Автор: Anhelina
Публікація в “Бібліотечка вихователя дитячого садка” № 8 2016
Художня література + аплікація(А)
Тема: Вивчення вірша Н. Забіли «У нас сьогодні весело» А. «Зимова ніч»
Мета:Навчати дітей створювати виразний образ дому, занесеного снігом, творчо застосовуючи різні техніки аплікації (симетрична, обривна, накладна). Розширювати спектр художніх засобів обривної аплікації й показати її худньо-виразні можливості. Розвивати почуття форми та композиції.
Матеріали:вірш Н. Забіли «У нас сьогодні весело», кольоровий і білий мякий папір, ножиці, клей, пензлики для клею.
Хід заняття
1. Створення позитивного настрою.
Вправа «Здрастуй!»
Здрастуй, сонце золоте!
Здрастуй, небо голубе!
Здрастуй, деревце мале!
Здрастуй, чистий білий сніг!
Привітав я вас усіх!
(Діти виконують нахили уперед, начебто кланяються один одному, вітаючись.)
2. Презентація та вивчення вірша Н. Забіли «У нас сьогодні весело»
У нас сьогодні весело
В дитячому садку:
Ялиночку принесено,
Поставлено в кутку!
Так гарно-гарно прибрано
Ялиночку у нас:
І блискітками срібними,
І безліччю прикрас.
Ялиночко, красунечко!
Ліхтарики блищать,
Хороші подаруночки
Під вітами лежать.
А ми в долоні плескаєм,
Співаємо пісень.
Нам дуже, дуже весело
В такий святковий день!
3. Дидактична гра «Що може подарувати зима?»
Мета: сприяти розвитку в дітей уяви, творчості, фантазії; розвивати позитивне ставлення до зими.
Вихователь називає будь-яке слово, яке стосується зимової пори, а діти повинні пояснити, що може їм подарувати зима. Наприклад:
санчата — радість, задоволення;
іній — красу, чарівність…
Переможе той, хто придумає найцікавішу відповідь.
4. Фізкультхвилинка «Під снігом»
На ялинку сніг спадав, (Присідання.)
Голочки їй лоскотав, (Згинання пальчиків.)
Гілочки додолу гнув, (Нахили до кожної ноги.)
В білу шубку загорнув, (Імітація з махами рук.)
Щоб ялинка мила
Спала, не тремтіла. (Імітація.)
5. Бесіда «Снігопад»
Вихователь: уявіть собі, неначе йде білий пухнастий сніг та укриває всю землю незвичайною «ковдрою». Сніг лягає на гілки дерев, і вони стають казково прекрасними. Сніг падає на дахи будинків, і вони одягають білосніжні шапочки. Якщо сніг ітиме довго-довго, все навкруги стане білосніжним,пухнастим і ошатним, таким самим білим, як цей папір (вихователь показує аркуш білого паперу).
6. Продуктивна діяльність.
– Сьогодні ми будемо створювати композицію будинок на лісовій галявині під снігом.
1. Інструктаж вихователя
2. Візьмемо елементи будиночка і виріжемо їх по лінії.
3. Потім приклеїмо на аркуш.
– Як можна показати, що на цій картині був снігопад – довго-довго йшов пухнастий сніг. (Діти пропонують свої варіанти).
Потім вихователь бере білий папір або паперову серветку, розриває на шматочки, злегка зминає швидко приклеює на дах будиночка. Разом з дітьми дивується і радіє тому, що будиночок відразу став затишним і казковим.
4. Діти обривають білий аркуш паперу та приклеюють його на будиночок.
7. Перегляд та обговорення дитячих робіт.
Виставка дитячих робіт. Діти розповідають про свої роботи. Вихователь дякує дітям за роботи і відзначає, що кожен зміг створити неповторний будиночок.