Відомості про автора:
Луценко Катерина Миколаївна
Вихователь
Комунальний заклад «ДНЗ(ясла-садок) №6 КТ» Криворізької міської ради
Конспект заняття з математики з використанням елементів ТРВЗ
Цей матеріал може бути корисним для вихователів молодших груп, які в своїй роботі використовують методику ТРВЗ.
Спрямованість змісту: логіко-математичний розвиток
Вікова група: молодша
Тема: «Веселий Колобок»
Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей орієнтуватись в часі, правильно вживати слова: спочатку, потім. Закріпити знання про геометричні фігури: круг, квадрат,трикутник. Розвивати вміння працювати з казкою, виконувати творче завдання, виховувати спостережливість.
Тип: групове
Вид: інтегроване
Обладнання: іграшка Колобок, ілюстрації до казки «Колобок», магнітна дошка, набір геометричних фігур(на магнітах), набір таких самих фігур(роздавальний).
Хід заняття.
Вихователь:- До нас прийшов казковий герой, а хто він і з якої казки дізнаєтесь коли відгадаєте загадку:
Його баба випікала
На віконці студила
Він від баби з дідом втік
Та й у лісі швидко зник. (Колобок)
Вихователь: – Так, до нас завітав Колобок (розгляд іграшки-колобка)
– Якої форми, кольору?
– На що схожий?
– Давайте згадаємо, що було спочатку в казці? Що сталося потім?
– Кого першого зустрів Колобок? Кого він зустрів потім?
– Із ким він зустрівся наприкінці казки?
Фізкультхвилинка (імітація рухів звірів: зайчика, вовка, ведмедя, лисички)
Гра ТРВЗ «Склади казку»
На столах у дітей набори геометричних фігур. Розглянути фігури, назвати їх форму, колір ( синій квадрат, зелений трикутник ,круги: жовтий , два сірих – маленький і великий, коричневий і червоний).
Вихователь: – Де жив Колобок? (у будинку). З яких геометричних фігур ми можемо побудувати будиночок? (з квадрата і трикутника)
Вихователь викладає на дошці, а діти на столі.
Вихователь: – Яка фігура схожа на Колобка? (жовтий круг)
- Кого зустрів Колобок спочатку? (зайця) А потім? (вовка). Якою фігурою ми позначимо зайця? (маленьким сірим кругом), а вовка? (великим сірим кругом). А чому?
- Кого зустрів Колобок після вовка? (ведмедя). Якою фігурою позначимо ведмедя? (коричневим кругом).
- А кого зустрів Колобок наприкінці ? (лисичку). Якою фігурою ми позначимо лисичку? (червоним кругом).
- Ось ми з вами і виклали казку за допомогою геометричних фігур.Ще раз згадаємо, якими фігурами (форма, колір, величина) ми позначали казкових героїв.
- А що потім сталось з Колобком? (відповідь дітей)
- Діти, а вам жаль Колобка? Мені теж жаль, що лисичка його з’їла. А давайте придумаємо інший кінець казки.
Вихователь: – Що таке могло статись з Колобком, щоб лисичка відмовилась його їсти?
ТРВЗ (знаходження ресурсів)
(припущення: бабуся переплутала баночки з цукром і сіллю – пересолила тісто, або додала перцю в тісто і воно стало несмачним).
Вихователь: – Як ви гадаєте Лисичка з’їла б такого Колобка? Чому?
- А що потім сталось з Колобком? (припущення дітей: покотився по доріжці і знайшов нових друзів, повернувся до бабусі і дідуся та ін.)
Підсумок заняття