Конспект заняття з розвитку зв’язного мовлення в першій молодшій групі «Розумна гостя»

Татарова Ольга Миколаївна

 вихователь

Криворізький спеціалізований навчально-виховний комплекс № 22 «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов» Криворізької міської ради

Місто: Кривий Ріг

 

Спрямованість змісту: розвиток мовлення

 

Вікова група: молодша група

Тема: Конспект заняття з розвитку зв’язного мовлення в першій молодшій групі «Розумна гостя»

Мета: розвивати бажання познайомитися; вчити звертатися за допомогою української мови; збагачувати словник дітей словами: хустинка, рушничок, лялька, колискова, хата; перевірити засвоєння назв приміщень групи; узгодження іменників з прикметниками, а також уміння складати поширені речення; виховувати любов до народної гри, виховувати в дітей інтерес до звичаїв і традицій українського народу, викладати і наклеювати зображення предметів з готових частин, виховувати почуття ритму, кольору, симетрії.

 

Тип:  групове заняття

Вид:  комплексне

Обладнання: лялька

Хід заняття

До дітей в групу завітала лялька-україночка Оксанка.

Лялька:

  • Добрий день, любі малята! (діти вітаються)
  • Давайте з вами познайомимось! А для цього пограймо в цікаву гру!

Гра "Хустинка" 

Вихователь організовує дітей у коло. Кожна дитина, стоячи у колі по черзі звертається до свого сусіда праворуч, передає йому хустинку, називаючи своє ім’я. Розпочинає мовлення з передачею хустинки, лялька : "Мене звуть Оксанка", далі діти наслідують зразок речення.

Дидактична гра «Подорож кімнатою»

Вихователь:

А зараз діточки-малята,

Ми підемо садком гуляти.

Усі розгляньмо в цей час:

А що ж у групі є у нас?

Вихователь пропонує дітям ознайомити ляльку з приміщенням групи.

  • Діти а хто знає, як називається наш дитячий садок? («Казка».)

Вихователь просить дітей заплющити очі, рахує до трьох і діти перетворюються на улюблених казкових героїв.

  • Де граються наші «казкові герої»?(У груповій кімнаті.)
  • Що є в груповій кімнаті? (Іграшки, книжки з казками, ігрові куточки…)
  • Чому в цьому куточку знаходяться українські символи? (Ми знайомимося з українськими традиціями.)
  • Де діти обідають?(За столами.)

Діти завітали до наступної кімнати:

  • Як називається кімната де наші казкові герої солодко сплять?(Спальня.)
  • Що ви слухаєте перед сном (Колискові, казки.)

А ось ще одна дуже важлива кімната.

– Що є в умивальній кімнаті?

  • Зустрічає і проводжає всіх діток кімната, яка називається … (роздягальня.)
  • Для чого вона потрібна? (Ми в ній роздягаємось, зберігаємо наш одяг.)

А тепер давайте з вами пограємо:

Діти стоять у колі. Один з них – кіт. Усі промовляють вірш:

Віє вітер з-під воріт,

(Одночасно ідуть у коло, руки підіймають у гору.)
У воротях — сірий кіт.

(Виходить у коло.)
Вітер сірому котові
Чеше вусики шовкові.

(Відходять назад, розширюючи коло й опускаючи руки.)
Ясне сонце виплива,
Коту спинку пригріва.
Кіт воркоче, кіт муркоче,
Ніби щось сказати хоче.

На кінець тексту кіт виходить з кола, йде за спинами дітей, зупиняється й вимовляє: «Няв!» той, кому він це сказав стає котом.

Лялька:

  • Ви такі молодці, такі дружні! Мені дуже сподобалось, але вже час прощатися, і тому я хочу подарувати рушник – символ людського щастя. Багато народних прислів’їв є про рушник.
  • Рушник на кілочку – хата у віночку.
  • Хата без рушників – родина без дітей.
  • Коли бажали людям щастя, то казали:

«Хай стелиться вам доля рушниками».

  • А тепер візьмемо рушник і подивимось, на яку геометричну фігуру він схожий?
  • Так, на прямокутник, так само, як і поле. Коли закінчувалися роботи в полі, жінки й дівчата сідали за полотно і вишивали його візерунками, немов засівали поле.
  • У вишивках були геометричні узори – лінії, кола, хрести, квадрати – які символізували сонце, зорі, землю, воду.

Вихователь:

  • Діти, а давайте доповнимо рушничок власним узором.

Лялька прощається з дітьми і уходить.

Під українську народну пісню діти разом з вихователем виконують аплікацію.

Залиши перший коментар

Зашили коментар

Ваш email не буде публікуватися.


*