Відомості про автора:
Мельник Вікторія Віталіївна
Вчитель- логопед
Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу № 8 «Казка»
м. Ковель
Логопедичне заняття для дітей із ФФНМ «Терем-теремок»
Підгрупове заняття для дітей із ФФНМ.
Спрямованість змісту (корекційно-розвивальне)
Вікова група(середня)
Тема: «Терем-теремок»
Мета:
Навчальна:
- Закріпити і систематизувати знання дітей про диких тварин;
· Тренувати в утворенні слів антонімів, присвійних прикметників;· Закріпити вміння утворювати іменники зі зменшено-пестливими суфіксами;· Розширювати, збагачувати і активізувати словник по темі; · Удосконалювати навички зв’язного мовлення.Корекційно-розвивальна:· Розвивати артикуляційнумоторику ,мовленнєве дихання; · Розвивати загальну і дрібну моторику;
- Розвивати спритність, швидку реакцію, координацію рухів, просторові уявлення;
- Розвивати виразність мовлення і виразність рухів;
· Розвивати фонематичне сприймання, просодичну сторону мовлення;· Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу.Виховна:· Виховувати вміння уважно слухати педагога і однолітків;· Виховувати дбайливе ставлення до природи.
Тип: (підгрупові заняття;)
Вид: (корекційно- розвивальне)
Обладнання: мультимедійна презентація; дзеркала, м’яч,кубик, прищіпки із зображенням тварин, картки –поля для шашок, шашки, наголівники, картки-обводилки, нитки, олівці, клей.
Хід заняття
Організаційний момент. ПсихогімнастикаЛогопед: -Діти підійдіть до мене; давайте встанемо в коло і побажаємо один одному доброго ранку, а допоможе нам це зробити маленький м’ячик. (Діти встають разом з логопедом в коло. Звучить лірична музика.) Слайд 1Цей м’ячик не простий, а чарівний. Своїм теплом він випромінює добро і передає його людям, які тримають його в руках. Ми будемо передавати його правою рукою, звертаючись один до одного по імені і бажаючи доброго ранку.Діти вітаються один з однимПроблемна ситуація:Логопед: Діти, сьогодні у нас незвичайне заняття. До нас в гості завітали … давайте відгадає, хто ж це? (Слайд 3-8)
У норі хатинку має
хліб, сирочок полюбляє.
По підлозі тишком-нишком
Бігає сіренька…
(Мишка)
По діброві він блукає,
Мед, малинку там шукає,
А прийде зима – в барліг
Він заляже на нічліг.
В сні сопітиме малятко,
Волохате…
(Ведмежатко)
Гострі зуби, сильні лапи
Дуже схожий на собаку,
І полює дуже ловко,
Що, впізнали, друзі, … ?
(Вовка)
Швидкі лапки, куций хвіст,
Довгі вушка, чорний ніс,
Хліба з рук бере окрайчик
Сірий і пухнастий…
(Зайчик)
У кущах вона ночує
І на зайчика полює.
Вся руденька ця сестричка,
А зовуть її …
(Лисичка)
У зеленому жакеті
Галасує в очереті
Хоч і плавати мастак
І не риба, і не рак
(Жаба)
(Слайд 9) -З якої казки ці герої? –Теремок.-Сьогодні ми розповімо цю казку на новий лад.-Але для того, щоб гарно розповідати казку, нам потрібно, розім’яти наші органи артикуляції і виконати вправи для язичка.І герої цієї казки хочуть, щоб ви їм показали як виконувати вправи.Артикуляційна гімнастика (Слайд 10-15)
Раз – два – три – казка оживи.(З’являється Теремок у лісі) (Слайд 16)
-Уявімо, що ми опинилися у лісі і дихаємо лісовим, цілющим повітрям. Давайте покажемо як ми вдихаємо свіже повітря носиком і видихаємо його ротиком. (Вдих носом-видих ротом)
-Ой послухайте у лісі чути якісь звуки, а ну відгадайте що це звучить.
Гра «Звуки лісу» (Слайд17) (розвиток фонематичного сприймання)
-А зараз ви перетворитесь на казкових героїв. (Одягаємо дітям наголівники)
І ми розпочинаємо нашу казку.
Стоїть у лісі теремок (Слайд18)Біжить повз теремочка мишка-норушка, побачила теремок і питає:ДИТИНА-Терем, теремок! Пусти мене до себе жити? ЛОГОПЕД за теремок.-Пущу, якщо діти скажуть де живуть дикі тварини (вовк, лисиця, ведмідь, заєць, білка, їжак).Гра «Хто де живе» (гра з прищіпками)– Я пропоную, щоб ви обрали прищіпку із зображенням тваринки і прищепили її до їх домівок. Візьміть прищіпку, назвіть свою тваринку і скажіть де вона живе.Вовк живе в лігві. Лисиця живе в норі. І т.д. Увійшла мишка і стала там жити. ЛОГОПЕДПрискакала до теремка жабка-квакушка. (Слайд19) Побачила Теремок і проквакала:Д: – ква-ква-ква,Хто в теремі живе? Пусти мене теремок до себе жити.Л: пущу, якщо діти назвуть дитинчат диких тварин
Гра «Назви дитинчат» (Слайд20)
Увійшла жаба і стала там жити. (Слайд21)
ЛОГОПЕД (Слайд22)
Біжить повз терема зайчик-побігайчик, зупинився і питає:Р: – хто в теремі живе? Пусти мене теремок до себе жити.Л: Пущу, якщо ви разом назвете диких тварин лагідно.Гра «Кубик покрути і тваринку лагідно назви»Увійшов зайчик і став там жити.
-Діти, але поки зайчик виконував завдання трохи стомився і ви мабуть теж. Давайте відпочинемо разом з зайчиком.
Фізкультхвилинка (Слайд23-28)
ЛОГОПЕД (Слайд20)
Біжить повз терема лисичка-сестричка, зупинилася і запитує:Р: – хто в теремі живе? Пусти мене, теремок, до себе жити.Л: Пущу, якщо ви разом назвете частини тіла тварин.
Гра «Лісові шашки» (Слайд30)
Увійшла лисичка і стала там жити.
ЛОГОПЕД (Слайд31)
Біжить мимо терема вовчок-сірий бочок, зупинився і питає:Д: – хто в теремі живе? Пусти мене теремок до себе жити.Л: Пущу, якщо ви разом назвете протилежні слова.Гра «Скажи навпаки» (З м’ячем)Вовк злий-зайчик добрийЗайчик маленький – ведмідь великийВовк голодний-ведмідь ситийУ лисички хвіст довгий – у зайчика короткийВедмідь високий –зайчик низенькийВедмідь повільний-зайчик швидкий Увійшов вовк і став там жити.
ЛОГОПЕД (Слайд32)
Тепер сідаймо тихше, тихше -Притихнем в нірках наче миші.Ходив ведмідь по лісу,Топтався і гарчав.Хотів він дуже медуА де шукать – не знав.Побачив теремок і прогарчав: Д: – хто в теремі живе? Пустіть мене до себе.Л: Впущу, якщо діти складуть розповідь про ведмедика.
Гра «Склади розповідь за схемою» (Слайд33)
Діти викладають розповідь за опорною схемою.Ведмідь дика тварина.Ведмідь живе в барлозі.У ведмедя дитинчата – ведмежата.Ведмідь харчується ягодами, медом і любить ловити рибу.
Увійшов ведмідь в теремок і став там жити. (Слайд34)
ЛОГОПЕД Підсумок заняття–Молодці! Давайте пригадаємо героями, якої казки ми були. Діти, а кому найбільше сьогодні вам сподобалося допомагати?
-А тепер давайте на згадку про них, ми намалюємо картинки із зображенням цих героїв. (Діти малюють по крапках тварин і розфарбовують за допомогою ниток) (Слайд35)
очень понравилось. как приобрести вместе с слайдами?
як придбати конспект ТЕРЕМ ТЕРЕМОК