Відомості про автора:
Гиричук Надія Пилипівна
керівник гуртка
Дошкільний навчальний заклад №6 “Світлячок” – Центр розвитку дитини м.Ковель
ПІДСНІЖНИКИ
(конспект заняття з образотворчої діяльності для дітей старшого дошкільного віку)
Завдання:
- сприяти розвитку спостережливості при розгляді натури (якщо можливо), удосконалювати вміння давати словесну характеристику, розвивати практичну вмілість у створенні виразної композиції;
- виховувати емоційне сприйняття прекрасного
- збагатити уявлення дітей про різноманітність природи, закріпити назви первоцвітів, вчити малювати квіти – підсніжники, передавати його зовнішні ознаки (стебло, листя, трьохпелюсткова квітка), закріпити знання про виразність використання теплих та холодних тонів, удосконалювати навички роботи фарбами.
Матеріал: галявина, підсніжники, гуаш, пензлі…
Попередня робота: В.Сухомлинський „Як пробудився пролісок”, „Пролісок і жайворонок”.
План
Загадка: Тільки сонечко пригріло
І розтанув килим білий
Все радіє, певно зна
В гості йде до нас …. „Весна”
(на фланелескоп виставляю дівчину – Весну)
Ось і прийшов перший місяць весни. (Весняна галявина – дівчина Весна, квіти) Який? … Березень. Встала Весна, вмилась розталим снігом і поглянула у дзеркало. – Ох, як же я довго спала! І відобразилось у дзеркалі і весняне небо, і білі стовбури беріз, і ніжна голубизна пробудження.
Прокидалось усе та цвіло навкруги,
І підсніжничок вився з -під снігу Розлилася вода, пройняла береги ,
З гуком шумним проносило кригу.
Цікаво! Як же приходить до лісу Весна? (фантазії дітей) … Тихо. Непомітно. Із теплим сонячним промінням, із грайливою пісенькою струмочка, із веселим щебетом птахів… Вже яскравіше дивиться на нас сонечко, лагідніше торкається нашого обличчя. Саме цієї пори приходить весняне свято – свято квітів, ніжності, любові – свято 8 Березня, свято мами.
- Що ж подарувати мамі? Чим порадувати? Квіти. Які ж квіти подарувати? Найкращі, найгарніші, бо мама для всіх нас – найдорожча людина.
Словесна гра „Скажіть одним словом яка ваша мама?”
– добра, щира, любляча, серйозна, спокійна, дбайлива, рідна, працьовита, привітна, щаслива, весела, ласкава, ніжна, єдина …
- Де ж взяти квіти? Весна запрошує на лісову галявину
За квітами вирушаємо на галявину. Ще навколо сніг. Але що це? Квіти … Це … підсніжник. „Після довгої зимової холоднечі та негоди почало все прокидатись. Під м’якою листяною, сніговою ковдрою в землі зимувала солодка цибулина. Довгу зиму вона дрімала і все прислухалася чи не співає жайворонок. І раптом чує цибулина через листяну ковдру ллється жайворонків спів. Розкрилась в солодкій цибулині брунька. Показався зелений пагінець, розгорнув листочки, піднявся. Зазеленіли стрілочки й потяглися вгору, вгору. А між зеленими стрілочками китичками зацвів підсніжник.” (В.Сухомлинський „ Як пробудився пролісок”)
Розгляд квіточки. Коли зацвітає? Звідки така назва? Чому називають первоцвітом? Яка по характеру ця квітка: сильна чи слабка? Чому? З яких частин складається? (детальний розгляд)
… Прийшла Олеся на галявину. Помітила підсніжних і каже: Зірву для мами. Але ж і гарний! А квіточка: Олесю, розкажи який я гарний ще раз, а я послухаю.
-Ти, немов ранковий світанок, ти, як блакитна водичка у струмочка, ти, як небо! Ти неймовірно гарний!…
Я не рватиму тебе. Нехай тобою милуються всі, а я такий самий намалюю для матусі.
Показ і пояснення роботи.
Аналіз робіт.
ПІДСНІЖНИКИ
(конспект заняття з образотворчої діяльності
для дітей старшого дошкільного віку)
Завдання:
- сприяти розвитку спостережливості при розгляді натури (якщо можливо), удосконалювати вміння давати словесну характеристику, розвивати практичну вмілість у створенні виразної композиції;
- виховувати емоційне сприйняття прекрасного
- збагатити уявлення дітей про різноманітність природи, закріпити назви первоцвітів, вчити малювати квіти – підсніжники, передавати його зовнішні ознаки (стебло, листя, трьохпелюсткова квітка), закріпити знання про виразність використання теплих та холодних тонів, удосконалювати навички роботи фарбами.
Матеріал: галявина, підсніжники, гуаш, пензлі…
Попередня робота: В.Сухомлинський „Як пробудився пролісок”, „Пролісок і жайворонок”.
План
Загадка: Тільки сонечко пригріло
І розтанув килим білий
Все радіє, певно зна
В гості йде до нас …. „Весна”
(на фланелескоп виставляю дівчину – Весну)
Ось і прийшов перший місяць весни. (Весняна галявина – дівчина Весна, квіти) Який? … Березень. Встала Весна, вмилась розталим снігом і поглянула у дзеркало. – Ох, як же я довго спала! І відобразилось у дзеркалі і весняне небо, і білі стовбури беріз, і ніжна голубизна пробудження.
Прокидалось усе та цвіло навкруги,
І підсніжничок вився з -під снігу Розлилася вода, пройняла береги ,
З гуком шумним проносило кригу.
Цікаво! Як же приходить до лісу Весна? (фантазії дітей) … Тихо. Непомітно. Із теплим сонячним промінням, із грайливою пісенькою струмочка, із веселим щебетом птахів… Вже яскравіше дивиться на нас сонечко, лагідніше торкається нашого обличчя. Саме цієї пори приходить весняне свято – свято квітів, ніжності, любові – свято 8 Березня, свято мами.
- Що ж подарувати мамі? Чим порадувати? Квіти. Які ж квіти подарувати? Найкращі, найгарніші, бо мама для всіх нас – найдорожча людина.
Словесна гра „Скажіть одним словом яка ваша мама?”
– добра, щира, любляча, серйозна, спокійна, дбайлива, рідна, працьовита, привітна, щаслива, весела, ласкава, ніжна, єдина …
- Де ж взяти квіти? Весна запрошує на лісову галявину
За квітами вирушаємо на галявину. Ще навколо сніг. Але що це? Квіти … Це … підсніжник. „Після довгої зимової холоднечі та негоди почало все прокидатись. Під м’якою листяною, сніговою ковдрою в землі зимувала солодка цибулина. Довгу зиму вона дрімала і все прислухалася чи не співає жайворонок. І раптом чує цибулина через листяну ковдру ллється жайворонків спів. Розкрилась в солодкій цибулині брунька. Показався зелений пагінець, розгорнув листочки, піднявся. Зазеленіли стрілочки й потяглися вгору, вгору. А між зеленими стрілочками китичками зацвів підсніжник.” (В.Сухомлинський „ Як пробудився пролісок”)
Розгляд квіточки. Коли зацвітає? Звідки така назва? Чому називають первоцвітом? Яка по характеру ця квітка: сильна чи слабка? Чому? З яких частин складається? (детальний розгляд)
… Прийшла Олеся на галявину. Помітила підсніжних і каже: Зірву для мами. Але ж і гарний! А квіточка: Олесю, розкажи який я гарний ще раз, а я послухаю.
-Ти, немов ранковий світанок, ти, як блакитна водичка у струмочка, ти, як небо! Ти неймовірно гарний!…
Я не рватиму тебе. Нехай тобою милуються всі, а я такий самий намалюю для матусі.
Показ і пояснення роботи.
Аналіз робіт.