Логопедичне заняття «Похід до цирку». Автоматизація звуків [р] у складах, словах та реченнях. Залишити коментар

Відомості про автора:

Мельник  Вікторія Віталіївна

Вчитель- логопед

Дошкільний  навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу  № 8 «Казка»

м. Ковель

Логопедичне заняття «Похід до цирку». Автоматизація звуків [р]  у складах, словах та реченнях.

індивідуальне заняття для дітей із ФФНМ.

Спрямованість змісту: корекційно-розвивальне

Вікова група(старша.)

Тема: «Похід до цирку».Автоматизація звуків [р]  у складах, словах та реченнях.

Мета:  Закріплювати вміння  правильно вимовляти звук [р] в складах, словах і реченнях. Розвивати фонематичний слух, навички звукового   аналізу і синтезу.  Удосконалювати лексико-грамматичні категорії:утворення зменшувально-пестливих форм іменників. Розвивати  цілісне сприймання,артикуляційну і дрібну моторику. Виховувати спостережливість, уважність, любов до мистецтва.

Тип: (індивідуальні заняття(1-4 дітей)

Вид: (корекційно-розвивальне)

Обладнання:  Розрізна картинка «Автобус», карточки з цифрами 2 і 3, мозаїка, проектор, мультимедійна презентація, настінне дзеркало, м’яч.

Хід заняття

Організаційний момент.

– Богдане, сьогодні ми з тобою вирушимо до цирку. Нас чекає цікава розважальна програма. СЛАЙД 1

Артикуляційна гімнастика.

Але перш ніж іти до цирку, потрібно в будиночку, тобто у нашому ротику навести лад. Спершу почистимо килимок (вправа «Каруселі»). Поперемо і прополощимо носовички (вправа «Індюк»). Повісимо носовички на балкон, нехай  вітерець їх висушить (вправа «Парус»). Протремо  пиль з поличок (вправа «Маляр»). А тепер — мерщій до цирку (вправа «Барабанщик»).

Попереду зупинка. На чому можна їхати в цирк? Збери картинку, і ти дізнаєшся, на чому ми поїдемо в цирк. (дитина  збирає із частин картинку автобус.)

– Отже чим ми поїдемо?

–  Автобусом. СЛАЙД 2

– Завели мотор!  Поїхали!  «Мотор реве Р-Р-Р…» (Дитина голосно промовляє звук [р]).

III. Характеристика звука [р].

– Який звук промовляємо? Який він –  звук [Р]?

– Приголосний, твердий, дзвінкий.

Автоматизація звука.

1)  В складах

– Ось ми і в цирку. Як ти думаєш, які артисти працюють в цирку? Виступ починається. Виступають дресировані собачки. СЛАЙД 3

– Вони знають цифри: називають їм цифру, і собачки гавкають стільки ж раз.

– Я назву склад, а ти його повтори, відповідну  циф­рі кількість раз:

пра 2       дри3     пар2       дар3

пру 3      бро 2    pop 3      рер 2

– Молодець!

2) В словах: утворення зменшувально – пестливих форм іменників.

На арені виступає клоун. СЛАЙД 4. Він намагається показати фокус:

великі предмети перетворити в маленькі. Допоможемо  йому?

– Так.

– Велике відро, а маленьке … відеречко, коробка – коробочка, торт – тортик, помідор — помідорчик, картина – картиночка,піраміда –пірамідка,рукавиця – рукавичка.

3) В реченнях

– Як ти думаєш, що робить клоун в цирку? (Відповідь дитини) Клоун смішить в цирку дітей, ось і тебе він теж хоче розсмішити.

– Послухай, чи правильно він говорить і виправ, якщо потрібно помилки.

Гра  м’ячом «Буває, не буває»

–Дровами рубають сокиру.
– Цукор гризе Іру.
– Дорога їде по грузовику.

– Термометр несе лікаря.
– Кришка накрита відром.
– Паркан фарбує Рому.

Розвиток фонематичного слуху.

Утворення іменників- назв професій.

–  Під час виступу голосно грає цирковий оркестр. СЛАЙД 5

– Давай подивимось, які інструменти у ньому є. Назви такі інструменти, в назвах яких є звук [р]: барабан, труба, піаніно, гітара, бубон, гармошка.

– Молодець! Правильно назвав інструменти! Як назвемо людину, яка грає на гармошці?  Відповідай, будьласка, повним реченням. (Гармоніст)

Динамічна пауза

– Ящо ми будемо грати на гармошці, ким ми будемо? (Імітація гри на гармошці)

Ми граєм на гармошці

Голосно хлопаємо в долонькі!

Голівкою злегка хитаємо,

Руки вгору піднімаємо!

VII. Розвиток звукового аналізу.

А виступ в цей час продовжувається. На арену виходить дресирований слон.

СЛАЙД 6

– Йому по команді потрібно зайняти одну із трьох тумб. Командою для нього слугує картинка. Якщо звук [ р] на початку слова, слон стає на першу тумбу, якщо в середині – на другу, а якщо в кінці слова – на третю тумбу. Логопед показує картинки (ромашка, комар, риба, помідор  відро,  корова)

Дитина називає картинку, визначає  місце звука в слові і поміщає слона на потрібну тумбу.

VIII. Вправи  для правильної вимови звука [р].

– Виступ закінчується. Артисти прощаються із глядачами.

Ирк – ирк – ирк – всі люблять цирк.

Три– три – три – кульки в руках у дітвори

Тра – тра – тра – допобачення, дітвора.

Пра – пра – пра – артистам відпочивати пора.

Дитина  промовляє чистомовки за логопедом.

-Прощаючись, артисти подарували нам мозаїку, давай  фішками мозаїки викладемо букву ЕР.

Підсумок заняття.

– Час повертатися додому. СЛАЙД 7.

– Богдане, скажи, виступ яких артистів тобі сподобався? Відповідай будьласка, повним реченням.

– А який звук ми брали з собою в цирк?

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *