Корекційно-розвивальне заняття для дітей із вадами мовлення «Друзі із Мовознавії»

Відомості про автора:

 Халамай Ірина Миколаївна

 практичний психолог

 ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу №8 «Казка»

 м. Ковель

Конспект корекційно-розвивального заняття подовжує корекційну роботу вчителя-логопеда,  відповідає темі тижня «Земноводні, плазуни, риби» спрямований стимулювати мовну активність і комунікативні навички у дітей з мовними порушеннями, формувати психічні  процеси. Підкріплений презентацією. Рекомендовано для вихователів ДНЗ, практичних психологів.

Спрямованість змісту: розвиток мовлення

Вікова група: старша група

Тема: «Друзі із Мовознавії»

Мета : формувати у дітей уміння знімати психоемоційне напруження, втому забезпечити малюкам психологічний комфорт та психологічне розвантаження.

Розвивати стійкість уваги, мислення, пам’ять, уяву, артикуляційну моторику, самостійність та відповідальність, ритмічність відтворення рухів під музику, пластичність тіла. Автоматизація звука [р] у словах, вправляти у правильній вимові. Закріпити вміння поділяти слова на склади.

Удосконалювати вміння дітей відповідати на запитання, розвивати зв’язне мовлення. Виховувати бажання говорити правильно,  повагу, доброзичливість.

Тип: групове корекційно-розвивальне заняття

Вид: комплексне

Обладнання: комп’ютер, екран, відео та презентація до заняття; дзеркало індивідуальне (за кількістю дітей); серветки; маракаси; фарби, пензлики, аркуші А5 стаканчики з водою, клейонки; прості олівці та бланки для коректурної проби; повітряні кульки, фломастери.

Попередня робота: ознайомлення дітей із сучасними видами зв'язку(скайп, відеозв'язок); пояснити дітям значення слів «суржик», «мова».

Хід заняття

І Організаційний момент

Звучить тиха спокійна музика. Діти стають у коло.

  • Любі діти, я дуже рада зустрічі з вами.

День сьогодні чудовий,

До нас ласкаво промовив:

«Доброго дня!»

  • Доброго дня!

Я бажаю вам добра, тепла, гарного настрою. Я дуже люблю всіх вас.

ІІ Основна частина

  • Сьогодні вранці на мою електрону пошту надійшов відео лист із країни Мовознавія. Її жителі – Мова та Суржик повідомили що дуже хочуть познайомитися із дітьми старшої логопедичної групи «А»,тобто з вами.

Друзі Мови – Звуки багато розповідали про вас, про те які ви старанні, розумні, дружні і про те що разом із Вікторією Віталіївною та Лесею Анатоліївною ви познайомились та подружились із багатьма звуками. Вмієте складати слова, речення із ними.

Зацікавились жителі Мовознавії, та запрошують вас у дослідницьку подорож, про те їх країна  дуже далеко. Саме тому будемо спілкуватись із Мовою та Суржиком завдяки відеозв'язку. За допомогою відео камери ми зможемо побачити їх на екрані, а вони нас на своєму комп’ютері. Чи готові ви взяти участь у цікавій та повчальній скайп-подорожі?

Логопедична зарядка

  • Перш ніж вирушити у відео подорож до Мовознавії, пропоную вам взяти з собою усмішку та хороший настрій. Нам допоможуть знайомі вправи. Подивіться у дзеркало. (Діти виконують вправу сидячи перед дзеркалом)

Вправа «Усмішка»

Ще нам стане в пригоді язичок. Давайте із ним пограємось. Сядьте зручно біля дзеркала. Я буду показувати вам картинки і всі разом будемо виконувати вправи.

Вправа «Парканчик»

Губи в посмішці, верхні й нижні зуби оголені, бічні краї язика притиснуті до верхніх корінних зубів. Кінчик язика вперти в нижні передні зуби. Утримати в такому положенні до 5-10 або 10-15 сек.

Психогімнастика «Заряд бодрості»

  • Під час подорожі нам слід бути уважними, мати слухняні вушка, спостережливі оченята. Для цього сядьте вільно. Витягніть вперед руки та приготуйте два пальчики: великий і вказівний. Візьміться ними за кінчики вух: один зверху, другий внизу вушка. Потріть вушка, примовляючи: «Вушка, вушка чують все!» (10 разів в один бік, 10 – в інший). Тепер опустіть руки, струсіть долоньки. Приготуйте вказівний палець, витягніть руку та поставте його між бровами над носом. Потріть це місце стільки ж разів зі словами: «Просинайся, третє око!». Струсіть долоньки. З’єднайте пальці, знайдіть внизу шиї ямку, покладіть туди ручку та зі словами: «Я дихаю, дихаю!» – помасажуйте ямку 10 разів в один бік, 10 – в інший.

Відео звернення жителів Мовознавії

  • Молодці! Посмішки ми вже ввімкнули, ви бачите, чуєте, дихаєте!Отже налаштовуємо відеозв'язок (відео із 00:04сек по01:14 сек)

Гра «Веселий маракас»

 – Мова пропонує вам перше дослідницьке завдання. Вона показуватиме на екрані картинки, вам слід їх розглянути, назвати що це та дослідити, відбиваючи маракасом  об долоньку, скільки складів має дане слово:   рі-ка, ка-рась, мо-ре, йорж, о-зе-ро, краб, ко-роп, бо-бер, кро-ко-дил, крас-но-пір-ка.   Молодці, як вправно ви виконали це завдання!

Коректурна проба

– Красуня Мова познайомила вас зі своїм другом, хто пам'ятає як його звати?

Так, дійсно, звуть його Суржик, він великий плутаник. Йому подобається перекручувати звуки, букви, слова, усе навколо. Хитрий Суржик підготував для вас цікаве завдання, і хоче побачити на скільки ви уважні. На столах є аркуші із зображенням різноманітних об'єктів, які повторюються. Вам потрібно уважно переглянути кожен рядок та підкреслити “зірочку”, й викреслити “квадрат”. Погляньте будь ласка на екран, суржик продемонструю вам, як це слід зробити. (на екрані демонструється зразок виконання вправи) На виконання цього завдання у вас є 5 хвилин. Коли час закінчиться пролунає дзвінок. Усі роботи потрібно скласти на середину стола.

Рухлива хвилинка

  • Жителі Мовознавії вміють не лише плідно працювати, але й весело відпочивати та пропонують вам розважитись, потанцювати із їхніми друзями. Дивіться уважно на екран та спробуйте повторити танцювальні рухи за артистами на екрані. (діти виконують відповідні танцювальні рухи)

Малювання двома руками

  • Весело розважились. Мова із Суржиком підготували для нас цікаві ігри, давайте і ми зробимо для їх малюнки на пам'ять. Ваші роботи ми складемо у конверт та відправимо поштою до Мовознавії. (діти сідають за столи)

   Візьміть в кожну руку по пензлику, вмочіть у фарбу, можна різних кольрів, поставте пензлики над листком паперу. Закрийте очі і зробіть карлючки на листку обома пензликами. Відкрийте очі. Покладіть один пензлик. Тепер домалюйте малюнок так, щоб карлючки були частиною вашого малюнка, елементом композиції. (Діти беруть один пензлик і малюють малюнки).

ІІІ Підсумок заняття

  • Цікаво нам з вами Мово та Суржику, аленапевно час прощатися?

пауза відео із 07: 40  до кінця

  • Чи сподобалось вам, діти подорожувати Мовознавією?
  • Що сподобалось найбільше?
  • Я щиро дякую вам за гарний настрій, та чудову роботу. А ще Мова із Суржиком передали вам подарунок на згадку (дістаю скриню із кульками). Це кульки, на яких вам фломастером слід намалювати посмішку. Після цього їх потрібно надути та подарувати другу, який сидів праворуч від вас. (діти обмінюються кульками)

Використані інтернет-ресурси:

https://www.youtube.com/watch?v=OGDQ-4H9oi8

https://www.youtube.com/watch?v=9GU7Kn_b6oc

Презентація:

Залиши перший коментар

Зашили коментар

Ваш email не буде публікуватися.


*