Відомості про автора:
Нестерова Галина Сергіївна
Вихователь
м. Прилуки, ДНЗ №9
Для кого призначений: І молодша група
Спрямованість змісту: (математика +конструювання)
Конспект заняття «Зайчик і промінчики для сонечка»
Освітні завдання: Закріплювати вміння дітей розрізняти кольори: жовтий, червоний, зелений; групувати предмети за двома заданими сенсорними ознаками — величиною (великий, маленький) і формою (круг); розуміти слова: великий, маленький (за розміром); вчити розрізняти кількість предметів: багато. Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, мовлення. Виховувати дбайливе ставлення до природи, дружні відносини між дітьми.
Методи і прийоми: наочні, словесні, практичні.
Демонстраційний матеріал, роздатковий матеріал: іграшки великий і маленький їжачок, зайчик, лисичка, 4 кошики, велика і маленька ялинки, площинні зображення грибочків, зайчиків, морквинок, «чарівий мішечок», великий жовтий круг, маленькі круги жовтого, червоного, зеленого кольору.
Підготовка вихователя: опрацювала програму «Дитина», методичну літературу за темою, підібрала художнє слово, склала конспект, виготовила дидактичні ігри та роздатковий матеріал, макет городу, музичний запис.
Підговка дітей: дидактичні ігри, індивідуальна робота, робота з роздатковим матеріалом.
Хід заняття.
Вступна частина.
За дверима чується плач.
Вихователь:
– Діти, хто це там плаче? (Виглядає за двері і бере в руки іграшку-Зайчика) Зайчику, чому ти плачеш?
Зайчик: У мого друга сонечка хтось забрав промінчики і воно тепер не може яскраво світити.
Мотивація.
Вихователь:
Дітки, а давайте Зайчику допоможемо знайти промінчики для сонечка! Тож давайте вирушати в подорож! (Діти йдуть під музику по викладеній з червоних кружечків доріжці. Підходять до макету городу)
Основна частина.
1.Вихователь:
- Дітки, а хто це у нас на городі їсть моркву?
“Зайчик” (Алла Баранкевич)
Зайчик в мене є маленький,
Такий гарний і сіренький.
Довгі вушка дуже має,
По травичці він стрибає.
Любить завжди дині їсти,
Й біля сіна теж присісти.
Їсть капусту і пшеницю,
Кабачки, овес, вербицю.
А, якщо знайде морквину,
То з’їсть її за хвилину.
Молочко п’є і водичку,
Любить буряк і травичку.
– Правильно, зайчики.
– А хто знає, як звати дитинча зайчика? (Зайченя)
– А які вони за розміром, давайте порівняємо. ( Зайчик – великий, зайчення – маленьке).
– Погляньте, зайчик і зайченятко хочуть позбирати морквинки.
– Які тут за розміром морквинки? (Великі і маленькі)
– Допоможемо нашим друзям позбирати їх.
Д/гра «Допоможемо зайчику»
Які морквинки для зайчика? (Великі). А для зайченятка? (Маленькі). Покладемо маленькі морквинки маленькому зайченяті у кошик, а великі – великому зайчику у кошик.
– Молодці, зайчикам ми допомогли, тепер ідем далі шукати промінчики.
Діти ідуть разом з Зайчиком і вихователем по доріжці з зелених кружечків під музику. Підходять до макету лісу.
- Вихователь:
Дітки, а куди це ми прийшли? Так, до лісу. А що росте в лісі? Так, ялинки. А якого розміру ялинки? (Велика і маленька)
– Хто живе під великою ялинкою? (Великий їжак), а під маленькою? (маленький їжачок).
Дивина! Живий клубок
Покотивсь у наш садок.
Має сотню голочок,
Хто це, друзі?
(Їжачок)
– Так, це їжачок.
– А що полюбляють їжачки? (грибочки)
– Давайте нагодуємо їжака та його маленького синочка.
– Які за розміром грибочки ми покладемо в кошик маленькому їжачку? (маленькі).
А великому? (великі).
Д/гра «Ласощі їжачка»
– Ви молодці, їжачки дякують вам за гостинці, і тепер хочуть з вами пограти.
Пальчикова гімнастика «Їжачки»
Їжачок маленький змерз (випрямити пальці)
І згорнувсь в клубочок (стиснути пальці)
Сонце їжачка зігріло (поступово випрямляти пальці)
І розпрямився клубочок ( пальці рівненькі).
– Їжачкам сподобалося як ви грали з ними, а тепер нам пора прощатися і вирушати далі шукати промінчики для сонечка.
Діти ідуть разом з Зайчиком і вихователем по доріжці з жовтих кружечків під музику. Підходять до столу де лежить великий жовтий кружечок, а на стульчику сидить лисичка з червоним мішечком.
- Вихователь:
- Дітки, а хто це у нас такий руденький сидить?
Лисичка-сестричка лісом ходила,
Хвостиком водила.
Лисички збирала,
пісеньку співала.
– Тра-ля, ля-ля, ля-ля –
Ось така я краля!
- А що це у лисички в мішечку? (Діти підходять до лисички і дістають з мішечка жовті кружечки)
- Так ось хто промінчики у сонечка забрав! Давайте швидше повернемо сонечку промінчики, щоб воно радісно сіяло і всіх звеселяло.
Конструювання «Промінчики для сонечка»
Сонечко, сонечко, глянь нам у віконечко, усміхнись,
До діток малесеньких своїм ясним личеньком повернись.
Заключна частина.
Підсумкова бесіда
– Діти, ви гарно справилися з усіма завданнями.
– Давайте пригадаємо, де ми мандрували?
– Кого зустріли?
– Як ми їм допомагали?
– Які завдання виконували?
– Вам сподобалася подорож?
- А тепер давайте разом з зайчиком порадіємо сонечку і потанцюємо. (Діти виконують рухи під веселу музику
- Ви, малята, молодці