Коваленко Анастасія Олександрівна
Вихователь
м. Запоріжжя, КЗ ЗСЗШІ “Джерело” ЗОР
Для кого призначений: Старший дошкільний вік
Спрямованість змісту: Ознайомлення з оточуючим
Кулінарне заняття «Смачно і корисно»
Мета: закріпити знання дітей про посуд: назви, матеріал; про продукти харчування: назви, відгадування за описом, з чого і яким чином зроблені, про професію кухаря, продавця. Продовжувати знайомити дітей зі способом приготування страв, з поняттям «чайна церемонія». Закріплювати вміння змішувати інгредієнти до однорідної маси та скочувати їх у кульки. Розвивати мовлення, мислення, пам’ять, увагу, дрібну моторику рук. Виховувати дбайливе ставлення до продуктів харчування, гарну поведінку, бажання готувати страви, інтерес до заняття.
Обладнання: фартухи, шапочки, рукавиці, посуд, продукти (ізюм, курага, чорнослив, мед, кокос, кольорова присипка, горіхи, чай), іграшковий магазин, серветки, паперові склянки, цукерниця, чайник для заварювання чаю, електрочайник, подушки.
Словник: кухар, фартух, посуд, продукти, матеріал, готувати, куховарити, продавець, покупець, цукерка, смачна, різнокольорова, корисна, чайна церемонія, «Квітка бажань»,
Попередня робота: розгляд ілюстрацій на тему: «Продукти харчування», «Посуд», «Професії», «Одяг», перегляд мультфільму «Рататуй», серії «Смішариків» «Індійський чай», бесіди «Поведінка в магазині», «Які професії ти знаєш?», «Корисна і шкідлива їжа», «Який буває посуд?», Д/г «Що кому потрібно для професії?», «Корисна чи шкідлива їжа», «Столовий і кухонний посуд».
Хід заняття:
І Вступна частина
В: діти, я хочу пограти з вами в гру «Впізнай професію». Я буду вам показувати професію, а ви будете відгадувати.
Гра «Впізнай професію» (пантоміма)
В: які ви знаєте телепередачі про кухарів? («Готуємо смачно», «Майстер шеф», «Все буде добре», «Все буде смачно», «Ранок з Ектором»…)
В: сьогодні ми теж влаштуємо одну із таких передач і назвемо її «Смачно і корисно». Я – ведуча цієї програми. Я рада вітати наших учасників. Це старша група «Джерела» – «Золотий ключик»
(звучить музика)
В: чи полюбляєте ви цукерки? А вони корисні? А ми сьогодні з вами будемо готувати корисні цукерки.
ІІ Основна частина
В: що потрібно кухарям для того, щоб готувати страви? (посуд, продукти)
В: давайте зараз згадаємо, з чого зроблений посуд. Пограємо у гру.
Д/г «Розбери посуд за матеріалом»
В: молодці. Отже, який буває посуд за матеріалом? (металевий, скляний, пластиковий, глиняний)
В: подумайте, чого не вистачає для того щоб готувати страви? (продуктів)
В: так, продуктів. Я вам пропоную піти до магазину і купити потрібні нам продукти.
В: у мене є список продуктів. Тут написано, що треба купити. Я буду читати, а ви будете купувати.
В: але спочатку давайте розберемось що нам потрібно для корисних цукерок.
– ізюм – що це, діти? (раніше був виноград, його засушили)
– чорнослив – що це, діти? (раніше була слива, її засушили)
– курага – що це, діти? (раніше був абрикос, його засушили)
– мед – що це і звідки (його роблять бджоли, збираючи нектар з квітів)
– кокос – що це, діти? (це плід, який росте на пальмі)
– кольорова присипка – що це, діти?( маленькі цукерки)
– горіхи – (плоди, що ростуть на дереві)
В: добре, перед тим як піти до магазину згадаємо, як треба там поводитись.
(вітатися, дякувати, прощатися)
В: у нас буде 1 продавець. А всі інші – покупці. Діти, спочатку ви заходите до магазину, шукаєте і берете свій товар. Потім стаєте в чергу. Купуєте продукт і сідаєте на своє місце у студії.
В: Вероніка, ти сьогодні будеш продавцем. Сідай за касу. Всі інші – покупці. Зараз я вам роздам картинки, а яких намальовано, що ви будете купувати. (Вихователь роздає картинки:
1 дитина – ізюм
2 дитина – чорнослив
3 дитина – курага
4 дитина – мед
5 дитина – кокос
6 дитина – кольорова присипка
7 дитина – горіхи
8 дитина – чай
9 дитина – паперові кошики для цукерок
10 дитина – вологі серветки)
В: тепер можна йти до магазину.
(Діти приходять до магазину, беруть продукти, стають в чергу, кладуть на стіл продукт.
Продавець питає: «Що у вас?»
Покупець: «Ізюм»
Продавець: добре.
Дитина сідає на місце, підходить наступна.)
В – розкладає продукти
В: от ми і купили все, що нам будо потрібно. Тепер давайте перевіримо чи все ми купили. ОЙ, я загубила список…Не пам’ятаю що там було написано. Ну спробую згадати.
Д/г «Відгадай продукт»
В: У нас є щось біле, солодке, але не цукор (кокос),
Ще нам треба було купити щось таке сушене, схоже на абрикос (курага)
Щось різнокольорове, маленьке (кольорова присипка)
Якийсь корисний інгредієнт, твердий і росте на дереві (горіх)
Здається такий продукт, що раніше був сливою, а коли його засушили став…(чорнослив)
Ще подивіться, чи купили ми такий інгредієнт, що жовтого кольору і ллється (мед)
І останнє, мабуть такий продукт, що раніше був виноградом (ізюм)
В: тож ми все купили? Нічого не забули? (все купили)
В: тепер перед тим як готувати одягнемо фартухи, шапочки і підемо мити руки.
В: подивіться спочатку як я буду готувати. Я беру мед, додаю у нього чорнослив, курагу, ізюм. Після цього все ретельно перемішую. беру у руки, катаю з меду кульку. А тепер в середину кладу горішок і знову роблю кульку. Тепер можна опустити її у кокос чи кольорову присипку.
В: як ви гадаєте, що це у мене вийшло? (цукерка)
В: але ця цукерка не проста. Яка вона? (смачна, красива, різнокольорова, КОРИСНА)
В: одягайте рукавички. А тепер приступаймо до роботи!
(Діти готують цукерки, складають їх у паперові скляночки, а потім – у цукерницю. Знімають фартухи.)
В: які гарні цукерки у нас вийшли! А пригадайте, що ще ми купили в магазині? (чай)
В: а чи знаєте ви у якій країні найбільше полюбляють чай? (В Індії)
В: зараз я вам пропоную перенестись в Індію.
(Звучить індійська мелодія, діти переходять в ігрову кімнату, сідають на підлогу на подушки)
В: погляньте, ми потрапили в Індію на чайну церемонію. Що стоїть на столі?
(Чайник прозорий, коробочка.)
В: як ви гадаєте, що у цій коробочці? (чай)
В: у ній справжня Індійська квітка чаю. Називається вона «Квітка бажань».
В: зараз я покладу її у чайник і ви побачите справжнє індійське чудо. Але щоб воно сталося, потрібна ваша допомога. Давайте всі разом візьмемось за руки, закриємо очі і промовимо: «Сонечко, допоможи нам, відкрий нашу квітку бажань.»
(Діти промовляють слова і відкривають очі. Вихов. наливає з електрочайника окріп в прозорий чайник і занурює квітку. Квітка розкривається)
В: а тепер знов закрийте очі, загадайте бажання і послухайте індійську мелодію. Якщо ви все виконаєте правильно, чай завариться, і, коли ми його поп`ємо, всі бажання здійсняться.
(Діти закривають очі, загадують бажання, слухають мелодію, чай заварюється.)
В: давайте пригадаємо, що ми сьогодні робили? (цукерки)
В: це особливі цукерки, чому? (Бо вони корисні)
В: чи сподобалось вам куховарити, готувати?
В: спробуйте зробити такі ж цукерки вдома з батьками.
(Діти миють руки, сідають за столи, п`ють чай, їдять цукерки.)