конспект заняття

Конспект заняття з дітьми старшого дошільного віку на тему “Професії” Залишити коментар

Відомості про автора:

Нєваліхіна Інна Михайлівна

Комунальний заклад «ДНЗ (ясла-садок) № 127 комбінованого типу»

Криворізької міської ради

Тема. Різноманітний світ професій.

Програмовий зміст: розширювати уявлення дітей про працю людей різних професій; вправляти в умінні закінчувати речення, використовуючи слова і словосполучення, що співвідносяться з певною професією людини;  збагачувати зміст ігор  по темі: «Кухар», «Лікарня», «Перукарня»; навчати урізноманітнювати зміст ігор, творчо використовувати набуті знання; навчати самостійно розподіляти ролі, спонукати до само оцінювання вчинків; розвивати уміння дотримуватись правил рольових взаємовідносин; виховувати повагу до людей праці, бажання працювати.

Спрямованість змісту: ознайомлення з довкіллям + розвиток мовлення.

Вікова група: старша група

Тип заняття: групове

Вид заняття: інтегроване

Матеріал: загадки за темою, картинки із зображенням людей  різних професій, знаряддя праці, інструменти, предмети.

Хід заняття

Вихователь. Сьогодні,  коли я ішла до дитячого садочку, то зустріла листоношу, який передав нам на групу бандероль, але сказав, що відкрити її можна тільки тоді, коли відгадаємо загадки.

Хто це смачно варить борщ
І компот готує?
Каші з жару дістає,
І дітей частує? (Кухар)

Що у кого заболить,
Зразу кажуть: «Ай, болить!»
Їм спішить на допомогу добрий лікар… (Айболить)

Модну зачіску він зробить
І волосся підстреже. (Перукар)

Бесіда з дітьми.

  • Як назвати всі ці слова одним словом? (Професії)
  • Що таке професія?( Професія це робота, яку людина для себе обрала; улюблена справа)

Вихователь.

Ось і відкрилась  наша бандероль. Але всі речі в ній переплуталися. Давайте їх розкладемо відповідно до професій.

Дидактична гра «Кому що потрібно для роботи?» На картинках зображенні люди різних  професій та набір різних інструментів, предметів для кожної професії. Дібрати тільки ті предмети, які потрібні їм  для роботи.

  • Лікар.( Білий халат, ліки, шприц)
  • Перукар.( Ножиці, гребінець, дзеркало)
  • Кухар.( Каструля, ніж, м’ясорубка)

Дидактична гра «Хто що робить» Вихователь називає представника професії, а діти називають дії, які він виконує.

  • Кухар.( Варить борщ, ріже овочі, робить салат…)
  • Лікар.( Слухає хворого, дивиться горло, виписує ліки…)
  • Перукар.( Стриже, робить зачіски, фарбує волосся…)
  • Швачка.( Шиє одяг, пришиває ґудзики…)

Вихователь. Діти, а ким працюють ваші батьки? (Розповіді дітей.)

Фізкультхвилинка

Кроком  руш на місці, діти,

Руки вгору підніміть,

Потім – в сторони і вниз,

А тепер назад прогнись.

А тепер присіли, встали,

І як зайці пострибали.

Вихователь. Багато професій ми з вами згадали. А яка ж із них найважливіша? Чому?

Діти роблять висновки, що всі професії важливі.

Вихователь. У нашій групі є такі куточки, де діти можуть перетворюватися на лікарів, кухарів, перукарів, пожежників. Давайте разом  з вами їх відвідаємо. Сідаємо  в автобус і поїхали.

Перша  зупинка.

Все у ньому ми купуємо:

І цукерки й шоколад,

Молоко і хліб духмяний,

Печиво і мармелад.(Магазин)

Розглядання зони сюжетної гри «Магазин»(Обговорення з дітьми правила поводження в магазині)

Друга зупинка.

Хто людей з біди рятує
І хвороби всі лікує –
Призначає процедури
І таблетки, і мікстури?( ЛІКАР)

Обігрування ситуації «На прийомі у лікаря» ( Діти називають людей, які працюють у лікарні, обладнання ігрового куточку. Правила поводження у лікарні)

Третя зупинка.

Золоті у нього руки:
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує. (ПЕРУКАР)

Обігрування ситуації «Ведмедик у перукарні» (Діти розповідають ведмедикові про правила поводження у перукарні; називають інструменти, якими користується перукар та згадують правила поводження з ними.)

Вихователь. Чуєте –  сигнал водія, нам потрібно повертатися.

Дидактична вправа « Де я був» (Вихователь називає речення дітям потрібно його продовжити.)

  • Я бачив печиво, цукерки – де я був ? (Я був…)
  • Я бачив ножиці, гребінець, фен …
  • Я бачив білий халат, ліки…

Підсумок.

  • Чи сподобалося вам сьогодні на занятті? Що найбільше?
  • Як ви гадаєте, яка ж саме професія найважливіша? Чому?
  • Ким ви хочете бути у майбутньому?
  • Що ще вам сьогодні запам’яталося?
  • Які ігри сподобалися найбільше?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *