Відомості про автора:
Бурлюк Анастасія Сергіївна
вихователь
м. Суми, НВК №41″Райдуга”
Для кого призначений: Для дітей старшого дошкільного віку, педагогів, вихователів
Спрямованість змісту: Мовленнєвий розвиток
Конспект заняття з розвитку мовлення на тему: “ДРУЖБА ПОНАД УСЕ ” для дітей старшого дошкільного віку.
Програмовий зміст : уточнити уявлення дітей про те, що значить,”вміти дружити”; навчити осмислювати і оцінювати ситуацію, самостійно розуміти мотиви поведінки і співвідношення цих мотивів існуючим нормам повединки; познайомити з прислів’ями та приказками про дружбу. Розвивати у дітей емпатію та бажання бути потрібним людям, вміти радіти з успіхів інших, співчувати невдачам; розвивати увагу, уяву, мислення, мовлення, моральні якості. Виховувати у дітей моральні якості – любов до людей, друзів; пошану до батьків і старших; схильність безкорисливо чинити добро.
ХІД ЗАНЯТТЯ
У житті кожного із нас є друзі, приятелі, знайомі. Спілкування з ними, як правило, приносить радість. Але в нашому оточенні є такі люди, яких ми недолюблюємо якими нехтуємо, і спілкування з такими людьми нас дратує. Іноді трапляється, що наш найближчий друг виявляється недругом.
- Як же уникнути таких неприємних ситуацій?
Напевно, самий вірний спосіб – розібратися в своєму оточенні.
- Дітки, скажіть, як ви вважаєте, хто такий друг? (відповідь дітей)
Так, дійсно, друг – це та людина, яка завжди підтримує тебе, яку підтримує ты і ділишся з нею власними таємницями. Усі мы хочемо мати гарного друга, на якого можна покластися в будь-яку мить.
- (Ім’я дитини), а в тебе є подруга чи друг?
- Як його (її) звати?
- Чому ви вважаєте їх хорошими друзями? (відповідь дітей)
- А у мене також є друг. Його звати Діма. Він вірний друг, надійний, добрий, хороший. Діма мені завжди допомагає. Він прийде напоміч в будь-яку мить. Я люблю свого друга.
- А чи може бути твоїм другом доросла людина? (мама, тато, дідусь, бабуся)
- Як ви думаєте, а чи може бути собака вашим другом?
Так, дійсно, будь-яка тваринка може бути вашим другом. Ми з вами поговоримо про друзів.
- А що для вас означає дружба?
Дружба – це чудова річ. Знайти справжнього друга дуже важко, а ще важче зберегти цю дружбу.
- Що потрібно робити, щоб дружба була міцною? (відповідь дітей)
Той, хто добре дружить, не свариться, ділиться іграшками, піклується про товаришів. А якщо друг не знає, як вчинити правильно – допоможе йому, навчить. Якщо друг раптом засумував – придумаю, як його розвеселити.
В народі є безліч прислів’їв та приказок про дружбу та друзів. Ось послухайте декілька.
° “Друга в скрутні пізнають”.
° “Не варто з другом сваритися, бо доведеться миритися”.
° “Скажи хто твій друг, і я скажу хто ты”.
° “Дружбу за гроші не купиш”.
- Як ви розумієте ці прислів’я?
Ці прислів’я вам вже знайомі. Вони мають велике значення для нас. Дружбою слід дорожити.
(Перегляд відео-мультфільму” Коли мої друзі зі мною”).
Подивившись мультик, ми можемо зробити висновок.
- Тож хто такий справжній друг?
Коли друзі поруч, то і жити стає веселіше.
Сьогодні я отримала листа від своєї найкращої подруги. І вона просить, щоб я допомогла їй вирішити деякі ситуації. Ось послухайте.
- Прийшла до мене подружка,
І ми гралися з нею,
І ось одна іграшка,
Раптом сподобалась їй;
Жаба заводна,
Весела, смішна.
Мені нудно без іграшки-
Кохана була, –
А все-таки подружці
Жабу віддала.
- Як ви вважаєте, чи правильно вчинила дівчинка?
- Твій найкращий друг захворів. Що ты будеш робити?
- До Ігоря прийшов друг Костя. Він приніс м’яч, щоб погратися з ним. Але Ігор не зміг вийти і погратися з ним. Він допомагав мамі поливати квіти. “Облиш свої квіти, – сказав Костя, – поллєш потім”.
– Вибач, Костю, але я не можу. Вибач!
– Бач, який ти, а ще другом називаєшся.
- Чи правильно вчинив Ігор?
- А щоб ви зробили на його місці?
А зараз ми з вами розглянемо картинки і ви скажете, який це вчинок.
- Діти, сьогодні ми з вами повторили те, що ви знаєте, закріпили його, а щось дізналися нове і цікаве про дружбу.
- Чи легко було вам визначити який це вчинок за картинкою? (якщо ні, то чому?)
Ми з вами слухали прислів’я, приказки, дивилися мультфільм про дружбу. І ми можемо зробити висновок, що дружба – це найдорожчий скарб людини. Нею потрібно дорожити.
- Тож, що ж таке дружба?
- Хто такий друг?
Я впевнена, що у вас є справжні друзі і ви вмієте ними дорожити.
Заняття закінчується.