Відомості про автора:
Ободзінська Лариса Петрівна
вихователь
ясла-садок комбінованого типу №33 м. Умані
КВН на тему:
«Космічна мандрівка»
(старша група)
Програмовий зміст: розширити уявлення дітей про планети , які обертаються навколо Сонця; вправляти у прямій і зворотній лічбі в межах 10; та в класифікації геометричних фігур; удосконалювати вміння складати та розв’язувати сюжетні арифметичні задачі на +-2;3; розвивати логічне мислення, увагу, кмітливість; виховувати дружні взаємини, вміння працювати в команді.
Демонстраційний матеріал: плакат «Космос», зірки, планшет.
Роздатковий: картки для вирішення логічних завдань, літери, цифри, сюжетні арифметичні задачі, геометричні фігури, коректурні таблиці, маски- планети.
Словникова робота: слова-назви планет, ілюмінатор, скафандр.
Очікуваний результат: Діти виявляють пізнавальний інтерес до об’єктів неживої природи. З бажанням займаються логіко-математичною діяльністю, прагнуть здобувати знання; виявляють пізнавальний інтерес та пізнавальну активність, роблять висновки, умовиводи, узагальнення, порівняння, проводять аналіз та синтез, класифікують предмети;
- лічать предмети в межах 10,
- виділяють ознаки геометричних фігур; орієнтуютьсяв місцезнаходженні предметів, користуються схемами;
- знають дні тижня, місяці року, використовують знання в повсякденному житті.
Хід заняття:
Вихователь: У космосі так здорово:
Зірки та планети
У чорній невагомості повільно пливуть.
У космосі так здорово! Гострі ракети мчать там і тут!
- Століттями людина дивилася у небо. Люди вірили, що недалекий той день, коли у космос полетить людина. І ось відбулося чудо, рівно 52 роки тому, чоловік облетів земну кулю. Хто він? (відповіді дітей) .А ви хочете відправитися у велику математичну, космічну мандрівку?
- Увага! Увага! Увагу!
Працюють всі радіостанції України.Сьогодні ми з вами граємо в КВН! (звучить музика «Гімн КВН»)
- Якщо про космос мріємо , то ми туди полинемо!
Найрозумнішим буде наш, веселий, дружній екіпаж!
- Хай легкою буде дорога
І журі не судить строго!
У нас присутні члени журі в складі двох чоловік: Людмила Василівна , та Юля Сергіївна. Вони будуть слідкувати за виконанням командних завдань і в кінці кожного конкурсу, будуть виставляти оцінки тій чи іншій команда. І ще будуть слідкувати за тим, як ви будете дотримуватись певних правил, з якими я зараз познайомлю. ( на дошці правила- схеми :
1.Не викрикувати;
2.Піднімати руку;
3. Кожна дитина має право на висловлення своєї думки;
4.Гарний настрій.
При недотриманні цих правил, журі буде знімати бали.
- На старті у нас повинно бути 2 команди, команда «Зірка», та команда «Сонечко». Виберіть капітанів команд.
- Привітання команди «Зірка»
«Якщо дуже захотіти
Можна в космос полетіти.
Раз-ракета, два- ракета
Полетімо до планети!»
Команді «Сонечко» – привіт!
- Привітання команді «Сонечко».
«Космонавтами ми станемо
І рукою до зірок дістанемо,
А зараз ми просто діти,
Будемо грати в КВН і радіти!
Команді «Зірка» – привіт!
Всі готові до польоту? В польоті ми будемо досить довго, тому потрібно нам запам’ятати коли ви відлетіли.
- Скільки рік має місяців? Скільки всього пір року? Чи є взимку червень місяць? А які зимові місяці? А зараз який місяць? Які сусіди місяця грудень? А скільки тиждень має днів? Який сьогодні день? Які сусіди у четверга?
- Молодці! А на чому ми полетимо у космос?
Діти: На ракеті!
- Ставайте до столиків, і ми зараз дізнаємось, яка з команд першою складе для себе космічну ракету. Для цього потрібно з’єднати послідовно крапки від 1до 10.( Діти працюють за столами. В кінцевому результаті виходить ракета, яка складається з геометричних фігур)
- З яких геометричних фігур побудована ракета? Скільки трикутників, прямокутників, кругів? Яких фігур найбільше? Яких найменше? Скільки їх? На скільки більше кругів за трикутники? А скільки всього геометричних фігур?
- І ще для польоту нам потрібен пульт для управління. У вас на столах лежать картки з геометричними фігурами, але деякі клітинки пусті. Вам потрібно знайти певну закономірність і заповнити пусті клітинки потрібними геометричними фігурами так, щоб в горизонтальних і вертикальних рядах не повторювались по 2 однакові фігури. ( діти за допомогою олівців домалюють пропущені геометричні фігури)
- Тож тепер ми готові до польоту, сідаємо в ракету, ось корпус (за методикою Гавриш будуємо ракету за допомогою рук) , ніс ракети(з’єднуємо пальці), ілюмінатор (з’єднуємо великий і вказівний пальці на обох руках).
За правилами відлік часу починається у зворотньому порядку , заплющіть очі, починаємо рахувати 10,9,7,8,7,6,5,4,3,2,1. Пуск!!!!!Полетіли!(звучить аудіо запис старта ракети).
- Ми летимо на першу планету від Сонця, яка називається?
Діти: Меркурій.(показую на планшеті)
Розминка розуму:
Запитання команді «Зірка»:
І.Яка найблища до Сонця планета?(Меркурій)
2.Яка за рахунком Земля?
З.Як називається 6 від сонця планета?(Сатурн).
4.Які планети є сусідами нашої Землі?(Венера,Марс)
Запитання команді «Сонечко»:
1.Яка найбільша планета?(Юпітер)
2.Яка найменша?(Плутон)
3.Як,називається супутник землі?(Місяць)
4.Як,називається шлях по якому рухаються планети?(Орбіта)
– А зараз, щоб визначити, на яку планету ми вирушаємо, нам потрібно розшифрувати її назву.(роздаю капітанам команд картки з однієї сторони цифри, а з іншої-букви. Діти з кожної команди викладають по-порядку цифри, потім перевертають і читають слово)
ВЕНЕРА ПЛАНЕТА
1 2 345 6 1 2 3 4 5 6 7
- Третя планета яка?
Діти: Земля.
- Тут у нас позмагаються капітани команду вмінні чим швидше розв’язувати задачки. (Капітани командскладають сюжетні задачі про ракети на додавання і віднімання , а члени команд слідкують і вразі потреби виправляють)
- Наступну планету ми дізнаємось, коли прочитаємо її назву. Діти читають МАРС).
Розв’язування задач-головоломок:
Що буде, коли вороні виповниться 7 років?
За ялинку сховались 4 заячих вушка. Скільки зайчиків?
Скільки лап у 2-ух вовків?
Хто більше важить, 3 зайці чи один слон?
На одній нозі півень важить 4 кг. Скільки важитиме півень на двох ногах?
У школу йшло 7 дівчаток. Назустріч їх 3 дівчинки. Скільки дітей йшло в школу?
Скільки кроків зробить горобець за 7 років?
- Яка планета йде за марсом?(Юпітер)
Давайте до неї викладемо доріжку з геометричних фігур так, щоб поряд не було двох однакових за кольором і за формою фігур.
- У наступної планети перший звук С
Діти: Сатурн.
Завдання по коректурним таблицям.
- Що між скафандром і ракетою?
- Назви адресу картинки на якій зображено інопланетянина?
- Хто знаходиться над Марсом?
- Скільки слів починається на букву С?
- Назви номер картки, яка між зображенням космічної станції і Юрієм Гагаріним?
- Назви сусідів картинки №4.
- А зараз будьте уважні. Я буду плескати в долоні, а ви порахуєте і визначите, на яку планету ми зараз полетимо.7.
Діти: Уран.
- Дуже дружно ми живемо, нудних в космос не беремо.
Завдання «Цікаві ситуації»:
Команді «Зірка» ситуація: « Ти ввечері ліг спати, а вранці прокинувся на іншій планеті. Щоб ти став робити?»
Діти : Пішов шукати маму. Пішов шукати житло. Я злякався і знову заснув.
Друга ситуація команді «Сонечко»:
« На Землі ти зустрів інопланетянина , що ти з ним будеш робити ? »
Діти: Пригостив шоколадкою . Запросив додому і показав свої іграшки та ін..
- Які ще планети залишилися?
Діти: Нептун, Плутон.
Давайте зараз вистроїмо парад планет. Підійдіть і візьміть маски з планетами за бажанням.(Діти підходять до столика і вибирають для себе маску планети. Посередині стає Сонце і розказує вірш і планети вишуковуються по-порядку.)
По-порядку всі планети
Назве будь-який із нас, раз-Меркурій,
2- Венера, 3- Земля, четвертий – Марс
5- Юпітер, 6 – Сатурн, 7- Уран, за ним Нептун,
Він восьмим йде за рахунком.
А за ним вже потім і 9 планета під назвою Плутон.
- Тепер нам треба вирушати на нашу планету Земля. Починаємо зворотній відлік 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1. Пуск! Полетіли!Ось ми і на нашій планеті Земля!
У космосі планет парад,
Та є одна планета-сад,
Лиш тільки тут ліси шумлять
І птахи в небесах летять,
У лузі розквітають квіти,
Сміються весело тут діти,
«Земля» планету називають,
Такої іншої не має!
Підсумок: жюрі оголошує підсумки конкурсів , і вручаються солодкі призи.
ознаки розпису, які кольори притаманні опішнянській та косівській кераміці,