конспект заняття у пошуках скарбу

Конспект заняття з логіко-математичного розвитку для дітей старшого дошкільного віку “У пошуках скарбу” Залишити коментар

Конспект заняття з логіко-математичного розвитку для дітей старшого дошкільного віку “У пошуках скарбу”

Відомості про автора:

Сертифікат № DS296 

Гузь Аліна Миколаївна
Вихователь
смт.Золочів, Золочівський ЗДО №1

Для кого призначений: Старша група
Форма проведення: логіко-математичний розвиток

Конспект заняття з логікоматематичного розвитку                                                     для дітей старшого дошкільного віку

Тема. У пошуках скарбу

Програмовий зміст: продовжувати вчити називати числа від 1 до 10, розрізняти лічбу у прямому і зворотному порядку, від заданого числа, кількісну та порядкову лічбу, визначати попереднє та наступне число у цифровому ряді. Закріпити знання про геометричні фігури (трикутник, квадрат, круг, прямокутник, ромб), їх властивості та особливості. Вправляти в умінні орієнтуватися на площині аркуша паперу, визначати проміжні напрямки (верхній правий кут, верхній лівий кут, нижній правий кут, нижній лівий кут) та у просторі (ліворуч, праворуч, вгорі, внизу).   Формувати вміння самостійно аналізувати об’єкт, визначати в ньому основні частини і деталі,  добирати будівельний матеріал відповідно до задуму. Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, дрібну моторику пальців рук. Виховувати ініціативність, товариськість, чуйність, бажання прийти на допомогу.

Матеріал: роздатковий: цифри та цифрові смужки,  аркуші картону А5 синього кольору, рибки різної форми, цеглинки LEGO, схеми пальм; демонстраційний: повітряні кульки, карта, лист, картки із завданнями, ілюстрації із зображенням геометричних фігур,  скриня, цукерки, музичний супровід.

Хід заняття

I Організаційний момент

– Доброго ранку, шановні гості! Ми раді вітати Вас у нашому закладі. Бажаємо Вам приємного перегляду та гарного настрою.

– Дорогі діти, привітайтеся, будь ласка, з гостями.

– А тепер давайте станемо у коло друзів. Подаруємо одне одному добрий погляд, ласкаву посмішку, закриємо очі та передамо тепло долоньок друзям.

Аудіо запис № 1 «Чарівні звуки»

– Що це за чарівні звуки. Погляньте, до нас залетіли повітряні кульки. Але вони незвичайні, а інформаційні. Кульки принесли нам лист. Але від кого він. Вам цікаво дізнатися?

– Зараз я вам його прочитаю. Слухайте уважно!

«Доброго дня, дорогі діти. Я знаю, що ви дуже кмітливі, розумні та допитливі, а ще чула, що ви любите математику. Тому я запрошую Вас у подорож на чарівний острів, на якому є незвичайний скарб. Ви можете відшукати його і забрати собі. Не зволікайте ні хвилини, вирушайте швидше на острів. Карта вам допоможе. Нехай щастить.

Королева Математики»

  • Хто надіслав нам лист?
  • Що приготувала для нас Королева Математики?
  • Де знаходиться скарб?
  • Ну що, діти, чи хотіли б ви знайти скарб?
  • А чи знаєте ви, що таке скарб?
  • Що допоможе нам у пошуках скарбу?
  • Погляньте на карту. Справді, дорога нас чекає нелегка, але ми спробуємо знайти скарб, адже ми дружні, уважні, розумні.

– А відправимося ми на острів на кораблі. Він вже готовий до відправлення. Але ж хто ж буде ним керувати? Нагадайте, як називають людину, яка керує кораблем?

– Який повинен бути капітан?

– Кого ви пропонуєте обрати капітаном?

– А всіх вас, діти, я запрошую матросами стати. На кораблі будемо мандрувати.

– Діти, ми як справжні мандрівники повинні знати, коли відправляємося у подорож. Тож, скажіть мені, будь ласка, яка зараз пора року?

– Який місяць?

– Який сьогодні день тижня?

– Яка частина доби?

– Подорож починається 26 листопада вранці.

– Погляньте на карту. Нам потрібно правильно визначити маршрут. Які геометричні фігури приведуть нас до першого острова?

– Капітан, тримай штурвал. Матроси, шикуйтеся за капітаном у колону по одному, спочатку дівчатка, потім хлопчики. Підняти якір, повний вперед.

Аудіозапис № 2 «Шум моря»

II Основна частина

– Капітан, що ти бачиш за бортом? Виходьте та сідайте на стільці.

– Діти, ми з вами потрапили на острів Геометричних фігур. Як ви вважаєте, хто живе на цьому острові?

– Щоб подолати першу перешкоду вам потрібно виконати цікаве завдання від мешканців цього Острова.

– На дошці будуть з’являтися геометричні фігури, вам потрібно знайти зайву фігуру та пояснити чому вона зайва.

Дидактична вправа «Знайди зайву геометричну фігуру»

Молодці, з цим завданням ви впоралися. Погляньте на карту, які геометричні фігури приведуть нас до другого острова?

– Підняти вітрила! Шикуйтеся за капітаном у колону парами по два. Відправляємося далі!

Аудіо запис № 3 «Шторм»

– Погода щось зіпсувалася, дме лютий вітер, ви чуєте?

– Дощ починається. Наш корабель потрапив у шторм. Вода заливає палубу. Пошкоджено деякі прилади на кораблі, на головному пульті управління повилітали кнопки.

Аудіо запис № 4 «Тривога»

– Перед нами острів принцеси Лічилочки. Стоп машина! Що робити?

– Діти, у вас на столах лежать пульти управління. Нам потрібно їх відремонтувати. Для того, щоб пульт запустився, потрібно вставити пропущені цифри-кнопки по порядку.

Дидактична гра «Відремонтуй пульт управління кораблем»

– Молодці, ви швидко впорались із завданням. А зараз назвіть цифри на кнопках від 1 до 5 (5 до 10, 1 до 10), так як ви їх розклали.

– Назвіть сусідів цифри 2, 5. Яка цифра стоїть попереду, а яка наступна?

–  Що більше 5 чи 6 ? На  скільки 5 менше від 6? А 6 більше від 5?

– Молодці, ви вірно виконали ці завдання.

– Щоб запустити пульт управління кораблем  потрібно порахувати разом у зворотному порядку від 10 до 1.

– Пульт працює, молодці! Ви працювали швидко та точно!

– Погляньте на карту. Які геометричні фігури приведуть нас до третього острова?

– Шикуйтеся за капітаном у колону по три.

– Підняти вітрила, повний вперед!

Аудіозапис № 2 «Шум моря» 

Гімнастика для очей

Діти, замріть. Ми пливемо по морю.

Не повертаючи голови, подивіться на Острів зліва.

Подивіться на острів справа.

Підніміть оченята вгору і погляньте на хмари.

А тепер ми побачили чайку.

Поставте пальчик перед собою.

Вона то наближається, то віддаляється від нас.

Припливли. Подивіться у свої біноклі.

 

– Що ви бачите? Ще один острів? Це острів Орієнтирів.

Аудіозапис № 5 «Сигнал»

– Ой, я щось чую. Нам повідомлення. Давайте його послухаємо.

Аудіозапис № 6 «Повідомлення»

 «Допоможіть! На морі пройшов шторм, морські мешканці рибки  опинилися на суші-врятуйте їх, відправте у відкрите море.

– Діти, що будемо робити? Вирушаємо на допомогу!

Дидактична гра «Врятуємо рибок»

– Порахуйте, скільки рибок нам потрібно врятувати? Назвіть, якого кольору перша рибка (друга, третя, четверта, п’ята)?

– Настав час їх рятувати,

Візьміть жовту рибку, покладіть її у верхньому лівому куті.

Візьміть червону рибку, покладіть її у верхньому правому куті.

Візьміть зелену рибку, покладіть її у нижньому лівому куті.

Візьміть синю рибку, покладіть її у нижньому правому куті.

Візьміть фіолетову рибку, покладіть її у центрі аркуша.

– Назвіть, де знаходиться жовта (червона, фіолетова) рибка?

– Вам вдалося врятувати рибок. Ви молодці! А зараз пропоную трішки відпочити. Виходьте до мене. Покажемо, які ми спритні.

– Станьте в коло, тримайте цеглинку. Пам’ятайте, її потрібно передавати сусіду справа.

Фізкультхвилинка

Аудіозапис № 7

– Ну ось ми трішки відпочили. Мандрівники, ну що, ви готові до відправлення? Погляньте на карту, які геометричні фігури приведуть нас до четвертого острова?

– Шикуйтеся за капітаном у колону  по одному. Далі на нас чекає ще один острів, можливо на ньому заховано скарб.

Аудіозапис № 2

– Ось і він на горизонті.

– Який незвичайний острів нас зустрічає. Виходимо.  Погляньте, я бачу повідомлення. Напевно, воно для нас. Зараз я вам його прочитаю. Слухайте уважно.

Врятуйте острів. Висадіть на ньому пальми. Якщо ви це зробите, то вам відкриється шлях до острова Скарбів.

  • Діти, що нам потрібно зробити?
  • Навіщо на острові потрібні пальми?
  • Ну що, врятуємо цей острів?
  • Пальми ми зробимо з цеглинок «Лего». Перед вами схема-зразок з зображенням пальми. Розгляньте її уважно.
  • Порахуйте, скільки цеглинок вам знадобиться для того, щоб побудувати пальму?
  • Погляньте у кошик, перевірте чи у всіх 7 цеглинок.
  • Якої вони форми? Скільки у кошику цеглинок квадратної форми? Скільки прямокутної? Цеглинок якої форми більше? На скільки цеглинок квадратної форми більше? На скільки цеглинок прямокутної форми менше?
  • Починайте самостійно будувати пальми за схемою. Врятуємо цей Острів разом!

Конструювання з ЛЕГО «Пальма»

– Молодці, гарні пальми у Вас вийшли. Тепер острів знову став яскравим та гарним.

– Ось ми і подолали всі перешкоди, які зустрічалися на нашому шляху. Погляньте на карту, шлях до Острова скарбів відкрито. Які фігури нам допоможуть на нього потрапити?

– На острів Скарбів ми з вами відправимося, тримаючись за руки, як справжня дружна команда! Вирушаємо!

Аудіо запис № 2

III Підсумок заняття

– Пришвартувати корабель біля причалу. Нарешті ми знайшли Острів скарбів. Але де ж скарб і що це за звуки?

Аудіо запис № 8

Володар скарбу: «Доброго дня, мандрівники. Я – Володар скарбу, господар острова. У мене є багато золотих монет. Але я дуже старий, і мені вони не потрібні. Якщо ви потрапили на мій острів, то виконали всі завдання Королеви математики і тому я  віддам скарб вам. Пам’ятайте: «Хто шукає, той завжди знайде». До нових зустрічей, юні мандрівники!».

– Дякуємо Вам, господар острова.

–  Погляньте, скільки золотих монет у скрині. Ви їх заслужили.

– Діти, ось і закінчилася наша подорож та настав час повертатися до дитячого садка.

– Скажіть, чи сподобалось вам подорожувати?

– Яке завдання було для вас найлегшим? А яке найважчим?

– Який острів вам запам’ятався найбільше та чому?

– Мені також сподобалася наша подорож. Я хочу подякувати нашому капітану за те, що зміг обрати правильний маршрут до Острова та був дуже уважним. Я дякую вам, мандрівники, з вами можна подолати будь-які перешкоди. Ви розумні, кмітливі та винахідливі, а ще я знаю, що ви добрі та щедрі, тож давайте поділимося своїм скарбом з нашими гостями.

Аудіо запис № 9 «Матроси»

  

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

0
    0
    Кошик
    Ваш кошик порожнійМагазин