Відомості про автора:
Цікра Ірина Михайлівна
вихователь
ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу №3 «Казка»
Хмельницька обл., м.Городок
Конспект заняття «Пустотлива хмаринка»
Конспект заняття з елементами пошуково-дослідницької діяльності, можна використати як підсумкове заняття в кінці навчального року.
Спрямованість змісту :Екологічне виховання.
Вікова група:Молодша група.
Тема: «Пустотлива хмаринка»
Мета: пояснити причини виникнення дощу; формувати у дітей пізнавальний інтерес до природи; розвивати спостережливість; спонукати дітей до експериментування; розвивати творчі здібності та комунікативні навички дітей; сприяти створенню у дітей радісного емоційного настрою.
Тип: фронтальне
Вид: інтегроване
Хід заняття:
В:Дітки, сьогодні я хочу запросити вас у казку. Сідайте рівненько і слухайте тихенько казку «Про неслухняну хмаринку».
Була собі хмаринка гарна і пустотлива ,і любила вона віх передражнювати, перекривляти. Летить вона якось по небу і бачить – зайчик-вуханьчик. Вона гукає: «Зайчику!», а зайчик подивився у небо і побачив великого зайчика з великими довгими вухами і куцим хвостиком, образився зайчик: «Не дражнись ,хмаринко, будь-ласка!». Хмаринка засміялась і полетіла далі. Летить вона, сміється і думає, кого ж мені ще подражнити, а ж бачить цуценятко біжить. «Привіт, цуценятко!». «Привіт, хмаринко!», песик підніс голову догори і побачив такого ж песика як і він сам , але чомусь сумного. «Не дражнись, будь-ласка, хмаринко!»,- сказав песик. А хмаринка посміялась і полетіла далі. І так вона літала по небу ще довго-довго, і всіх кого зустрічала хмаринка передражнювала і насміхалася. А згодом і її вже всі стали називати не хмаринкою, а то зайчиком, то ведмедиком, то квіточкою. А вона все кричала: «Ні, я хмаринка, я хмаринка!».Але ніхто її вже не чув. Тоді хмаринка дуже образилася, засмутилася і заплакала.
В:Дітки, скажіть мені ,будь-ласка, коли хмаринки плачуть, то що буває?
Д:Дощик.
В:А що ж таке дощик?
Д:Це краплинки води.
В:Правильно, а давайте ми зараз нашу хмаринку спробуємо розвеселити, не дивлячись ,що вона була дуже нечемною. Давайте ми їй розкажемо віршик про дощик.
Д:Дощик, дощик, ти вже злива,
Плаче груша, плаче слива.
Ти періщить заходився,
Соловейко застудився,
А тепер лежить під пледом
П’є гарячий чай із медом.
В:Молодці, гарно розповіли віршик, а зараз вставайте на ніжки, підходьте до мене і ми з вами трішки відпочинемо і вмиєм наші личка чистенькою водичкою.
(Фізхвилинка)
Наберем водички з чистої кринички,
Будемо вмиватись ,будем промовляти,
Водичко, водичко, умий моє личко,
Рожеве та біле, мов яблучко спіле.
Хлюп, хлюп ,водиченька,
Хлюп, хлюп на личенько,
І на ручки, і на ніжки. Хлюп, хлюп, хлюп.
В:А тепер , дітки, я вас запрошую до нашої дослідницької лабораторії. А ви знаєте, що це таке дослідницька лабораторія?
Д:Це місце де проводять досліди.
В: Молодці. Сідайте за столики і зараз ми з вами, за допомогою дослідів, дізнаємося як утворюється дощ. Перед вами стоять тарілочки з водою. Уявіть собі, що це не просто вода, а справжня річка чи озеро.Скажіть мені, яка вода у ваших уявних річках та озерах?
Д: Чиста та прозора.
В:А ще у вас на столах лежать губки. Якого вони кольору і на що схожі?
Д:Сині, схожі на хмаринки.
В:Візьміть губку в руки. Яка вона, важка чи легка?
Д:Легка.
В:Так, поки що вона легка, як хмаринка. А зараз наберіть в губку ось так трішки води, занурте її у нашу уявну річку. Тепер губка стала важчою?
Д: Так.
В:Тепер стисніть губку. Що ми бачимо?
Д:Іде дощ.
В: Ось так , дітки, малесенькі краплиночки води з річок, озер, морів та океанів випаровуються, підносяться в небо і утворюють хмаринки. Коли в хмаринках стає дуже багато води, як у наших губках, тоді вона стає темною, важкою і з неї починає капати дощик. Скажіть мені, який буває дощик?
Д:Сильний і дрібний.
В:Як називається сильний дощ?
Д:Злива.
В:Давайте ми з вами ще раз глянемо на наш дощик. Якщо водичка у наших річках чиста, то дощик капає який?
Д: Чистий.
В:Так, молодці. Гляньте, що ще є у нас на столах?
Д:Чорна фарба і пензлик.
В:Давайте ми уявимо ,що це не фарба, а бруд, яким погані люди забруднюють водойми. Візьміть на пензлик трішки цього бруду і забрудніть свої річки. Якою стала вода?
Д: Брудною.
В:А тепер знову візьміть свої губки-хмаринки і опустіть їх у нашу уявну річку. Який дощик пішов із цієї хмаринки?
Д:Брудний.
В:Вам приємно буде гуляти під таким дощем?
Д: Ні.
В:А як ви думаєте, якщо такий брудний дощик проллється на овочі та фрукти, які ростуть в саду та на городі, їх можна буде їсти?
(Пролити брудну воду з губки на муляжі овочів та фруктів)
Д: Ні, томущо вони будуть брудні.
В:То який ми можемо зробити висновок?
Д:Не можна забруднювати водойми.
В:Молодці, дітки. Ой, ми зовсім забули про нашу хмаринку, вона кудись зникла. Ви хочете ,щоб вона знову з’явилась?
Д:Так.
В:А що потрібно для того ,щоб з’явилась хмаринка?
Д:Вода.
В:Правильно. Ось у мене є водичка, але вона не проста, а чарівна, і вона допоможе нам відшукати хмаринку. Якого кольору вода?
Д:Синя.
В: Ось у нас на столі лежить чистий аркуш паперу і губки. Візьміть губки,легенько вмокніть їх у синю водичку і повністю зафарбуйте чистий аркуш.
(Діти зафарбовують аркуш, на якому восковою свічкою нанесено малюнок)
В: Що з’явилось на аркуші?
Д:Хмаринка і краплинки.
В:Скільки хмаринок?
Д: Одна.
В:А краплинок скільки?
Д:Багато.
В:Давайте порахуємо.
Д:П’ять.
В:Чого більше краплинок чи хмаринок?
Д:Краплинок.
В:Як ви думаєте, хмаринці сподобалось наше заняття? Який в неї настрій?Як ви здогадалися?
Д:Веселий, тому що вона посміхається.
В:Хмаринці вже час вирушати далі,тож давайте ми попрощаємось з хмаринкою і нашими гостями.
Д: Допобачення.
Конспект з фото
завантажити: Конспект заняття «Пустотлива хмаринка» from Anhelina Mytsura