конспект

Конспект заняття з ОБЖД «Компетентність дітей в небезпечних ситуаціях» Залишити відгук

Відомості про автора:

Будакова Лариса Вікторівна

Вихователь-методист

ДНЗ №10 «Золота рибка»

Місто: Костянтинівка, Донецька області

Конспект заняття з ОБЖД про правила безпеки вдома, на вулиці, в природі.

Спрямованість змісту: Безпека життєдіяльності дітей

Вікова група: Старша група

Тема: «Компетентність дітей в небезпечних ситуаціях»

Мета: Закріпити знання дітей про правила безпеки вдома, на вулиці, в природі. Закріплювати вміння виконувати елементарну першу допомогу, розвивати об’єктивну самооцінку і впевненість в собі. Виховувати у дітей обережність і уважність. Розвивати логічне мислення і пам’ять, вміння вислуховувати відповіді товаришів, не перебивати, виховувати зосередженість, чуйність.

Тип: Фронтальне заняття

Вид: Тематичне

Обладнання: Лист з загадками про електроприлади; плакат «Обережно – висока напруга!»; картинки їстівних та неїстівних грибів; картина «Якщо я загубився на вулиці»; іграшка Хрюша; предмети до ігрової вправи «Зроби першу допомогу при садна»; картинка подорожник; пакет з колючими та ріжучими предметами; телефон; матеріал до дидактичної гри «Світлофор».

Попередня робота:

  1. Розгляд електроприладів.
  2. Розгадування загадок про гострі, колючі, ріжучі предмети.
  3. Малювання «зарисуйся світлофор»
  4. Читання казок Ш. Перо «Червона шапочка», К. Чуковського «Плутанина», «Айболить», «Тарганище».
  5. Дидактична гра «Перша допомога».
  6. Дидактична гра «Їстівні, що не їстівні гриби».
  7. С.Р. гра «Будинок», «Сім’я», «Лікарня».
  8. Читання казки «Котячий будинок».

Хід заняття:

Психогімнастика

Гра  «Роби як я!»

Діти, станьте в коло, щоб ви всі бачили мене і один одного, ми пограємо в гру «Роби як я!». А ви так можете як я? Руки підняти вгору, руки на поясі, руками закрити очі, руками доторкнутися до вух, руки покласти на коліна, правою рукою доторкніться до носа, лівою рукою закрити рот.

 

Діти, що таке правила безпеки? (Відповіді) Все ви маєте рацію, це коли поводишся так, щоб не сталося неприємностей або біди. Діти, є правило на світі, повинні їх знати всі діти. Зараз вирушимо ми в шлях, в країну, де правила живуть. Щоб туди потрапити, потрібно сказати чарівні слова: знаємо правила ми все, ми впевнені в собі. Там, куди ми потрапимо, разом ми не пропадемо!

Закрийте очі, хлопніть 3 рази в долоні, поверніться навколо себе.

Діти, ми з вами потрапили в країну правил безпеки. А це хто? (Розглядаємо і читаємо імена під картинками: БІДА, НЕПРИЄМНІСТЬ).

Діти, вони вам подобаються? Чому ні? Розкажіть мені про них. От біда, чому не подобається це слово? А ось неприємність, чому не подобається це слово? (Відповіді) Все вірно, відповіді ваші правильні. Діти, але на жаль, вони можуть ожити, якщо ми забудемо або порушимо правила безпеки.

 

Подивіться направо, нам прийшов лист і підписано воно: Дитячий садок №10, група №5. Лист надіслано нам, і ми будемо відкривати і читати. А це загадки про електроприлади.

– У віконця я сиджу, на весь світ в нього дивлюся (телевізор)

– Він один на цілім світі, дуже радий пил зустріти (пилосос)

– Я пузатий і пихатий, я величезний і блискучий, якщо тільки захочу, окропом викип’ячу (самовар)

– Пливе пароплав, то назад, то вперед (праска)

– Якщо кнопочку натиснути, буде музика звучатиме (магнітофон)

 

А тепер я пропоную сісти на стільчик і розглянути плакат «Обережно – висока напруга!»

– Що потрібно обов’язково зробити, коли погладиш одяг?

– Коли подивишся телевізор?

– Коли послухаєш магнітофон?

Правильно, потрібно вимкнути електроприлади. А що може статися, якщо потягнути за кабель живлення або засунути в розетку пальчик або інший предмет? (Вдарить струмом, трапитися пожежа).

 

(Звучить пісня Червоної шапочки, вовк і Червона шапочка інсценують зустріч) Після сценки питання до дітей.

– Чи знайома Червона шапочка з вовком?

– Чи можна розмовляти з тим, кого не знаєш? Чому? А що може статися?

– А якщо ви зустрінете незнайомої людини на вулиці, і він вас запросить в магазин купити шоколадку чи піти з ним в цирк, що ви зробите?

 

Діти, а Червона шапочка несла до бабусі цілий кошик грибів, а які бувають гриби? (Відповіді) Правильно, їстівні і не їстівні. А давайте подивимося які гриби були у Червоної шапочки. (Показуючи на картинки вимовляємо і говоримо який це гриб. Їстівні залишаємо Червону шапочку, а неїстівні залишимо на галявинці). Діти, а чому не можна знищувати отруйні гриби? (Правильно, ними лікуються лісові жителі)

А тепер гра. На галявинці біля нас багато грибів, ви повинні зібрати тільки їстівні гриби, а отруйні залишити на галявинці. (Червона шапочка дякує дітей і прощається)

 

А ви діти присядьте на стільчики і розглянемо картину «Якщо я загубився на вулиці» (Питання по картині і відповіді дітей) А тепер станемо в коло.

 

Фізкультхвилинка

 

Я один раз загубився (Зобразити переляк)

Тільки швидко здогадався (Злегка доторкнутися до чола)

Подивився туди-сюди (Повороти)

Нема мами, ось біда (розвести руки)

Побіг на право я (біг)

Мама не знайшлася моя (руки розвести)

Побіг на ліво я (біг)

Мама не знайшлася моя (руки розвести)

Обернувся я кругом (поворот навколо себе)

Може бути побачу раптом (руки козирком)

Ні, я вирішив стояти на місці (крокувати на місці)

І на місці маму чекати (крокувати)

Мама швиденько прийде і мене забере.

 

Діти, я чую хтось хрюкає (іграшка Хрюша). Діти, що мені робити? Ми бігали зі Степанком на перегонки, і я впав. У мене садно на коліні. Боляче! Діти, ніж ми      можемо допомогти Хрюші?

Ігрова вправа «Зроби першу допомогу при садна».

Діти, що у мене на столі лежить, перерахуйте? (Йод, вата, шприц, зеленка, градусник, таблетки, бинт, ножиці, клей, папір)

Діти, які предмети потрібно взяти, щоб надати першу допомогу?

А як ми це зробимо?

А листочки яких рослин лікують рани й подряпини? (Подорожник). Показую картинку. Послухайте вірш про подорожник

 

По дорозі там і тут, подорожники ростуть.

Подорожник бідолаха, весь потоптався, подивися

Низько стелитися біля ніг, пожалій його, дружок.

Сам страждалець, але не проти і чужої біди допомогти.

Може вірно послужити, якщо хто поранить,

Варто листочок докласти, і ранка затягнеться.

 

Діти, а чий це пакет лежить? (Піднімаю) Хрюша твій? -Ні. Діти, ваші? -Ні. І не мій! А якщо пакет чужий, що з ним робити? Правильно зателефонуємо в міліцію (102). Хто подзвонить і пояснить?

– Вітаю!

– Мене звати Лера.

– Я з Дитячого саду №10 «Золота рибка».

– Ми знайшли незнайомий пакет.

– Приїжджайте до нас в дитячий сад.

 

Звук свистка, входить міліціонер (дорослий)

Обережно бере пакет, прислухається, заглядає і дістає колючі і ріжучі предмети. (Голка, ніж, лезо, шприц).

Діти, так це дуже небезпечні предмети. А можна з ними грати? Чому? А користуватися? (Ножом різати хліб, голкою зашивати, шприцом робити укол і т.д.). А грати з ними можна, це небезпечно для здоров’я і навіть для життя!

А скажіть мені ще ось що, якщо в будинку пожежа, куди ви зателефонуєте, в яку службу? (101)

А якщо кому-небудь погано? (103)

Ну, а мені пора на службу, якщо що-небудь ще станеться, викликайте, допоможемо.

 

Діти, у мене є зламаний світлофор, там кольори перемішалися (показую). Я не знаю, як мені бути. Допоможіть відремонтувати світлофор.

Дидактична гра «Світлофор».

 

Діти, я бачила, що ви добре знаєте правила безпеки, правильно виконували завдання, тому БІДА і неприємності не ожили і не прийшли до нас. Пора нам повертатися в Дитячий садок. Згадаю чарівні слова. Повторюйте за мною.

 

Є правило на світі, повинні їх знати всі діти

У зворотний шлях ти поспішає, у нас в саду ти з’явися.

Закриваємо очі, ляскаємо в долоні, обертання навколо себе.

Отже, ми в дитячому саду.

 

Ти пам’ятай правило завжди!

Все, щоб не трапилася раптом біда!

І неприємність не прийшла,

І десь раптом тебе знайшла!

І потрібно їх не тільки знати,

А постійно виконувати.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *