Шемчик Олена Юріївна
Вихователь
м. Біла Церква, ДНЗ № 22 “Ластівка”
Проект з проблеми на тему: « Ой який чудовий я»
Мета проекту: Формувати у дітей ставлення до здоров’я, власного та інших людей, як до найвищої цінності, практичні вміння та навички зі зміцнення здоров’я гігієнічного догляду за тілом, загартування виконання фізичних вправ, правильного харчування. Створювати умови для емоційного – пізнавальної активності дітей. Розвивати самосвідомість, самооцінку, самостійність, мовлення, увагу, мислення, пам’ять. Виховувати товариські стосунки, бажання дбати про власне здоров’я.
Характеристика проекту.
- За домінуючою діяльністю: творчий;
- За тривалістю: середньої тривалості;
- За кількістю учасників: колективний;
- За характером контактів: у межах групи.
База реалізації Білоцекрівський дошкільний навчальний заклад ( ясла – садок ) № 22 «Ластівка», молодша група.
Учасники та співучасники проекту: діти молодшої групи, батьки, вихователі.
Тривалість проекту: 8 днів
Інформаційний етап |
||
2 – й | Проектне заняття (валеологія, мовленнєве спілкування, художня література) | Заняття: « Дбаю про охайність». Мета: Формувати інтерес до власного вигляду, вміння зважати на оцінку, яку дають йому інші; уточнити знання дітей про основні предмети гігієни, їх призначення та особливості користування ними. Виховувати позитивне ставлення до своєї зовнішності підтримувати прагнення до самостійності в самообслуговуванні, радість та задоволення від своєї практичної спроможності. Матеріал: предмети індивідуального користування, гребінець, мило, рушник, зубна щітка; лялька Нечепура; малюнки що ілюструють гігієнічні процедури. Методи і прийоми: Читання оповідання О. Іваненко « Що Ромка їв». Бесіда за змістом. Відгадування загадок про мило, рушник, гребінець. Фізкультхвилинка. « Я – дитиночка гарненька». |
Заняття Музичне | (За планом муз керівника)
|
|
Пошуково – дослідницька діяльність | Вода – чиста, брудна. Пояснити дітям що вода не є необхідною умовою для догляду за собою. Вчити визначати її властивості; може бути чистою, брудною, каламутною. | |
Ігрова діяльність | Дид. ігри: « Коли і що треба мити?» , « Чи ти дійсно чистий», « Хтось розповідає – а решта відгадує». Логічна гра. « Можна це робити чи ні – розкажи і поясни». Рух. ігри. « Їжачок та рушничок»,« Мавпочки», «Знайди свій будинок», « Курочка – чубарочка». Сюжетно – рольова гра « Перукарня». |
|
Спостереження | За котиком який умивається. За птахами які чистять пір’ячко. За горобчиками які купаються в калюжах. |
|
Трудова діяльність | Розчисати ляльк в ігровому куточку. Зробити зачіски лялькам. | |
Театралізована діяльність | Інсценування оповідання В. Сухомлинського «Для чого півнику гребінець?» | |
Індивідуальна робота
|
Зосереджувати увагу дітей на тому, що перед миттям рук слід засучувати рукава, привчати правильно, ретельно мити руки | |
Робота з батьками | Анкетування батьків. Конкурс « Чарівний пензлик» – малюємо разом з батьками. Виготовлення експрес – інформації « Посієш звичку – збережеш характер і здоров’я». |
|
3-й | Проектне заняття (моральне виховання, малювання,сенсорне) | Заняття. « Мої почуття». Мета: Формувати вміння визначати за виразом обличчя настрій, варіювати власну міміку, встановлювати зв’язки між учинками й емоційним станом. Розвивати емпатію комунікативність, здібності. Виховувати доброзичливість, позитивне ставлення до себе й інших. Матеріал:добір картинок до теми, дерево настрою де виражається різні емоції. Методи і прийоми. Психологічні етюди. « Вправи з брязкальцями», « Моя прогулянка та відпочинок». Читання та обговорення потішки « Пішла киця по водицю». Мімічна гра. « Радість – сум».Логіко – математична гра « Чоловічки настрою». |
Заняття Фізкультура | ( за планом фізкерівника )
|
|
Ігрова діяльність | Дид. ігри. « Тобі сумно чи весело?», «Що б сказали інші?», « Підросту – і стану кращим». Рух. ігри. « Не замочи ніг», « Кожен із нас – малюк веселий», « По стежці», « Хто тихіше?». |
|
Спостереження | За перехожими – поглибити знання дітей про вплив зимових змін у природі на настрій і самопочуття людини ( в сонячний день нам радісно, бадьоро, весело, а коли заметіль і холод – у людей може бути похмурий настрій. | |
Самостійна художня діяльність | Малювання « Домалюй» ( веселі, сумні обличчя.) Вправа. Бути великим – значить керувати своїм настроєм. Творча робота за схемами « Настрій». |
|
Робота з батьками | Поради. « Як уникнути емоційних порушень у дитини». Пам’ятка для батьків. « Що слід робити як що у вашої дитини ви помітили….». Поради. « Як допомогти дитині звільнитися від негативних емоцій». Рекомендації. « Що потрібно зробити спільно з дитиною щоб спогади про дитинство були яскравими та щасливими?». Анкетування « Портрет моєї дитини». |
|
4 – й | Проектне заняття (аплікація, Природа, валеологія, мовленнєве спілкування) | Заняття. « Як здоров’я зберегти » Мета: Формувати елементарні уявлення про здоровий спосіб життя. Поглибити знання та уявлення дітей про те, що овочі, фрукти молочні продукти – найкорисніші бо в них багато вітамінів, які зміцнюють здоров’я. Вдосконалювати вміння за допомогою площинної форми, вирізаної по контору, створювати композицію з овочів та фруктів. Вчити дітей встановлювати причинно – наслідкові зв’язки між учинками людини та станом здоров’я її . Виховувати охайність, бережне ставлення до здоров’я.Матеріал: картинки із зображенням позитивних і негативних чинників, що впливають на здоров’я; продукти харчування ( корисні та шкідливі ). Методи і прийоми. Дид.ігри. « Хвора лялька», « Корисно чи шкідливо?». Читання оповідання В. Сухомлинського « Зайчик і горобина». Самомасаж шишками, каштанами. |
Заняття Музичне | ( за планом муз керівника ) | |
Робота поза заняттям | Розгляд ілюстрацій «Збір урожаю» | |
Ігрова діяльність | Дид.ігри. « Що корисно, а що ні?», «На смак упізнай – продукт корисний називай». Рух. ігри. « Веселі змагання», « Зміни ведучого», « Здорові малята люблять танцювати», «Сніжки» |
|
Спостереження | За розвантаженням транспорту який привіз овочі та фрукти до дитячого садка. | |
Пошуково -дослідницька діяльність | Потреба рослин у воді – формувати у дітей уявлення про залежність стану рослин від вологості грунту. Вчити визначати ступінь задоволення рослини водою по сухості грунту, та особливостям стану її листків, стебла. | |
Робота з батьками | Виставка – реклама дитячих зубних щіток та паст, спеціальних жувальних гумок. Консультація: « Режим дня в сім’ї», «загартування дітей в сім’ї». Сімейне свято « Мама, тато я – здорова сім’я». |
|
Репродуктивний етап | ||
5 – й | Проектне заняття (дитина в соціумі, мовленнєве спілкування, народознавство , моральне виховання ) | Заняття: « Тато, мама, дитина – це і є моя родина». Мета: Формувати уявлення про сім’ю її склад; учити називати імена своїх батьків, братиків, сестричок, бабусь, дідусів, своє ім’я прізвище, вік; учити виражати свої почуття до батьків інших членів родини називати їх пестливими словами; формувати чітку звуковимову. Розвивати зв’язне мовлення, почуття поваги до старших членів сім’ї, чуйність, доброзичливість. Виховувати любов і повагу до своєї родини Матеріал: родинне дерево. Методи і прийоми: Розглядання і обговорення. Бесіда з дітьми про членів своєї родини; розглядання родинного дерева; розучування пальчикової гімнастики. Читання оповідання В. Сухомлинського « Найгарніша мама», « Сива волосинка», « Найласкавіші руки», потішки про сім’ю. Дид. гра « Родинні стосунки». |
Заняття Фізкультура
Ігрова діяльність |
( за планом фізкерівника)
Дид. ігри « Я складаю розповідь», « Вчимося спілкуватися», «Моя сім’я», « Сплетемо віночок», « Покличемо ласкаво». |
|
Спостереження | За поведінкою « Родини» птахів чи тварин ( Як ставляться одне до одного? Як спілкуються? Чи діляться їжею? ) | |
Художня праця | Ліплення « Частування для гостей». | |
Індивідуальна робота | З окремими дітьми – закріпити імя та по батькові тата і мами; | |
Робота з батьками | Виставка родинних фото. « Родина на відпочинку». Домашне завдання. Створити порт фоліо своєї дитини. | |
Узагальновальний етап. |
||
6 -й | Проектне заняття (мовленнєве спілкування, художня література) | Заняття: « Яким я маю бути?», Мета: Продовжувати вчити дітей пізнавати свій внутрішній світ; збагачувати словниковий запас; учити дітей характеризувати свої вміння та основні риси характеру. Спонукати дотримуватися правил ввічливості, спілкуючись з іншими дітьми. Розвивати вміння самостійно розв’язувати життєві ситуації, діючи за принципом людяності й справедливості. Виховувати повагу до однолітків та до самих себе та любов до батьків, рідних. Матеріал: візитки, добір картинок до теми, оповідання В. Сухомлинського « Навіщо дякують». Методи і прийоми. Читання оповідання В. Сухомлинського « Скажи людині Доброго дня», « Як Сергійко навчився жаліти», « Бабусин борщ». Бесіда за змістом оповідань. Розповідь дітей з опорою на принесене порт -фоліо. ( Який я був? Яка в мене зовнішність? Чого навчився? Що мені подобається? З ким я живу? Про що мрію?. |
Ігрова діяльність | Дид. ігри « Чи добре це?», « Яким я себе вважаю», « Покажи своє ставлення». Рух. ігри « Подивись і повтори», « Допоможи Колобкові повернутися», « Бджілка», Сожетно – рольова гра « Дитячий садок», |
|
Спостереження | За старшими дітьми на майданчику – продовжувати формувати елементарні уявлення про ознаки здорової людини дати просте поняття про здоров’я та спосіб його збереження | |
Художня праця
Індивідуальна робота |
Створити колаж. « Ми одна сім’я».
Робота з дітьми на розвиток уяви, вміння імітувати |
|
Робота батьками | Домашне завдання; виготовити атрибути до розваги. | |
Творчий етап | ||
7 – й | Проектне заняття. | Тренінг для батьків молодшої групи. « Будьмо знайомі». Мета: Створити ситуацію знайомства, ефективного міжособистісного спілкування між батьками. Розвивати навички колективної взаємодії, уміння аналізувати та планувати діяльність у команді.Методи і прийоми: Вправа «Правила взаємодії в групі». Виступ дітей (читають вірші, виконання пісень, танцювальних рухів). |
Ігрова діяльність | Дид.ігри « Лялька збирається до дитячого садка», « Що не так?», « Для чого це потрібно?». Вправи для батьків. « Правила дитячого садка», « Мої спогади про дитячий садок», « Дитяче фото». Рух.ігри: « Не запізнюйся», « Квочка і курчата», « Підкинь м’яч вище», Сюжетно – рольова гра « День здоров’я для ляльок». |
|
Робота з батьками | Вправа « Я іду з……», « Мій пухнастий кролик». | |
Рефлексивно – оцінювальний етап. | ||
8 – й | Спортивне свято
|
Тема: Веселі старти з овочами.
Мета: вправляти дітей діяти єдиною командою, вболівати, радіти одне за одного, співпереживати, гідно сприймати невдачу; доводити розпочату справу до кінця, реалізувати спільний творчий проект; розвивати увагу, вміння швидко орієнтуватися, використовувати набуті впродовж попередніх етапів навички. Матеріал: емблеми команди, атрибути до ігор, естафет, нагороди. |
Ігрова діяльність. |
Ігри в які грали протягом тематичного циклу ( за бажанням дітей ). | |
Індивідуальна робота | Пригадати з малоактивними дітьми загадки, вірші, пов’язані з даним тематичним циклом. | |
Трудова діяльність. | Завершити дерево «ц ілей» |
Шляхи реалізації проекту
Види діяльності | Зміст роботи |
Мотиваційний етап
1 -й | Мотиваційна діяльність | Постановка проблеми:
Створення «дерева цілей» |
Освітня діяльність (Дитина в соціумі, мовленнєве спілкування, валеологія) | Тема:»Пізнай себе – пізнай інших».
Мета: Допомогти дітям зробити відкриття щодо себе самих свого організму, своїх можливостей та здібностей. Дати перші поняття про стать; хлопчик, дівчинка, яким має бути зовнішній вигляд. Розвивати допитливість, мислення, увагу, мовлення. Виховувати позитивне ставлення до себе та однолітків. Матеріал: картки із зображенням органів і частин тіла, дзеркало для кожної дитини, лялька «Лікар» Методи і прийоми: Сюрпризний момент: прихід ляльки із дзеркалом Мовленнєва гра: для формування позитивної оцінки свого здоров’я. «Я росту здоровим» ( діти з вихователем сідають у коло повторюють за вихователем; Я люблю свою голову ( Руками погладжувати голову ) і т. д. Читання І. Січових «Вранці я часу не гаю». Робота в зошиті: «Навчи мене бути здоровим» |
|
Заняття Фізкультура | ( за планом фізкерівника ) | |
Ігрова діяльність | Дид. гра. «Абетка здоров’я», «Вітамінний потяг», «Опиши себе».
Рух. ігри. «Біжіть до мене», «Бджілка», «Спіймай комара», «Де подзвонили?». |
|
Художня праця | Виготовлення дерева цілей. | |
Спостереження | За дітьми старшої групи їхнім зовнішнім виглядом, одягом, поведінкою, емоціями. | |
Індивідуальна робота | З малоактивними дітьми за діагностикою знань | |
Робота з батьками | Анкетування батьків. «Здоров’я вашої дитини». Виставка Екологічно чисті продукти.
Консультація для батьків на тему: «Смачно? А як корисно» |