Конспект заняття Тигра і буква «Т»

Кулінарне заняття «Смачно і корисно» Залишити коментар

Коваленко Анастасія Олександрівна
Вихователь
м. Запоріжжя, КЗ ЗСЗШІ “Джерело” ЗОР

Для кого призначений: Старший дошкільний вік
Спрямованість змісту: Ознайомлення з оточуючим

Кулінарне заняття «Смачно і корисно»

Мета: закріпити знання дітей про посуд: назви, матеріал; про продукти харчування: назви, відгадування за описом, з чого і яким чином зроблені, про професію кухаря, продавця. Продовжувати знайомити дітей зі способом приготування страв, з поняттям «чайна церемонія». Закріплювати вміння змішувати інгредієнти до однорідної маси та скочувати їх у кульки. Розвивати мовлення, мислення, пам’ять, увагу, дрібну моторику рук. Виховувати дбайливе ставлення до продуктів харчування, гарну поведінку, бажання готувати страви, інтерес до заняття.

Обладнання: фартухи, шапочки, рукавиці, посуд, продукти (ізюм, курага, чорнослив, мед, кокос, кольорова присипка, горіхи, чай), іграшковий магазин, серветки, паперові склянки, цукерниця, чайник для заварювання чаю, електрочайник, подушки.

Словник: кухар, фартух, посуд, продукти, матеріал, готувати, куховарити, продавець, покупець, цукерка, смачна, різнокольорова, корисна, чайна церемонія, «Квітка бажань»,

Попередня робота: розгляд ілюстрацій на тему: «Продукти харчування», «Посуд», «Професії», «Одяг», перегляд мультфільму «Рататуй», серії «Смішариків» «Індійський чай», бесіди «Поведінка в магазині», «Які професії ти знаєш?», «Корисна і шкідлива їжа», «Який буває посуд?», Д/г «Що кому потрібно для професії?», «Корисна чи шкідлива їжа», «Столовий і кухонний посуд».

 

Хід заняття:

І Вступна частина

В: діти, я хочу пограти з вами в гру «Впізнай професію». Я буду вам показувати професію, а ви будете відгадувати.

Гра «Впізнай професію» (пантоміма)

В: які ви знаєте телепередачі про кухарів? («Готуємо смачно», «Майстер шеф», «Все буде добре», «Все буде смачно», «Ранок з Ектором»…)

В: сьогодні ми теж влаштуємо одну із таких передач і назвемо її «Смачно і корисно». Я – ведуча цієї програми. Я рада вітати наших учасників. Це старша група «Джерела» – «Золотий ключик»

(звучить музика)

В: чи полюбляєте ви цукерки? А вони корисні? А ми сьогодні з вами будемо готувати корисні цукерки.

ІІ Основна частина

В: що потрібно кухарям для того, щоб готувати страви? (посуд, продукти)

В: давайте зараз згадаємо, з чого зроблений посуд. Пограємо у гру.

Д/г «Розбери посуд за матеріалом»

В: молодці. Отже, який буває посуд за матеріалом? (металевий, скляний, пластиковий, глиняний)

В: подумайте, чого не вистачає для того щоб готувати страви? (продуктів)

В: так, продуктів. Я вам пропоную піти до магазину і купити потрібні нам продукти.

В: у мене є список продуктів. Тут написано, що треба купити. Я буду читати, а ви будете купувати.

В: але спочатку давайте розберемось що нам потрібно для корисних цукерок.

– ізюм – що це, діти? (раніше був виноград, його засушили)

– чорнослив –  що це, діти? (раніше була слива, її засушили)

– курага – що це, діти? (раніше був абрикос, його засушили)

– мед – що це і звідки (його роблять бджоли, збираючи нектар з квітів)

– кокос – що це, діти? (це плід, який росте на пальмі)

– кольорова присипка –  що це, діти?( маленькі цукерки)

– горіхи – (плоди, що ростуть на дереві)

В: добре, перед тим як піти до магазину згадаємо, як треба там поводитись.

(вітатися, дякувати, прощатися)

В: у нас буде 1 продавець. А всі інші – покупці. Діти, спочатку ви заходите до магазину, шукаєте і берете свій товар. Потім стаєте в чергу. Купуєте продукт і сідаєте на своє місце у студії.

В: Вероніка, ти сьогодні будеш продавцем. Сідай за касу. Всі інші – покупці. Зараз я вам роздам картинки, а яких намальовано, що ви будете купувати. (Вихователь роздає картинки:

1 дитина – ізюм

2 дитина – чорнослив

3 дитина – курага

4 дитина – мед

5 дитина – кокос

6 дитина – кольорова присипка

7 дитина – горіхи

8 дитина – чай

9 дитина – паперові кошики для цукерок

10 дитина – вологі серветки)

В: тепер можна йти до магазину.

(Діти приходять до магазину, беруть продукти, стають в чергу, кладуть на стіл продукт.

Продавець питає: «Що у вас?»

Покупець: «Ізюм»

Продавець: добре.

Дитина сідає на місце, підходить наступна.)

В – розкладає продукти

В: от ми і купили все, що нам будо потрібно. Тепер давайте перевіримо чи все ми купили. ОЙ, я загубила список…Не пам’ятаю що там було написано. Ну спробую згадати.

Д/г «Відгадай продукт»

В: У нас є щось біле, солодке, але не цукор (кокос),

Ще нам треба було купити щось таке сушене, схоже на абрикос (курага)

Щось різнокольорове, маленьке (кольорова присипка)

Якийсь корисний інгредієнт, твердий і росте на дереві (горіх)

Здається такий продукт, що раніше був сливою, а коли його засушили став…(чорнослив)

Ще подивіться, чи купили ми такий інгредієнт, що жовтого кольору і ллється (мед)

І останнє, мабуть такий продукт, що раніше був виноградом (ізюм)

В: тож ми все купили? Нічого не забули? (все купили)

В: тепер перед тим як готувати одягнемо фартухи, шапочки і підемо мити руки.

В: подивіться спочатку як я буду готувати. Я беру мед, додаю у нього чорнослив, курагу, ізюм. Після цього все ретельно перемішую. беру у руки, катаю з меду кульку. А тепер в середину кладу горішок і знову роблю кульку. Тепер можна опустити її у кокос чи кольорову присипку.

В: як ви гадаєте, що це у мене вийшло? (цукерка)

В: але ця цукерка не проста. Яка вона? (смачна, красива, різнокольорова, КОРИСНА)

В: одягайте рукавички. А тепер приступаймо до роботи!

(Діти готують цукерки, складають їх у паперові скляночки, а потім – у цукерницю. Знімають фартухи.)

В: які гарні цукерки у нас вийшли! А пригадайте, що ще ми купили в магазині? (чай)

В: а чи знаєте ви у якій країні найбільше полюбляють чай? (В Індії)

В: зараз я вам пропоную перенестись в Індію.

(Звучить індійська мелодія, діти переходять в ігрову кімнату, сідають на підлогу на подушки)

В: погляньте, ми потрапили в Індію на чайну церемонію. Що стоїть на столі?

(Чайник прозорий, коробочка.)

В: як ви гадаєте, що у цій коробочці? (чай)

В: у ній справжня Індійська квітка чаю. Називається вона «Квітка бажань».

В: зараз я покладу її у чайник і ви побачите справжнє індійське чудо. Але щоб воно сталося, потрібна ваша допомога. Давайте всі разом візьмемось за руки, закриємо очі і промовимо: «Сонечко, допоможи нам, відкрий нашу квітку бажань.»

(Діти промовляють слова і відкривають очі. Вихов. наливає з електрочайника окріп в прозорий чайник і занурює квітку. Квітка розкривається)

В: а тепер знов закрийте очі, загадайте бажання і послухайте індійську мелодію. Якщо ви все виконаєте правильно, чай завариться, і, коли ми його поп`ємо, всі бажання здійсняться.

(Діти закривають очі, загадують бажання, слухають мелодію, чай заварюється.)

В: давайте пригадаємо, що ми сьогодні робили? (цукерки)

В: це особливі цукерки, чому? (Бо вони корисні)

В: чи сподобалось вам куховарити, готувати?

В: спробуйте зробити такі ж цукерки вдома з батьками.

(Діти миють руки, сідають за столи, п`ють чай, їдять цукерки.)

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *