Конспект заняття Тигра і буква «Т»

Конспект заняття з екології: «Врятуємо мешканців країни Квітколандіїї» Залишити коментар

Друпп Юлія Вікторівна
Вихователь
м. Краматорськ ДНЗ 49

Для кого призначений: Старша група 5-6 років

Спрямованість змісту: Екологічний розвиток

Конспект заняття з екології: «Врятуємо мешканців країни Квітколандіїї»

Мета:

  • закріпити знання дітей про властивості, якості води, її цінність для всього живого на землі;
  • створювати сприятливі умови для опанування дітьми лексичним багатством української мови через розвиток вмінь розуміти та вживати слова, пов’язані із значенням води як цінності;
  • продовжувати збагачувати словник  з теми «Вода»;
  • продовжувати розширяти мовленнєві ресурси, а саме:
  • продовжувати закріплювати вміння граматично правильно поєднувати слова в своєму мовленні;
  • продовжувати вправляти в формах ранкових привітаннь;
  • продовжувати вправляти у доборі синонімів;
  • продовжувати вправляти в утворенні іменників із суфіксами – ичк, – нк,  – ик, прикметників від іменників, дієслів від іменників, множину предметів, змінювати форму іменника в родовому відмінку;
  • продовжувати вправляти у словотворенні в процесі створення складних слів;
  • продовжувати працювати над звуковимовою, розвивати фонематичний слух;
  • продовжувати закріпляти знання та значення прислів’я;
  • сприяти розвиткові вміння дітей за допомогою засобів виразності (міміка, жести, характерні рухи, поза) передавати зміст фразеологізмів;
  • продовжувати виховувати самостійність мислення дитини, активність, наполегливість.

Матеріал: мультфільм «Квіти та хмаринки», магнітофон, аудіо тека, лист від хмаринок, хмаринки із тканини,  хмаринки – картки із зображенням якостей та властивості води, асоціативний лист «Рух води»,  клубок ниток, сніжка, пазли – картки прислів’я,  стакан із водою, шнурок,  тарілка, виделка, ступка, піпетки, мапа.

Хід:

Діти, подивіться, скільки сьогодні до нас завітало гостей. Давайте привітаємось.

У садочку новий день,

Привітаймось: «Добрий день!»

Добрий день, тобі й мені,

Всім ми скажемо на землі!

Пригадайте, за допомогою яких слів ще можна привітатися?

1.Гра «Вітання»

(діти стоять в колі, вихователь в центрі, діти рухають по колу, той, хто зупиняється навпроти педагога – називає вітання)

Добрий ранок, Вітаю, Привіт, Здоровенькі були, Здрастуйте,  Доброго здоров’ячка, Світлої днини, Добридень, Моє шанування, Яка приємна зустріч,  Як довго ми не бачилися,  Як ся маєш.

2.Звучить звук електронного повідомлення

Діти, здається, нам прийшов лист на електронну пошту. (діти сідають півколом, обличчям до екрану)

(на екрані –  квіти, які звертаються за допомогою до дітей:

«Вітаємо, малята! Ми, мешканці казкової країни Квітколандії, звертаємось до вас за допомогою!  В нас сталася велика біда: зла відьма Посуха викрала з нашої країни всю воду, і ми тепер засихаємо, допоможіть!!!

Наступний кадр – хмаринки:

Малята, Посуха доручила нам виконати завдання. Якщо ми їх виконаємо, вона поверне воду, а якщо ні – ми всі загинемо. Але завдання дуже важкі! (звучить злий сміх) Ми самі не впораємось!  Допоможіть нам!

Звучить звук електронного повідомлення

Тут ще і лист від хмаринок:

За кожне правильне виконане завдання ви отримаєте пляшечку з  чарівною водою, якою зможете наповнити цілющу амфору, що є берегинею вологи  в нашій країні!

Що ж,  візьмемо із собою рюкзак для пляшечок, а нести його будемо по черзі, обиратимемо за допомогою лічилки:

Вода – водиця, кому доведеться,

Той буде жмуриться!

Діти, як ви гадаєте, чи зможемо ми допомогти мешканцям країни Квітколандії? Чи впораємось ми із завданням? (продовжує читати лист)

3.Перше завдання ви знайдете, якщо відгадаєте загадку:

У хмарці проживає,

З дощем на землю випадає (краплинка)

Калюжі обминаймо, до краплинок поспішаймо!

(на килимку лежать площинні зображення хмаринок, діти біжать «змійкою» навколо калюж і зупиняються навколо маленьких краплинок, що лежать по колу).

На  краплинках – якості, властивості води, вибери краплинку і одну із них назви!

(під музику діти бігають навколо краплинок,за кількістю дітей блакитного кольору, одна синя – для вихователя, на закінчення зупиняються біля однієї із них)

Асоціативна гра «Що ми знаємо про воду» (бліц – опитування)

  • вода прозора;
  • колір води залежить від того, що в ній розчинили;
  • вода не має запаху;
  • вода не має форми;
  • вода не має смаку;
  • смак залежить від того, що розчинили у воді;
  • вода може замерзати або твердому стані;
  • вода випаровується;
  • вода живе у морі, озері, річці;
  • вода ллється;…..

Молодці,  а  на моїй краплинці наступне  завдання:

А тепер мені скажіть, що водиця вміє робить?

(діти беруться за руки, назвавши дію води,  перша дитина пробігає під піднятими руками наступної дитини і повертається на своє місце, так перша дитина пробігає під рукою кожного, ніби утворюючи  рух води)

4.Мовленнєва гра «Що вода робить?»(синоніми до слова «тече»)

  • тече, дзвенить, дзюркоче, хлюпоче, мчить, стоїть, струменить, капає, шумить, дзюрчить, стукає, співає, бубонить, барабанить, свистить.

Звучить музичний супровід – завдання виконано

Молодці, справились із завданням, шукаємо пляшечку, а на ній  наступне завдання.  І знову загадка:

Маленький,  кругленький,

За   хвіст не підняти (клубок)

Спробуй в клубочку,

Слова відшукати!

Де ж клубочок?

Серед моїх діточок, заховався десь клубок

(діти беруться за руки, починають «намотуватися» один за одним)

А я ниточку спіймаю і клубочок розмотаю

(вихователь береться за пояс останньої дитини і починає «розмотувати дітей», діти стають в коло, в руках у вихователя клубочок)

За хвіст не спіймати, спробуємо в клубочку слова відшукати

5.Мовленнєва вправа  «Утвори слово»

(діти сідають по колу по – турецькі, передаючи клубок, розплутуючи його,  і утворюють нові слова від заданого слова вихователем)

А)«Скажи лагідно»

Вода –  водичка

Хмара – хмарка, хмаринка

Роса – росинка

Дощ – дощик

Сніг – сніжок

Б) «Який»

Дощ – дощовий

Хмара – хмарний

Сніг – сніжний

Крига  – крижаний

Роса – росяний

В) «Що робити?»

Сніг – сніжити

Дощ – дощити

Хмара – хмарити

Крига – крижаніти

Роса – росяніти

 Г) «Один – багато, чого немає» ???????????

Крапелька, сніжка, сніжинка,бурулька,  росинка, хмаринка, хвиля, струмок

Молодці, справились із завданням, а що це – сніжка, на ній завдання:

Складне слово ви складіть, тоді далі швидко йдіть

(діти пересаджуються на п’яти або встають на ніжки, вихователь котить м’яч дитині і називає два слова, з яких треба утворити нове складне)

6.Мовленнєва вправа  «Складне слово»

  • вода + лазити = водолаз
  • вода + носити = водонос
  • вода + падати = водопад
  • вода + метати = водомет
  • вода + міряти = водомір
  • вода + проводити = водопровід
  • сніг + падати = снігопад
  • сніг + ходити = снігохід
  • сніг + кататися = снігокат
  • сніг + міряти = снігомір
  • крига + ламати = криголам
  • пар + возити = паровоз
  • пар + плавати = пароплав

Звучить музичний супровід – завдання виконано

Молодці,  шукаємо пляшечку і наступне завдання:

Народна  мудрість вчить, як на світі жить

Мудрість зможете відшукати,

Якщо  скоромовку зможете розказати

(діти йдуть «змійкою», поклавши руки на пояс сусіда і промовляють скоромовку з різною інтонацією та різною силою голосу) 

Водовоз віз воду з  водопроводу

  • тихо;
  • голосно;
  • здивовано;
  • сердито;
  • радісно.

(діти знаходять картки – пазли із зображенням прислів’я, під музика діти бігають навколо пазл, після закінчення музики обирають один пазл і уполовину, об’єднуються, обговорюють зміст прислів’я, готові пари розповідають прислів’я по черзі, одна дитина починає, друга закінчує, зображення прислів’я приклеюють на мольберт)

  • не плюй у криницю, знадобиться води напитися
  • де вода, там верба
  • не спитавшись броду, не лізь у воду
  • як води боятися, так і не купатися
  • води – хоч топитись, та ніде напитись
  • пролиту воду назад не збереш
  • з брудної води, ще ніхто не вийшов чистим
  • вода м’яка, а камінь пробиває

(вихователь бере пустий пазл,  без зображення, читає)

А тепер покажіть,  як ці вирази можна замінить

(вихователь пропонує дітям об’єднатися в 3 групи, кожній із груп педагог дає завдання показати пантомімою або за допомогою допоміжних предметів один із фразеологізмів, інша команда відгадує і називає вираз, що позначає значення фразеологізму)

  • буря у склянці води
  • вивести на чисту воду
  • вилами по воді писане
  • десята вода на киселі
  • набрати в рот води
  • і кінці в воду
  • схожі як дві краплі води
  • товкти воду у ступі

Звучить музичний супровід – завдання виконано

Молодці, шукаємо пляшечку і о, останнє завдання:

Якщо мапу вмієш ти читати, чарівну амфору зможеш відшукати

 (діти обговорюють зміст мапи, стають в лінію і починають рухатися і знаходять амфору)

Звучить музичний супровід – завдання виконано

Діти виливають воду із пляшок у велику ємність, чується музика і шум води, далі звук повідомлення і на екрані –  квіти та хмаринки «Дякуємо, ви молодці»

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *