Міні-заняття «Гума» (старша група)

Відомості про автора:

Ободзінська Лариса Петрівна

вихователь

ясла-садок комбінованого типу  №33 м. Умані

 

Міні-заняття

 «Гума»

(експериментально – дослідницька діяльність за методикою О.Савенкова)

(старша група)

 

Мета: спонукати дітей до пошуково-дослідницької діяльності використовуючи методику О.Савенкова, розширити знання дітей про гуму. Вчити самостійно досліджувати матеріал, фіксувати набуті знання за допомогою схем та вчити дітей аналізу інформації, заохочувати робити висновки, висловлювати судження й умовиводи.

Обладнання та матеріал: ілюстрації  «Лабораторія», картки – правила поводження в лабораторії, піднос з різним матеріалом (тканина, гума, залізо, деревина, скло, пластмаса), фартухи, нарукавники, маркери, олівці, схеми для фіксування дій, дзвінок, мікрофон, різнокольорові кульки, гумові рукавиці, 2 миски з водою, м’ячі в корзині, ноутбук.

Словник: гума, каучук, еластичний, пружній, міцний.

Очікуваний результат:під час заняття розширити знання дітей про гуму досліджуючи матеріал, фіксуючи набуті знання за допомогою схем, аналізувати інформацію, робити висновки, висловлювати судження.

Хід заняття.

   Підводжу дітей до куточку природи в якому стоїть столик з лабораторним обладнанням, стенд з правилами поводження в лабораторії, та ілюстрації лабораторії.

  • Діти, роздивіться уважно  що тут знаходиться, і скажіть, куди ми з вами прийшли? (лабораторію). Як ви гадаєте, що ми будемо  робити в лабораторії?
  • досліджувати.
  • А що ж таке дослідження?
  • пізнання невідомого.
  • Тож якщо ми будемо досліджувати, то ми будемо ким?
  • Дослідниками.
  • А хто ж такі дослідники?
  • Ті, хто в постійному пошуку чогось нового, цікавого.
  • Для того, щоб досліджувати, нам потрібен  спеціальний одяг.(фартушки, нарукавники)

І пригадаємо правила поводження в лабораторії.(ознайомлюю з правилами).

В лабораторії на підносі знаходиться різний матеріал. егункнеНазвіть який?

  • Тканина, деревина, скло, пластмаса, гума, залізо.
  • Виберіть той матеріал, який вам мало знайомий і який би ви хотіли дослідити.(гума).

Як ви гадаєте, з чого починає своє дослідження вчений? Так, складає план роботи і записує коротко свої дії.(показую план). Що потрібно зробити в першу чергу?(подумати самостійно)В другу?(запитати в дорослого)Далі?(дізнатися в книжці, інтернеті).А потім? (дослідити).

В мене на дошці є схема експерименту. Хто може прочитати? (гума). Далі план роботи і нижче під кожним планом роботи я буду фіксувати схематично набуті знання. А ви на ваших аркушах теж будете робити замітки схематично, за допомогою малюнків, символів, значків.

Тож приступимо до дослідження.

  1. Подумати самостійно. Що ви знаєте про гуму? Відповіді дітей і схематичне позначення.

Дзвінок. Це означає, що перша частина експерименту закінчена. Що нам слід зробити після цього?

  1. Запитати у дорослого.

Діти підходять з мікрофоном до дорослих і задають питання. Далі фіксують набуті знання на аркушах.

Дзвінок. Це означає, що другий етан експерименту завершений.

Подивіться на план, що далі?

  1. Дізнатися з книги. Читаю цікавинку про гуму. Далі діти занотовують.

Дзвінок. Третій етап експерименту завершено.

  1. Дізнатися з інтернету (відео перегляд). Після перегляду, занотовують схематично.

Дзвінок. Четвертий етап експерименту закінчений. Що ми повинні зробити далі?

  • дослідити.
  • Ви багато інформації дізналися з різних джерел і тепер потрібно перевірити далі з допомогою досліду та експерименту.

Візьміть кульки, з чого зроблені? Якого кольору? (різнокольорові), різної величини. Які на дотик? (гладенькі). Який на запах? Гуму можна наповнити повітрям. Давайте надуємо. Гума що зробила? (розтягнулася). Значить, які властивості гуми?

  • Еластична, гладенька, різнокольорова, розтягується.
  • Одягніть рукавички. З чого зроблені?(гуми). Занурьте руку у воду. Зніміть, які руки? (сухі). Значить гума не промокає.

Перевіримо, чи тоне, чи ні. Покладемо у миску з водою гуму, що з нею сталося? (потонула)

А тепер покладіть м’яч, кульку на воду. Що сталося? (плаває). Чому гума потонула, а м’яч ні?

  • М’яч не може потонути, тому що в середині є повітря, яке допомагає м’ячу триматися на воді.

Вдаряємо м’яч об підлогу. Що сталося з м’ячем? Він підстрибнув. Чому? Тому що він зроблений з гуми , а гума пружній матеріал.

Вихователь: А тепер пропоную за допомогою зроблених схематичних записів узагальнити свої набуті знання про гуму і зробити відповідні висновки (доклад 2-3 дітей).

Дзвінок: Увага, на цьому наші експерименти закінчені. До нових зустрічей.

Залиши перший коментар

Зашили коментар

Ваш email не буде публікуватися.


*