Конспект заняття з ігрової діяльності для дітей молодшого віку
« Казкова подорож»
Відомості про автора:
Чернецька Катерина Вікторівна
Пеньківська Світлана Борисівна
Вихователь ЗДО
Романівський центр розвитку дитини, смт.Романів
Для кого призначений:Дошкільники, 4 рік життя
Спрямованість змісту: Розвиток мовлення, ігрова діяльність,фізичний розвиток,пізнавальний розвиток, музикотерапія,віршотерапія
Завдання:
Освітні:
Розвивати у дітей інтерес до спільної ігрової діяльності. Сприяти виникненню рольового діалогу на основі зразка дорослого.
Вчити приймати ігровий образ, відображати його в рухах і у відповідності з музикою. Сформувати позитивні моральні риси. Учити дітей доброзичливо ставитися одне до одного. Привчати гратись без конфлікту.
Розвивальні :
Розвивати комунікативність, інтерес і бажання брати участь в колективних іграх Розвивати мовлення дітей, розвивати уяву,викликати позитивний емоційний відгук дітей.
Виховні:
Виховувати товариськість, дружні стосунки ,бажання зробити приємне оточуючим.
Інтерактивні методи :
віршотерапія, ігротерапія, музикотерапія, психогімнастика – релаксація, артикуляційна гімнастика,ранкові зустрічі.
Обладнання: іграшка Котик,Їжачок, Мишка, Зайчик; імітація нірки для мишки,будиночок для котика; маленькі подушечки для кожної дитини; 4 тарілочки; муляжі «Їжа для звіряток»; аудіо запис шуму вітру; музичний супровід для казкової подорожі та таночків зі звірятами.
Попередня робота: вивчення вірша « М’яу», «Вітерець», «Мишачий хоровод», « Їжачок»; ознайомлення з рухливою грою « Веселі мишки»; проведення психогімнастики – релаксації « Котик спить».
Привітання.
Гра «Коло побажань»
Мета : Створення доброго, гарного настрою на цілий день.
Діти бажають один одному гарного дня, настрою, усмішок на цілий день.
- Діти , а зараз я вам пропоную поїхати у казкову подорож, де пізнаємо багато чого цікавого та нового. А на чому ми можемо подорожувати? (відповіді дітей). Молодці. Сьогодні наша подорож буде на потязі і на своєму шляху ми зустрінемо багато цікавих та чарівних звірят…!
- Готові до подорожі? Тоді формуйте свої вагончики, ставайте один за одним і поїхали…
(Діти з вихователем під веселу музику рухаються по ігровій кімнаті)
Ту – ту – ту
Наш поїзд рушає,колеса біжать.
А в потязі тому, малята сидять.
Чух – чух – чух
А ось і зупинка, підемо гуляти.
У лісі із зайчиком будемо стрибати.
- Ой, дітки, а хто це у нас тут? (Зайчик).
- Привітаймось із ним.
Мовленнєва гра «Опиши Зайчика»
- Який зайчик?
- Які у нього вушка?
- Який хвостик має зайчик?
- Де він живе?
- Як рухається? Покажіть.
Пару діток на вибір самостійно роблять опис зайчика.
Музико – терапія
- Діти, а давайте подарунок зробимо для зайчика і затанцюємо для нього.
(Діти стають у коло і під музику повторюють рухи за вихователем)
- Молодці, діти, зайчику сподобався наш таночок, а нам час вирушати далі, давайте і зайчика візьмемо з собою.
…..Вирушаємо…..
(Діти з вихователем під веселу музику рухаються по ігровій кімнаті)
Ту – ту – ту
Наш поїзд рушає,колеса біжать.
А в потязі тому, малята сидять.
Чух – чух – чух
А ось і зупинка, підемо гуляти.
І як мишенята будемо танцювати.
- Діти, а що це ? (Нірка)
- А хто ж живе у цій нірці? (Мишка)
- Яка вона красива та маленька, давайте привітаємось із нею.
Рухлива дидактична гра «Як мишка»
- Малята, як говорить мишка?
- Де живе?
- Що любить їсти?
- Покажіть як грається?
- А як від котика ховається?
- Як хвостиком крутить?
- Як тихенько підкрадається?
– Молодці, мої любі, а який подарунок ми для мишки приготували?
(діти стають в коло і декламують вірш з рухами)
Вірш з рухами
«Мишачий хоровод»
Раз, два, три, чотири,
Вийшли з нірки мишки сірі.
Водять , водять хоровод,
Водять , водять хоровод,
Як же мишкам без пригод?!
Веселились сірі мишки,
Доки не зачули кішку!
М’ЯУ!
А тоді ураз злякались,
Шусть у нірку – і сховались!
– Діти, а від кого ж ховались мишки?
– Пропоную нам трішки відпочити і пограти у гру.
Рухлива Гра «Весела мишка»
На слова вихователя «Мишки граються» діти плескають у долоні, граються, бігають, стрибають, а на слова «Кіт іде, ховайтесь!» діти біжать до вихователя і закривають долонями оченята.
– А зараз потанцюємо , як мишки! (грає весела музика, діти танцюють)
– Малята, нам пора у дорогу вирушати! Ми беремо з собою мишку?
– Отож, вирушаймо, формуйте свої вагончики…поїхали….
(Діти з вихователем під веселу музику рухаються по ігровій кімнаті)
Ту – ту – ту
Наш поїзд рушає,колеса біжать.
А в потязі тому, малята сидять.
Чух – чух – чух
А ось і зупинка, підемо гуляти.
І котика сіренького ми будемо забавляти!
– Ой, дітки, а чий це будиночок такий красивий?( котика)Привітаймось із ним!
Хвилинка добра.
– Але він чомусь сумний, давайте запитаємо у нього що сталось? ( діти підходять до іграшки, обіймають, запитують що трапилось).
– Мені здається що котик засмутився, що не впіймав мишки! Котику, не сумуй, ми і тобі подаруночок маємо, щоб тебе розвеселити!
(діти беруть котика у середину кола )
Вірш з рухами
«М’ЯУ»
Чорні вуха у кота,
Ой краса, ой краса!
Спинка вигнута дугою,
Чорний хвіст стирчить дугою.
Чорні лапки у кота
Він не ходить тихо в хаті
А каже киця:
«М’ЯУ»
Дидактична гра «Кульку чарівну передавай – і про котика розповідай»
(діти по колу передають повітряну кульку і розповідають, що вони знають про котика)
- Що їсть?
- Як говорить?
- Де живе?
- Кого бояться?
- Який на дотик?
- Як котик сердиться?
Психогімнастика – Релаксація «Котик спить»
Вихователь пропонує дітям зручно влаштуватися на подушечках на килимку та за змістом віршики показувати дії маленького кошеняти, про які йтиметься у віршику.
Захотілося котику спати,
Котик лапками тре оченята.
– Зачекай, мій котику, трішки,
Постелю я для тебе тут ліжко.
Та сміливий мисливець завзятий
Вже не може на лапках стояти.
Він тихенько упав на підлогу,
Довго спатиме біля порога.
– Не турбуйте мого кошеняти,
Він набігався, мабуть, багато.
Подивився на мене коточок
Та й згорнувся в маленький клубочок.
– Ну що ,малята,відпочили? Настав час далі подорожувати, беріть котика із нами.
– Готові? Поїхали…
(Діти з вихователем під веселу музику рухаються по ігровій кімнаті)
Ту – ту – ту
Наш поїзд рушає,колеса біжать.
А в потязі тому, малята сидять.
Чух – чух – чух
А ось і зупинка, підемо гуляти.
Разом із їжачком ми будемо танцювати!
– Подивіться до кого ми приїхали? (їжачка)Який він гарний? Привітаймось із ним?
Артикуляційна гімнастика «Їжачок»
– Ой, який їжачок колючий. А давайте покажемо їжачка!
– А сердитого їжачка!
– А веселого їжачка!
– Сумного їжачка!
– Доброго їжачка!
– Молодці! А зараз запрошуйте їжачка в коло і подаруємо йому віршик.
Вірш з рухами
« Їжачок»
Ми у лісі були
Їжачка там знайшли.
Їжачок тупоче, заховатись хоче
Туди – сюди повернувся,
І в клубочок згорнувся!
Розсипайся коло – їжачок поколе!
– А зараз, дітки давайте потанцюємо разом з їжачком! ( Діти стають у коло і під музику повторюють рухи за вихователем)
– Діти, нам час вже повертатись Додоми. Давайте запросимо до нас у гості звіряток і пригостимо їх! ( Діти ставлять на стіл всіх звіряток. На столі вже стоїть 4 тарілочки та муляжі « Їжа для звіряток»)
– Діти , а чим смачненьким ми будемо пригощати наших гостей?
– Що любить котик? (молочко, сметанку,м’ясо)
– Що любить зайчик?(морковку, капустку)
– Що любить їжачок? (гриби, яблучка, груші)
– Що любить їсти мишка? (сир)
(Діти шукають правильну відповідь (муляж) і кладуть в тарілочку поряд з тваринкою )
- Молодці, малята,гарно справились із завданням. Ой, а що це? ( аудіо запис звуків вітру) Та це ж сильний вітер!
- Вітерець, мабуть, на нас образився, що ми йому подаруночок не принесли…, а давайте ми йому віршик подаруємо він і заспокоїться!
«Вітерець»
Вітер, вітер, вітерець!
Ой, який ти молодець!
Скільки он зламав гілок,
Грушок, яблук і сливок.
Скільки он лежить в траві,
На стежках, у кропиві…
Але що ж ти наробив?
Нащо з листям позривав?
Нащо гілки поламав?
Хочеш яблука – зривай!
Тільки гілки не ломай!
(аудіо запис шуму вітру затихає)
- Що ви чуєте? (Вітерець стихає)Які ви молодці, але ж наші гості чекають на нас!
(діти підходять до столиків, а там все переплутано)
- Що це трапилось? Дітки, а ви мені допоможете все правильно поскладати і пригостити наших гостей!
Дидактична гра «Нагодуй звіряток»
- Молодці, малята, гарно ви сьогодні працювали! А куди ми з вами сьогодні подорожували? У яких звіряток були? Сподобалась вам наша казкова подорож?
- А тепер скажіть звірятам « До побачення», а самі сідайте у потяг і нам час повертатись у свою групову кімнату.
Список використаних джерел
- http://prolisok.it-we.net/igri-ta-vpravi-na-rozvitok-emocijno%D1%97-sferi
- https://vseosvita.ua/library/psihogimnastika-dla-ditej-doskilnogo-doskilnogo-viku-11567.html
- Розвиваємо мовлення. Дидактичні матеріали/ упоряд. Н.С. Клунська. –Х.: Вид.група «Основа». 2008.-53,(5) с.
- Розвивальні ігри для дошкільнят. Молодша група/. Упоряд. В. Л. Сухар. – Х.: Веста: Вид-во «Ранок» 2008. – 160 с. – 9Програма розвитку)