Відомості про автора:
Халамай Ірина Миколаївна
практичний психолог
ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу
№8 «Казка»
м. Ковель, Волинська обл
Коротка анотація роботи: конспект розвивального заняття відповідає темі тижня «Овочі та фрукти», спрямований навчати дітей класифікувати предмети за спільними ознаками, формувати узагальнюючі поняття. Підкріплений презентацією. Рекомендовано для вихователів ДНЗ, практичних психологів.
Спрямованість змісту: пізнавальний розвиток
Конспект заняття для дітей II молодшої групи
Тема: «Веселий Живчик та його друзі»
Мета:
- корекційно-навчальна – навчати дітей класифікувати предмети за спільними ознаками, формувати узагальнюючі поняття;
- корекційно-розвивальна- продовжити розвивати навички спілкування, групової взаємодії; розвивати тактильне сприймання, зорову пам’ять , довільне запам’ятовування та відтворення, увагу, творчу уяву;
- корекційно-виховна– виховувати спостережливість, повагу та доброзичливість.
Тип: групове заняття(до 15 дітей)
Вид інтегроване
Обладнання: презентація до заняття; мультимедійний проектор та проекційний екран; мішечок із іграшковими овочами та фруктами; брязкальце; аркуші формату А5 із зображенням кружечка, різнокольорові олівці за кількістю дітей.
Хід заняття
Вправа «Вітання»
Дошкільнята стоять у колі на килимку, на екрані висвітлене зображення закритого віконечка (слайд 2)
Сьогодні малята нас чекає знайомство з цікавими героями, а хто ж до нас поспішає ми дізнаємось трішки пізніше. Щоб цікаву гру розпочати треба гучно всім сказати «Добрий день!» (діти вітаються) А ще ми побажаємо нашим гостям та друзям гарного настрою! (діти бажають)
Скажіть мені, будь ласка, чи полюбляєте ви посмакувати смачненькими фруктами та дуже корисними овочами? (відповіді дітей). А що вам найсмачніше? (відповіді дітей) На вашу думку, чому люди вживають усе це – овочі, фрукти, та так багато страв готують із них? (роздуми дітей: вони користі вітамінами які потрібні для росту організму, для нормального розвитку, для здоров’я).
Так, всі фрукти та овочі дуже смачні та корисні. І сьогодні до нас поспішає дуже знаменитий та корисний фрукт, якого ми часто бачимо на екрані нашого телевізора, як ви гадаєте, хто це? (припущення дітей, після чого лунає стукіт та з’являється на екрані Живчик та його друзі (слайд 3-4))
- А зараз ми поглянемо, чи відгадали ви, хто ж таки до нас прийшов? Чи впізнали ви його? (відповіді дітей) Так, це Живчик та його друзі Грушка та Лимон. Ці друзі полюбляють грати у різні ігри, але ж усім відомо що краща гра та в якій велика кількість учасників. Саме тому ці казкові герої завітали до нас, аби пограти з вами. Вони уже підготували цікаві вправи. Що діти, можливо пограємо з Живчиком та його друзями?
Розвиваюча гра «Чарівний мішечок»
Отже, (слайд 5)першу гру нам пропонує Живчик. На екрані з’явились ще одні друзі наших героїв. Вони вам теж відомі, назвіть кого ви бачите? (діти перераховують побачене на екрані) Спробуйте запам’ятати їх, як вони виглядають. Овочі та фрукти сховаються у мішечок, а наше завдання – впізнати на дотик, що потрапило нам до рук (предмети ″ховаються″ в мішечок, за екраном дістаю торбинку із таким же вмістом предметів які були продемонстровані дітям на екрані. Пропоную опустити ручку в торбу та на дотик розпізнати що там є)
Хто заховався у мішечку? (підвожу дітей до вислову, що в мішечку овочі та фрукти. Перерахувати, й пояснити думку)
Яку цікаву гру придумав Живчик, а що ж нам приготувала Грушка? (слайд 6)
Рухлива гра «Веселі звірята»
А грушка у нас спортсменка, любить рух: бігати, стрибати, уявляючи себе якоюсь тваринкою. Ось і завдання цікаве приготувала. Перед вами звірята, які їй дуже подобаються. Ваше завдання за сигналом (звук брязкальця, та круговий оберт звірятка на екрані(демонструється)) перетворитися на веселих звірят, виконати відповідний рух:
- жабка – стрибаємо;
- ведмедик – повільно ходимо на зовнішній стороні стопи;
- лисичка – ходимо на носочках;
- пташечка махаємо ручками
(наголошую дітям що треба грати за правилами, не заважаючи, не штовхаючись, бути уважними та доброзичливими)
Весело нам з тобою Грушко, але так хочеться побачити що ж підготував Лимон. (слайд 7)
Вправа-гра «Знайди що змінилось»
Лимончик знайомить нас зі своїми друзями, хто вони? (діти стежать за екраном та називають овочі та фрукти які з′явились)
Їм усім подобається грати у гру під назвою «Знайди що змінилось». Пограємо й ми. Ви спробуєте запам’ятати усіх на екрані. Хто є перед нами? Де він стоїть? Відвернетесь, в цей час щось зміниться на екрані, можливо хтось зникне, хтось поміняються місцями. Ви повинні віднайти зміну що відбулась та виправити їх.
(діти виконують завдання (слайд 7-9))
Малята, вам сподобалась гра? (відповіді дітей) Дякуємо тобі лимончику, ти нас гарно розважив. (слайд 10)
Малювання «Загадкові кружечки»
Весело ми погрались, і нашим гостям ви сподобались. Шкода, але їм час повертатись у казкову країну. На згадку про нашу зустріч вони просять намалювати їм малюнок. Живчику так подобається геометрична фігура круг, що він його малює повсюди. Уже й на ваших листочках встиг попрацювати. (демонструю дітям аркуші на столах). А Грушка та Лимон просять у вас домалювати ці кружечки, оживити їх. Для цього потрібно домалювати певні елементи (ротик, ніс, очі, промінці, смужечки). Погляньте на екран, вони вам продемонструють як це можна зробити (перед дітьми зразок виконання вправи, де кружечок ″ перетворюється ″ на сонечко, колобка, м’ячик, повітряну кульку, хлопчика)
Прошу вас пересісти до столиків та спробувати кольоровими олівцями
″ оживити ″ свої кружечки. Щоб вам було веселіше працювати, наші гості ввімкнуть тихеньку музику. (діти працюють за столами під тиху, релаксаційну музику) (слайд 11)
Рефлексія заняття
Живчик здивований та дуже задоволений, друзі дякують вам за красиві малюнки, це чудові подарунки для наших гостей.
Чи сподобалось вам розважатись із Живчиком та його друзями? (так) Хто вони, овочі чи фрукти? (фрукти) Яких овочів ви бачили на екрані? (перець, помідор, морква, картопля, огірок, червоний буряк, капуста, цибуля )
Яка гра сподобалась найбільше? (відповіді дітей) Що було важко виконати?
Ви молодці, сьогодні гарно грались, поважали одне одного, нікого не ображали.
Прощання
Попрощаємось з нашими гостями та казковими героями, подаруємо усім повітряні поцілунки та при цьому голосно скажемо «До побачення!» (слайд 12-14)
Список використаних джерел інтернет ресурси (ігри, картинки та музичні заставки)
Додатки до заняття: Завантажити
Добрий день! Мені дуже сподобалося заняття. Підскажать, як можна скачати презентацію ?
Перейдіть за посиланням https://mega.nz/#!uYoliC4b!O1wdhQt8Sg65w4uPkunWSg6sSNvDEmgY6uUV595CZXs
Дякую!
Доброго дня! Допоможіть , будь ласка, ще раз скачати заняття!
Натисніть на “Завантажити”