високі гори і моря. |
Рука — це пензлик, пальці — ворсинки. Плавними рухами «розфарбовуйте» знизу догори, справа вліво. Пальці мають бути м’якими й пружними. Уявіть собі, що ви малюєте будинки, хмари, поля, алею, гори і моря, про які говориться у віршику.
Вих. Давайте відкриємо наші підручники на ст.154 і допоможмо таксистові знайти машину з буквою Т. Розфарбуте її ( можна запитати у дітей, які ще букви вони знають, назвати їх)
Вих. Дітки, Тигреня ще хоче з нами пограти.
Гра «Спіймай звук».
Вих. Я буду говорити слова, а ви закриєте очі і будете їх уважно слухати. Якщо ви почуєте звук т, плесніть у долоньки (тапки, кіт, компот, слон, туфлі, молоток, бегемот, апельсин, сокира, пальто, кіт, курка, трос, автобус, сметана, а якщо ть – тупніть ніжкою (тигр, Катя , плавати, троянда, тепло, кошеня, щипати, мило, тюльпан, Вітя, сміття, тюлень, теля, муркотіти.)
Вих. Молодці, із завдання впорались, бо уважно слухали. А тепер пропоную озирнутись по кімнаті і знайти буквочку Т(закріпити вживання прийменників: в. на, за, під; орієнтування в просторі: зліва-справа, зверху-знизу)
III. Підсумок:
Вих. З якою буквою ми сьогодні познайомилися? На що вона схожа? Хто запам’ятав скоромовку про букву Т? Давайте повторимо її разом.
Діти, на вашу думку ми впоратися з усіма завданнями?
Малята, Тигра хоче нагородити вас за ваші успіхи на занятті: дарує вам веселі смайлики. Давайте скажемо Тигрі до побачення.
Діти прощаються.
Робота поза заняттям.
Запропонувати дітям викласти із природного матеріалу склади ТА, ТО, ТИ, ТІ, ТЕ, ТУ( підручник ст.155)
Вирізати і приклеїти прикраси до торта(ті, та, то, ту, ти, те). Після виконання завдання прочитати склади (підручник ст.157)