Конспект заняття з ігрової діяльності для дітей молодшого віку « Казкова подорож» Залишити коментар

Конспект заняття з  ігрової  діяльності для дітей молодшого  віку

« Казкова подорож»

 

Сертифікат № DS003

Відомості про автора:

Чернецька Катерина Вікторівна

Пеньківська Світлана Борисівна
Вихователь ЗДО
Романівський центр  розвитку дитини, смт.Романів

Для кого призначений:Дошкільники, 4 рік  життя
Спрямованість змісту: Розвиток мовлення, ігрова діяльність,

фізичний розвиток,пізнавальний розвиток, музикотерапія,віршотерапія

Завдання:

Освітні:

Розвивати у дітей інтерес до спільної ігрової діяльності. Сприяти виникненню рольового діалогу на основі зразка дорослого.
Вчити приймати ігровий образ, відображати його в рухах і у відповідності з музикою. Сформувати позитивні моральні риси. Учити дітей доброзичливо ставитися одне до одного. Привчати гратись без конфлікту.

Розвивальні :

Розвивати комунікативність, інтерес і бажання брати участь в колективних іграх Розвивати мовлення дітей, розвивати уяву,викликати позитивний емоційний відгук дітей.

Виховні:

Виховувати товариськість, дружні стосунки ,бажання зробити приємне оточуючим.

Інтерактивні методи :

віршотерапія, ігротерапія, музикотерапія, психогімнастика –  релаксація, артикуляційна гімнастика,ранкові зустрічі.

Обладнання: іграшка Котик,Їжачок, Мишка, Зайчик; імітація нірки для мишки,будиночок для котика;  маленькі подушечки для кожної  дитини; 4 тарілочки; муляжі «Їжа  для звіряток»; аудіо запис шуму вітру;  музичний супровід  для казкової  подорожі та таночків зі звірятами.

Попередня робота: вивчення вірша « М’яу», «Вітерець», «Мишачий хоровод», « Їжачок»; ознайомлення з  рухливою  грою « Веселі мишки»; проведення психогімнастики –  релаксації « Котик спить».

 

Привітання.

Гра «Коло побажань»

Мета : Створення доброго, гарного настрою на цілий день.

Діти бажають один одному гарного дня, настрою, усмішок на цілий день.

  • Діти , а зараз я вам пропоную поїхати у казкову подорож, де пізнаємо багато чого цікавого та нового. А на чому ми можемо подорожувати? (відповіді дітей). Молодці. Сьогодні наша подорож буде на потязі і на своєму шляху ми зустрінемо багато цікавих  та чарівних  звірят…!
  • Готові до подорожі? Тоді формуйте  свої  вагончики, ставайте один за  одним і поїхали…

(Діти з  вихователем  під  веселу музику рухаються по  ігровій кімнаті)

Ту – ту  –  ту

Наш  поїзд рушає,колеса  біжать.

А в  потязі тому, малята сидять.

Чух – чух – чух

А ось  і  зупинка, підемо  гуляти.

У лісі із  зайчиком будемо  стрибати.

  • Ой, дітки, а хто  це у  нас тут? (Зайчик).
  • Привітаймось із  ним.

Мовленнєва гра «Опиши Зайчика»

  • Який зайчик?
  • Які у нього вушка?
  • Який хвостик має зайчик?
  • Де він  живе?
  • Як рухається? Покажіть.

Пару діток  на вибір самостійно  роблять опис зайчика.

Музико –  терапія

  • Діти, а давайте подарунок зробимо  для зайчика і  затанцюємо для нього.

(Діти  стають   у коло  і  під  музику повторюють рухи за вихователем)

  • Молодці, діти, зайчику сподобався наш таночок, а  нам час  вирушати  далі, давайте  і  зайчика візьмемо  з  собою.

…..Вирушаємо…..

 

(Діти з  вихователем  під  веселу музику рухаються по  ігровій кімнаті)

Ту – ту  –  ту

Наш  поїзд рушає,колеса  біжать.

А в  потязі тому, малята сидять.

Чух – чух – чух

А ось  і  зупинка, підемо  гуляти.

І як  мишенята будемо танцювати.

  • Діти, а що  це  ? (Нірка)
  • А хто ж живе у цій нірці? (Мишка)
  • Яка вона красива та маленька, давайте привітаємось  із  нею.

Рухлива дидактична  гра «Як  мишка»

  • Малята, як  говорить  мишка?
  • Де живе?
  • Що любить їсти?
  • Покажіть як  грається?
  • А як від  котика ховається?
  • Як хвостиком крутить?
  • Як тихенько підкрадається?

– Молодці, мої любі, а який подарунок ми для мишки приготували?

(діти стають в  коло  і декламують вірш з рухами)

Вірш з рухами

«Мишачий хоровод»

Раз, два, три, чотири,

Вийшли з  нірки мишки сірі.

Водять , водять хоровод,

Водять , водять хоровод,

Як  же  мишкам  без  пригод?!

Веселились сірі мишки,

Доки не зачули кішку!

М’ЯУ!

А тоді ураз  злякались,

Шусть у нірку –  і  сховались!

– Діти, а від кого ж  ховались  мишки?

– Пропоную нам трішки відпочити і  пограти у  гру.

Рухлива Гра «Весела мишка»

На  слова  вихователя «Мишки граються»  діти плескають у  долоні, граються, бігають, стрибають,  а на слова «Кіт іде, ховайтесь!» діти біжать до  вихователя і закривають долонями оченята.

 

– А зараз потанцюємо , як  мишки!  (грає  весела музика, діти танцюють)

– Малята, нам пора у  дорогу вирушати! Ми беремо  з  собою мишку?

– Отож, вирушаймо, формуйте свої вагончики…поїхали….

(Діти з  вихователем  під  веселу музику рухаються по  ігровій кімнаті)

 

Ту – ту  –  ту

Наш  поїзд рушає,колеса  біжать.

А в  потязі тому, малята сидять.

Чух – чух – чух

А ось  і  зупинка, підемо  гуляти.

І котика сіренького  ми будемо  забавляти!

– Ой, дітки, а  чий це будиночок такий красивий?( котика)Привітаймось  із  ним!

Хвилинка добра.

– Але він  чомусь  сумний, давайте запитаємо  у нього що сталось? ( діти підходять  до  іграшки, обіймають, запитують що трапилось).

– Мені здається що  котик засмутився, що  не  впіймав мишки! Котику, не сумуй, ми і  тобі подаруночок маємо, щоб  тебе розвеселити!

(діти беруть  котика у  середину кола )

Вірш  з  рухами

«М’ЯУ»

Чорні вуха у  кота,

Ой краса, ой краса!

Спинка вигнута дугою,

Чорний хвіст стирчить дугою.

Чорні лапки у  кота

Він  не ходить  тихо  в  хаті

А каже киця:

«М’ЯУ»

Дидактична гра «Кульку чарівну передавай –  і  про котика розповідай»

(діти  по колу передають  повітряну кульку і  розповідають, що  вони  знають про  котика)

  • Що їсть?
  • Як говорить?
  • Де живе?
  • Кого бояться?
  • Який на дотик?
  • Як котик сердиться?

Психогімнастика – Релаксація «Котик спить»

Вихователь пропонує дітям зручно влаштуватися на подушечках  на килимку  та за змістом віршики  показувати дії маленького кошеняти, про які йтиметься у віршику.

Захотілося котику спати,

Котик лапками тре оченята.

– Зачекай, мій котику, трішки,

Постелю я для тебе тут ліжко.

Та сміливий мисливець завзятий

Вже не може на лапках стояти.

Він тихенько упав на підлогу,

Довго спатиме біля порога.

– Не турбуйте мого кошеняти,

Він набігався, мабуть, багато.

Подивився на мене коточок

Та й згорнувся в маленький клубочок.

– Ну що ,малята,відпочили? Настав час далі подорожувати, беріть  котика із  нами.

– Готові? Поїхали…

(Діти з  вихователем  під  веселу музику рухаються по  ігровій кімнаті)

Ту – ту  –  ту

Наш  поїзд рушає,колеса  біжать.

А в  потязі тому, малята сидять.

Чух – чух – чух

А ось  і  зупинка, підемо  гуляти.

Разом  із  їжачком  ми будемо  танцювати!

– Подивіться до  кого ми приїхали? (їжачка)Який він гарний? Привітаймось із ним?

Артикуляційна гімнастика «Їжачок»

–  Ой, який їжачок колючий. А давайте покажемо  їжачка!

–  А сердитого їжачка!

–  А веселого їжачка!

–  Сумного їжачка!

–  Доброго  їжачка!

–  Молодці! А зараз запрошуйте їжачка  в коло і  подаруємо  йому  віршик.

Вірш  з  рухами

« Їжачок»

Ми у лісі були

Їжачка  там знайшли.

Їжачок тупоче, заховатись  хоче

Туди  –  сюди повернувся,

І в  клубочок згорнувся!

Розсипайся коло – їжачок поколе!

–  А зараз, дітки давайте потанцюємо  разом з  їжачком! ( Діти  стають  у коло і  під  музику повторюють рухи за вихователем)

– Діти, нам час  вже повертатись  Додоми. Давайте запросимо  до нас   у гості звіряток  і пригостимо їх! ( Діти  ставлять на стіл всіх  звіряток. На столі  вже стоїть  4 тарілочки та муляжі « Їжа для звіряток»)

– Діти , а чим смачненьким  ми  будемо  пригощати наших гостей?

– Що  любить  котик? (молочко, сметанку,м’ясо)

– Що любить зайчик?(морковку, капустку)

Що любить їжачок? (гриби, яблучка, груші)

– Що любить їсти мишка? (сир)

(Діти шукають  правильну відповідь (муляж)  і кладуть   в тарілочку поряд  з тваринкою )

  • Молодці, малята,гарно справились із  завданням.  Ой, а що це? ( аудіо запис звуків вітру) Та це  ж  сильний вітер!
  • Вітерець, мабуть, на нас образився, що ми йому подаруночок не принесли…, а  давайте ми йому віршик подаруємо він і заспокоїться!

«Вітерець»

Вітер, вітер, вітерець!

Ой, який ти  молодець!

Скільки он  зламав гілок,

Грушок, яблук і  сливок.

Скільки он лежить в  траві,

На стежках, у  кропиві…

Але що ж  ти наробив?

Нащо з листям позривав?

Нащо гілки поламав?

Хочеш  яблука –  зривай!

Тільки гілки не ломай!

(аудіо запис шуму вітру затихає)

  • Що ви чуєте? (Вітерець стихає)Які ви молодці, але ж наші гості чекають на нас!

(діти підходять до  столиків, а там  все  переплутано)

  • Що це трапилось? Дітки, а ви  мені допоможете все правильно поскладати і пригостити наших гостей!

Дидактична гра «Нагодуй звіряток»

  • Молодці, малята, гарно  ви сьогодні працювали!  А куди  ми з  вами  сьогодні подорожували? У яких  звіряток були? Сподобалась вам  наша казкова подорож?
  • А тепер скажіть  звірятам « До  побачення», а  самі сідайте  у потяг і  нам час повертатись  у  свою групову кімнату.

Список використаних джерел

  1. http://prolisok.it-we.net/igri-ta-vpravi-na-rozvitok-emocijno%D1%97-sferi
  2. https://vseosvita.ua/library/psihogimnastika-dla-ditej-doskilnogo-doskilnogo-viku-11567.html
  3. Розвиваємо мовлення. Дидактичні матеріали/ упоряд. Н.С. Клунська. –Х.: Вид.група «Основа». 2008.-53,(5) с.
  4. Розвивальні ігри для дошкільнят. Молодша група/. Упоряд. В. Л. Сухар. – Х.: Веста: Вид-во «Ранок» 2008. – 160 с. –  9Програма розвитку)

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *