Логопедичне заняття

Логопедичне заняття «Подорож в країну Відчуттів» Залишити коментар

Відомості про автора:

Мельник  Вікторія Віталіївна

Вчитель- логопед

Дошкільний  навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу  № 8 «Казка»

м. Ковель

Логопедичне заняття «Подорож  в країну Відчуттів»

підгрупове заняття для дітей із ФФНМ.

Спрямованість змісту: корекційно-розвивальне

Вікова група:старша

Тема: «Подорож  в країну Відчуттів»

Мета: Розвивати мовлення, сенсомоторні здібності у дітей; активізувати сенсорне сприйняття, стимулюючи аналізатори зору, слуху, дотику, нюху і смаку.Узагальнити і систематизувати уявлення дітей про основні відчуття людини: зір, слух, смак, нюх, дотик. Формувати вміння диференціювати запахи; активізувати мислення та увагу; формувати навички саморегуляції. Розвивати у дітей фантазію, пізнавальний інтерес, стабілізувати психічний стан;  будувати припущення, робити висновки.  Виховувати дбайливе і турботливе ставлення до свого організму.

Тип:(підгрупові заняття;)

Вид: (корекційно-розвивальне)

Обладнання: проектор,мультимедійна презентація, аудіо записи , «Чарівний мішечок» з предметами, капсули від кіндерів з запахами, фрукти і овочі, пов’язка на очі.

 

Хід заняття

Логопед: – Діти, ви любите подорожувати? Сьогодні я пропоную вам відвідати місто Відчуттів. Сідайте на чарівні стільчики, які нас перенесуть в казкове  місто. Щоб відправитися в подорож, потрібно сказати, скільки органів чуття у людини і як вони називаються?

1 слайд.      (Розгляд ілюстрації)

Діти: – У людини п’ять  органів  відчуттів: вуха, очі, ніс, язик, шкіра.

 

Логопед   :  – Правильно. У казковому місті править королева Емоція. Її вірні піддані – відчуття – у важких ситуаціях завжди приходять на допомогу мешканцям казкового  міста.  Отже, в дорогу!

2 слайд.

 

Королева  Емоція: – Здрастуйте,  діти, я – Королева  Емоція. Ласкаво прошу в місто Відчуттів. Я запрошую вас на екскурсію до мого рідного міста.

3-4  слайд.

Отже перед нами будинок. Відгадайте загадку і скажіть, хто  в ньому?

На ніч два віконця

Самі закриваються,

А зі сходом сонця

Самі відкриваються. (Очі)

Логопед: – Молодці! Очі – це один з найцінніших органів відчуттів людини, а як називається почуття?

Діти: – Зір.

Логопед:  – Очі допомагають нам бачити. Є така приказка: «Очі – дзеркало душі». Так говорять не випадково: якщо заглянути в очі людині, можна дізнатися про її характер і настрої. Наприклад, очі можуть бути веселими, уважними. Якими ще?

Діти:– Розумними, цікавими, добрими, задумливими, сумними, журливими, тощо(якщо  діти не відповідають, логопед допомагає,діти –повторюють)

Логопед:– Ви підібрали чудові слова! Молодці! Скажіть, для чого людині потрібен цей орган?

Діти: – Розрізняти колір, малювати, дивитися кіно, мультфільми і т. і.

Логопед:– Я приготувала для ваших очей цікаве завдання.  Уважно подивіться і знайдіть 5  відмінностей на картинках.

Слайд 5

-Ну що наші очі знайшли відмінності у картинках?

Логопед:  – Тепер поспішаємо до наступного будиночка.

Слайд 6-7

Хто в ньому живе розкажуть нам «Дружні пальчики» (виконується пальчикова гімнастика).

Пальчики живуть в сім’ї,

Це помічники мої.

Посварились, – та одразу

помирилися і разом!

Твої помічники, поглянь,

Десяток  дружних братиків

Наших славних (пальчиків.)

Логопед: – Ви  добре потренували свої пальчики. Руки, пальці,шкіра-це орган почуття, а як називається почуття?

Діти:  – Дотик.

Логопед:– За допомогою пальців і шкіри ми можемо відчути  предмети на дотик. Наприклад пальчики можуть перевірити предмет  твердий він чи м’який, гарячий чи холодний, гладенький чи шершавий. Перевіримо чутливість ваших пальців з допомогою «чарівного  мішечка».

Дидактична гра: «Чарівний мішечок з тактильними кришками».

Логопед: Діти,  візміть на столику собі по одній тактильній кришечці. Пальчиками  «обстежте» її  і розкажіть  про свої відчуття, Яка кришечка на дотик м’яка, тверда, пухнаста, шершава.

Діти: – У мене кришечка на дотик м’яка, пухнаста.(Дитина називає, що буває м’яким і пухнастим.)

Логопед: А  тепер по черзі підійдіть до чарівного мішечка, опустіть руку і знайдіть пару до своєї кришечки.

-Отже за допомогою рук, пальців і шкіри ми можемо перевірити предмети на дотик.

Логопед: – Поспішаємо в дорогу далі.   Слайд 8

 

Оля слухає у лісі,

Як кричать зозулька,

А для цього потрібні

Нашій Олі…(Вушка)

 Слайд 9

Логопед: – Вуха – це орган відчуття, а як називається відчуття?

Діти: – Слух.

Логопед:–  За допомогою вушок ми розрізняємо різні звуки, мову людей, тварин. А тепер закрийте очі, покладіть руки на коліна.  Будьте уважні, скажіть, які звуки ви чуєте. (На проекторі звучать звуки музичних інструментів, а діти відгадують що звучало.)

Слайд 10-15

-Отже ми переконалися, що наші вушка допомагають нам розрізняти різні звуки.

Логопед:  – Давайте вирушимо в гості до наступного будиночка. Слайд 16

 

Ось гора, а у гори

Дві глибокії нори.

У цих нірках повітря бродить,

То заходить, то виходить. (Ніс)

Слайд 17

Логопед: – Ніс – це орган почуття, а як називається почуття? (Нюх).Навіщо людині нюх і як він допомагає нам у житті?

Діти: – З його допомогою розрізняють запахи.

Логопед:– Проведемо експеримент: перевіримо, чи зможете ви визначити за запахом, що знаходиться в цих капсулах (з кіндера).

Дидактична гра: «Відгадай за запахом».

Логопед:Діти, я роздам вам по одній капсулі від кіндера із запахом. Ви повинні понюхати цю  капсулу і розповісти про свої відчуття.(У мене капсула із запахом лимону)Далі  по черзі підійдіть до столу, закрийте очі і знайдіть пару до своєї капсули.

Отже, ми переконалися, що за допомогою носиків ми можемо дихати і  розрізняти запахи.

Логопед:  – А тепер скажіть, які бувають запахи?

Діти:  – Сильні і слабкі, приємні і неприємні, різкі і т. і.

Логопед:  – Може запах попередити  людину про небезпеку?

Діти:– Можна відчути запах диму при пожежі, або коли на плиті щось підгоріло. Якщо продукти погано пахнуть – вони зіпсувалися і їх не можна їсти.

Логопед: – Щоб ваші носи добре дихали, пропоную виконати дихальну гімнастику.

Раз, два, три, чотири, п’ять!

Всі вмієм рахувать.

Відпочивати теж вміємо –

Руки за спину покладемо,

Голову вище піднімемо

І легко – легко подихаємо.

(Глибокий вдих через ніс, повільно підняти руки, долоні звести разом. Піднятися на носочки, підтягнутися вгору, затримавши дихання.

Повільний глибокий видих зі звуком АА, руки в такт видиху опускається вниз)

Логопед:Наступна зупинка – кінцева

Слайд 18-19

Якби не було його, не сказав би нічого.  (Язик)

Тепер давайте з’ясуємо навіщо нам язик?

Діти: –  щоб їсти, розмовляти.

Логопед: – А ще,щоб відчути смак їжі. Розрізняють солодкий, кислий, солоний і гіркий смак. Смакові відчуття у всіх людей різні: одним подобається смак банана, а іншим – яблука. Деякі люблять солоне, інші – солодке.

Але не все варто пробувати на смак. Наприклад, гуляючи в лісі, не можна пробувати незнайомі гриби або ягоди.Скажіть, що ще не можна пробувати на смак? (Не можна без дозволу дорослих пробувати ліки і незнайомі продукти)

Логопед: – Давайте пограємо. Визначте на смак, що, ви смакуєте.

 

Дидактична гра: «Відгадай за смаком»

Логопед:Я  одягну вам на очі пов’язку і будете  пробувати продукти, різні за смаком. Після цього ви повинні називати продукт, який ви скуштували і  описати свої смакові відчуття, наприклад: «Це – лимон. Він кислий». Якщо діти не впораються із завданням, допомогти навідними підказками.

Логопед: – Ну, що переконалися , що за допомогою язичка ми можемо не тільки розмовляти і їсти, але й відчувати смак їжі.

І ось наша подорож підійшла до кінця.

Логопед:  – Давайте згадаємо, які відчуття живуть в чарівній країні?

(Зір, слух, смак, нюх, дотик.)

–       Як ви думаєте, чи потрібні нам почуття?

Логопед: – Ви повинні берегти ваші органи відчуттів, доглядати за ними. Ну, а на згадку про подорож в  країну Відчуттів, Королева Емоція дарує вам емблеми із зображенням смайлика-сонечка.

Нехай гарний настрій не залишає вас. Ну, а тепер настав час повертатися.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

0
    0
    Кошик
    Ваш кошик порожнійМагазин