Татарова Ольга Миколаївна
вихователь
Криворізький спеціалізований навчально-виховний комплекс № 22 «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов» Криворізької міської ради
Місто: Кривий Ріг
Спрямованість змісту: розвиток мовлення
Вікова група: молодша група
Тема: Конспект заняття з розвитку зв’язного мовлення в першій молодшій групі «Розумна гостя»
Мета: розвивати бажання познайомитися; вчити звертатися за допомогою української мови; збагачувати словник дітей словами: хустинка, рушничок, лялька, колискова, хата; перевірити засвоєння назв приміщень групи; узгодження іменників з прикметниками, а також уміння складати поширені речення; виховувати любов до народної гри, виховувати в дітей інтерес до звичаїв і традицій українського народу, викладати і наклеювати зображення предметів з готових частин, виховувати почуття ритму, кольору, симетрії.
Тип: групове заняття
Вид: комплексне
Обладнання: лялька
Хід заняття
До дітей в групу завітала лялька-україночка Оксанка.
Лялька:
- Добрий день, любі малята! (діти вітаються)
- Давайте з вами познайомимось! А для цього пограймо в цікаву гру!
Гра “Хустинка”
Вихователь організовує дітей у коло. Кожна дитина, стоячи у колі по черзі звертається до свого сусіда праворуч, передає йому хустинку, називаючи своє ім’я. Розпочинає мовлення з передачею хустинки, лялька : “Мене звуть Оксанка”, далі діти наслідують зразок речення.
Дидактична гра «Подорож кімнатою»
Вихователь:
А зараз діточки-малята,
Ми підемо садком гуляти.
Усі розгляньмо в цей час:
А що ж у групі є у нас?
Вихователь пропонує дітям ознайомити ляльку з приміщенням групи.
- Діти а хто знає, як називається наш дитячий садок? («Казка».)
Вихователь просить дітей заплющити очі, рахує до трьох і діти перетворюються на улюблених казкових героїв.
- Де граються наші «казкові герої»?(У груповій кімнаті.)
- Що є в груповій кімнаті? (Іграшки, книжки з казками, ігрові куточки…)
- Чому в цьому куточку знаходяться українські символи? (Ми знайомимося з українськими традиціями.)
- Де діти обідають?(За столами.)
Діти завітали до наступної кімнати:
- Як називається кімната де наші казкові герої солодко сплять?(Спальня.)
- Що ви слухаєте перед сном (Колискові, казки.)
А ось ще одна дуже важлива кімната.
– Що є в умивальній кімнаті?
- Зустрічає і проводжає всіх діток кімната, яка називається … (роздягальня.)
- Для чого вона потрібна? (Ми в ній роздягаємось, зберігаємо наш одяг.)
А тепер давайте з вами пограємо:
Діти стоять у колі. Один з них – кіт. Усі промовляють вірш:
Віє вітер з-під воріт,
(Одночасно ідуть у коло, руки підіймають у гору.)
У воротях — сірий кіт.
(Виходить у коло.)
Вітер сірому котові
Чеше вусики шовкові.
(Відходять назад, розширюючи коло й опускаючи руки.)
Ясне сонце виплива,
Коту спинку пригріва.
Кіт воркоче, кіт муркоче,
Ніби щось сказати хоче.
На кінець тексту кіт виходить з кола, йде за спинами дітей, зупиняється й вимовляє: «Няв!» той, кому він це сказав стає котом.
Лялька:
- Ви такі молодці, такі дружні! Мені дуже сподобалось, але вже час прощатися, і тому я хочу подарувати рушник – символ людського щастя. Багато народних прислів’їв є про рушник.
- Рушник на кілочку – хата у віночку.
- Хата без рушників – родина без дітей.
- Коли бажали людям щастя, то казали:
«Хай стелиться вам доля рушниками».
- А тепер візьмемо рушник і подивимось, на яку геометричну фігуру він схожий?
- Так, на прямокутник, так само, як і поле. Коли закінчувалися роботи в полі, жінки й дівчата сідали за полотно і вишивали його візерунками, немов засівали поле.
- У вишивках були геометричні узори – лінії, кола, хрести, квадрати – які символізували сонце, зорі, землю, воду.
Вихователь:
- Діти, а давайте доповнимо рушничок власним узором.
Лялька прощається з дітьми і уходить.
Під українську народну пісню діти разом з вихователем виконують аплікацію.