Конспект заняття з основ безпеки життєдіяльності у середній групі, тема: «Вогонь – друг, вогонь – ворог» Залишити коментар

Сертифікат № DS033

Відомості про автора:

Кожан Анастасія Іванівна
вихователь
м. Енергодар, ДНЗ№ 13

Для кого призначений: середня група
Спрямованість змісту: Конспект заняття з основ безпеки життєдіяльності

 

Конспект заняття з основ безпеки життєдіяльності у середній групі,

тема: «Вогонь – друг, вогонь – ворог»

Мета: ознайомити дітей з правилами пожежної безпеки; з вогнем і його властивостями; вчити бачити, що вогонь може бути злим і добрим, що він може приносити користь і шкоду; закріпити знання дітей про небезпечні ситуації, причини виникнення пожежі; виховувати старанність, зосередженість,  потребу в турботі про свою безпеку та самостійність; розвивати логічне мислення, допитливість, творчу уяву,  уміння робити висновки.

Обладнання: плакат «Вогонь – друг, вогонь – ворог»; д/гра «Небезпечні предмети»; мультфільм «Корисні підказки. Вогонь»; сигнальні картки до гри «Так чи ні»;  картки до гри «Вогонь – друг, вогонь – ворог»; малюнки: свічка, факел, газова лампа, стародавні люди, піч; для досліду: свічка, папір; стрічки червоного та блакитного кольору до гри « Вогонь і вода»

Хід заняття:

1.Організаційний момент. Закличка до початку заняття

Я усіх дітей гукаю,

Та до себе закликаю!

Будемо ми разом грати,

Заняття час  починати.

  1. Сюрпризний момент:

–  Сьогодні до нас на заняття прийшов дуже незвичайний гість. Цей гість буває корисним і шкідливим, добрим і злим, помічником і руйнівником. Послухайте його. Можу я бути лагідним часом,

Ваш будинок зігрію я взимку.

Але коли зі мною грають –

Можу пожежею обернутись!

– Ви вже здогадалися, хто ж буде нашим гостем? Це вогонь.

3.Бесіда «Вогонь-друг, вогонь ворог» за допомогою мнемотехніки (плакат «Вогонь – друг, вогонь – ворог»)

Вогонь освітлює

–  Погляньте на малюнок, як ви думаєте, що він може означати? ( Світло)

– А тепер давайте поміркуємо. як вогонь може освітлювати, адже ми користуємося електричним освітленням? Якщо електричного освітлення немає, то можна запалити свічку або лампу. А раніше давав людям світло вогонь свічки, факела,  газової лампи.

(Вихователь показує свічку, факел,  газову лампу).

Вогонь захищає

– У стародавніх людей було багато ворогів, і дуже мало друзів. Вогонь був їхнім головним захисником від диких звірів, бо всі тварини дуже сильно бояться вогню. Тому стародавні люди завжди підтримували вогонь у вогнищі перед своїми оселями.

(Вихователь показує малюнок стародавніх людей)

Вогонь годує

– А як вогонь може нагодувати? Щоб приготувати їжу, ми запалюємо вогонь на газовій плиті. А як вогонь може нагодувати нас далеко від дому, в лісі, наприклад? Можна приготувати їжу на вогнищі.

 

Вогонь зігріває

– Що зігріває нас в квартирах і тут, в дитячому садку? Теплі батареї. Але раніше, коли ще не придумали нагрівати воду і пускати її по трубах в батареї будинків, людей зігрівав вогонь. А знаєте як? Люди обігрівалися за допомогою печами: в них горіли дрова і вугілля, а від вогню йшло тепло. (Показати дітям піч)

– Погляньте на малюнки. Вони нагадають вам про те, коли  вогонь може бути другом людині.

Вогонь – ворог

Дослід. Піднести папір до полум’я свічки на відстані кількох сантиметрів, не торкаючись видимої частини полум’я. Через кілька секунд лист задимиться, з’явиться коричнева пляма, потім полум’я.

Розглядання залишків горіння папери

– Розгляньте уважно те, що сталося після горіння паперу. Це згорілий папір. Але точно так може виглядати ваша улюблена книга або фотографія, якщо зустрінеться з вогнем. Вогонь дуже швидко перетворює все навколо ось у такий попіл.

Висновок. Не можна близько підходити до вогню, можна обпектися. Не можна близько підносити до вогню предмети, вони можуть запалитися і нанести шкоду людині.

3.Рухлива гра «Вогонь і вода»

– А зараз давайте трохи відпочинемо та пограємо в гру «Вогонь і вода»

Розгорається вогонь!

Полум’я вище,.

Дістає до самої хмари.

(Виходять діти «вогонь» у яких червоні стрічечки)

Але з’явиться вода,

І вогню тоді біда!

(Діти «вода» у яких блакитні стрічки виступають вперед і махають блакитними стрічками).

Але вітер роздмухує вогонь,

І полум’я знов палахкотить.

(Один з дітей-«вітер» пробігає між дітьми з султанчиком з прозорих пакетів).

Але ми додамо води,

Щоб уникнути біди!

(Діти  «вода» виступають вперед і махають блакитними стрічками).

  1. Перегляд мультфільму «Корисні підказки. Вогонь».
  2. Д/г «Небезпечні предмети»

-Діти, поки ми з вами переглядали мультфільм, вогонь приготував щось цікаве щось цікаве. Ось,  погляньте, на ці листочки. Що ви тут бачите? (Малюнки предметів:олівці, собачка, сірники, газова плита, свічка, пожежна машина, праска  та інше).

– Він просить вас накрити фішками червоного кольору ті предмети, що зможуть спричинити пожежу. Пояснити, чому вони зможуть спричинити пожежу. А інші предмети фішками зеленого кольору.

  1. Гра «Так чи ні!» ( з допомогою сигнальних карток)

– Пропоную пограти в гру «Так чи ні», якщо «так» показуємо зелений колір, «Ні» – червоний

– Можна гратися із сірниками?(НІ)

– Вимкни телевізор і вкладайся спати.(ТАК)

– Рятувальну службу викликай за номером 102!(НІ)

– Не можна сушити білизну над газом.(ТАК)

– Увімкни електроприлади і йди гуляти.(НІ)

– Сірники дітям – не іграшка.(ТАК)

– Ялинку прикрасимо бенгальськими вогнями?(НІ)

– Під час пожежі заховаюсь під ліжко.(НІ)

– Діти, постарайтеся запам’ятати всі ці правила і дотримуватися їх, щоб пожежна машина ніколи не приїжджала до вашого дому.

  1. Гра «Вогонь друг – вогонь ворог».

– Вогонь хоче з вами пограти в гру «Вогонь друг – вогонь ворог». Давайте покажемо йому, коли буває добрим, а коли поганим.

– Я буду задавати питання, а ви будете повертати вогонь тією стороною, яка відповідає питання. Якщо вогонь друг – посміхається, якщо вогонь ворог – злиться.

  1. Вогонь в лампочці (хороший).
  2. Вогонь запалив штору (поганий).
  3. Вогонь допомагає готувати обід (хороший).
  4. Вогонь запалив у лісі дерево (поганий).
  5. Вогонь захищає від звірів (хороший)

– Молодці.

  1. Рефлексія

– Хто сьогодні до нас на заняття завітав?

– Які завдання вам сподобались?

  1. Підсумок заняття

-А якщо ж трапилася пожежа, що ж нам робити?

-Чому пожежна машина має червоний колір?

-Навіщо їй такий гучний сигнал?

Заключне слово.

Вогонь дарує людям світло.

Вогонь дарує їм тепло.

Коли б тепло і світло зникло,

Життя б на світі не було.

– Я бажаю, щоб ви не забували правила пожежної безпеки і тоді вогонь вам буде помічником і другом.

Ось скінчилась наша гра.

Все, прощатись нам пора.

Будемо завтра зустрічатись,

В нові ігри будем грати.

 

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

0
    0
    Кошик
    Ваш кошик порожнійМагазин