Методична розробка – інтегроване заняття з перевагою завдань з природознавства і розвитку мовлення Залишити коментар

Подік Наталія Михайлівна
Вихователь
м. Бровари, ЗДО № 10 “Ромашка”

Для кого призначений: Старший дошкільний вік
Форма проведення:  Природознавство, розвиток мовлення

Інтегроване заняття  з пріоритетом завдань з розвитку мовлення і природознавства

(навколишній світ, розвиток мовлення)

Тема:  Догляд за квітами.

Мета: природничі завдання: збагатити знання дітей про різні види кімнатних рослин, розширити поняття про методи їх збереження при виконанні роботи в куточку природи, спонукати дітей послідовно та продумано обирати обладнання для виконання роботи і зручно розміщувати його на робочому місці; вчити правильно тримати інвентар для роботи, спонукати до досягнення компромісу між однолітками під час суперечок;  виховувати сталі почуття бережливості до природного оточення, повагу до однолітків та до їх роботи, старанність в роботі та вміння долати труднощі.

        Мовленнєві завдання: продовжувати розвивати у дітей усне мовлення, вдосконалювати діалогічне мовлення, збагатити словниковий запас назвами рослин, що знаходяться у куточку природи; сприяти вдосконаленню вимови шиплячих та задньоязикових звуків; виховувати гарне ставлення до української мови.

Матеріал: кімнатні квіти, вологі серветки, посуд з водою, розсіювач води, ігри: «Знайди мене», «Я і не я», «Згори чи знизу», зображення кімнатних рослин (монстера, алоє, грошове дерево, хлорофітум, китайська троянда, фіалка) (Додаток 4)

Підготовка дітей: попереднє вивчення назв кімнатних рослин та інвентарю.

Підготовка вихователя: перегляд методичної літератури з природознавства, виготовлення дидактичних ігор.

Розташування дітей: півколом на килимку, біля куточка природи.

Хід заняття

Діти сидять півколом на килимку.

Бесіда.

– Діти, як ви думаєте, яке найкрасивіше місце у нашій груповій кімнаті? Назвіть, що знаходиться в природничому куточку. ( кімнатні квіти, акваріум…) Давайте разом повторимо назви наших кімнатних рослин. Доречі, чому вони називаються кімнатними? Яку температуру повітря вони люблять і чому не можуть рости на клумбі чи в саду? (бо вони люблять тепло і догляд людини)

Давайте пригадаємо назви рослин, які знаходяться в нашому куточку природи. Правильно, це алоє, хлорофітум, бегонія, грошове дерево, китайська троянда… (вихователь розкладає на килимку зображення рослин, враховуючи те, що діти будуть стояти навколо них)

А щоб нам з вами краще запам’ятати назви рослин, ми з вами пограємося у рухливу гру, яка називається «Знайди мене». Підійдіть всі до мене. Ось на килим За моєю командою, коли я скажу назву рослини, ви повинні знайти її зображення і швиденько підійти до неї. Але це потрібно робити обережно, не штовхаючи один одного. (Проводитися гра декілька разів)

Молодці, діти, погралися трохи. А зараз сідаємо на свої стільчики, бо в мене є ще одна гра і  я пропоную погратися. Ви повинні відповідати на мої питання словами «Я», або «Не я».

Гра.

  • Хто землю просівав?
  • Хто квіти поливав?
  • Хто квіти в горщики саджав?
  • Хто квітам листочки мив?

Всю роботу ви робили, щоб квітам жилося як найкраще і вони вам за це вдячні, але листочки ви насправді ще не мили. Зараз ми з вами побачимо, як потрібно доглядати за рослинами. А хотіли б навчитися це робити? Як ви думаєте, що потрібно мати, щоб помити квіти та горщики в яких вони ростуть? (Діти називають обладнання, мотивуючи його призначення) потрібно нам звернути увагу на те, що роботу потрібно виконувати акуратно. З губки чи ганчірки може стікати забагато води, якщо не достатньо віджати воду, розсіювачем також користуватись потрібно в міру, щоб не наробити калюжки води на тумбі..

Показ.  Кожна квіточка любить водичку, чекає коли дітки її вмиють. Квіти, як діти полюбляють воду. Кожна рослинка має різну форму та величину листочків. Монстера має велике листя. Тому його протирати від пилу можна вологими серветками або мочалкою. Потрібно обережно підтримувати листочок долонькою знизу та проводити по його поверхні мочалкою зверху до низу (показ). Квіти з дрібним листям, як дрібнолистий фікус, драцена та бегонія потрібно мити дрібними краплинами води, немов дощиком. Для цього можна використати розсіювач для води (показ).  Серветки та мочалки необхідно часто полоскати у воді (показ). Щоб не забруднити одяг потрібно одягати фартухи. Працювати з дрібнолистими квітами будуть хлопчики. а з квітами. що мають велике листя – дівчатка. А після виконання роботи, обов’язково протерти поверхню тумби бід води, щоб вона не зіпсувалася.

Виконання роботи. Одягайте фартухи та будьте дуже обережними при виконанні роботи. Виконуйте роботу не поспішаючи, бережно з кожною квіточкою, так, щоб не пошкодити на ній листочки. Коли вам буде потрібно інший вид інвентарю, не соромтеся, попросіть у своїх друзів, не забуваючи використовувати «чарівні» слова.

Гра.  І наостанок пограємо з вами у ще одну гру. Вона називається «Згори чи знизу». Я буду називати предмети, з якими можна працювати під час догляду за вазонами, а ви повинні сказати для верхньої частини вазона воно потрібно чи для нижньої. Наприклад, лопатка – знизу. Ганчірка, лійка, серветка, розсіювач, паличка…

Квіти щиро вдячні вам за роботу і я хочу подякувати за те, що ви були уважними та обережними при виконанні роботи. Тепер вони умиті, чисті та запашні. Ми розмістимо вазони з квітами ближче до віконця. Адже квіти без світла можуть загинути. Ви будете виставляти квіти і скажіть чому саме таким чином ми з вами це робимо. (потрібно ставити квіти так, щоб високі не затуляли світло низькорослим) Тепер в нашій групі буде досить свіжого повітря, затишно та красиво. Цього ви досягли освоює кропіткою працею, стараннями та творчим нестандартним мисленням при оформленні центру і групової кімнати.

Підсумок. Всі сьогодні гарно попрацювали. Наші квіти вам дуже вдячні і будуть нас радувати своєю красою.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

0
    0
    Кошик
    Ваш кошик порожнійМагазин