Керівник гуртка
Полтавський обласний центр естетичного виховання учнівської молоді Полтавської обласної ради
Для кого призначений: педагогам
Форма проведення: логіко-математичний розвиток
Розгорнутий план-конспект заняття групи початкового рівня гуртка раннього розвитку «Подорож країною математики»
Заняття 23
Дата: 30.11.2020 р.
Тема: Закріплення утворення нового числа додаванням 1 до попереднього. Рахунок в межах 5.
Мета:
навчальна – вчити називати числа у прямому порядку у межах 5 та утворювати нове число шляхом додаванням 1 до попереднього;
розвивальна – розвивати увагу, логічне мислення;
виховна – виховувати старанність, вміння слухати один одного.
Тип заняття: формування вмінь та навичок.
Вид заняття: комплексне заняття.
Форма заняття: групове.
Обладнання: мультимедійна презентація, інтерактивна дошка, дидактичний матеріал.
Хід заняття
І. Вступна частина
Керівник вітається з дітьми, перевіряє присутність вихованців на занятті та їх готовність.
Актуалізація опорних знань
Давайте пригадаємо кого ми зустріли на минулому занятті та з яким числом познайомились.
Відповіді дітей.
Разом з п’ятіркою ви почали розфарбовувати малюнок. Яка тваринка у вас вийшла? (Жираф).
Чудово, а зараз давайте спробуємо знайти 5 відмінностей на цих малюнках (Мал. 1).
Вправа «Знайди 5 відмінностей»
Мал. 1
Пора нам вже й до наших друзів – Чарівного Олівця, Принца та Принцеси – повертатися, але бешкетливі цифри знову бавилися та переплуталися.
Спробуємо розставити їх по порядку.
Інтерактивна вправа «Рахуємо до 5»
Коментар: ця вправа побудована за принципом простого впорядкування. Діти переміщують зображення із цифрами, вибудовуючи послідовність від 1 до 5 (Мал. 2-4).
Мал. 2
Мал. 3
Мал. 4
ІІ. Основна частина
Оголошення теми та мети заняття. Мотивація навчальної діяльності
Ви чудово вишикували цифри і тепер вся компанія може продовжити свою мандрівку. А нам вміння рахувати до 5 сьогодні ще точно знадобиться.
Споглядаючи у вікно карети Зачарований ліс, Чарівний Олівець, Принц та Принцеса, помітили дуже мальовничу місцину і вирішили зупинися там аби перепочити. Наші друзі вийшли з карети розім’яти ніжки.
Давайте і ми трохи порухаємось.
РУХАНКА (за вибором керівника)
Повернемось до наших друзів. Вони вже збирались знову вирушати в дорогу, аж раптом почули шурхіт десь поблизу.
Хтось дуже поспішав до них. Хто ж це може бути? Давайте подивимось.
Інтерактивна вправа «Пазл ,,Білочка”»
Коментар: спочатку діти намагаються вгадати, хто зображений на малюнку, а потім збирають пазл (Мал. 5-6). Для полегшення виконання завдання, можна використовувати силует під час збирання малюнка.
Мал. 5
Мал. 6
На галявину з дерева зіскочила білочка. Вона саме закінчувала готувати припаси на зиму, коли почула шум на галявині. Друзі розповіли білочці про свої пригоди і вона дуже захотіла їм хоч якось допомогти.
Але що ж вона може зробити? Дорога довга і нелегка і їм точно знадобляться запаси їжі. Тому білочка вирішила поділитися, зібраними на зиму горішками.
Давайте допоможемо білочці і нашим друзям зібрати потрібну кількість горішків.
Формування вмінь та навичок рахунку в межах 5 та утворення нового числа додаванням 1 до попереднього.
Коментар: дітям потрібно розкласти горішки в кошики так, щоб їхня кількість відповідала позначеній у кружечку (Мал. 7). Керівник ставить навідні запитання та спонукає дітей перераховувати горішки в кошиках, порівнюючи початкову та кінцеву кількість горішків.
Мал. 7
ІІІ. Підсумкова частина
Коментар: оцінити роботу на занятті, підбадьорити дітей та похвалити за старанність.
Рефлексія
Що треба було нам сьогодні робити, щоб зібрати потрібну кількість горішків?
Чи було вам складно?
Тепер у наших друзів буде трохи припасів в дорогу. Вони подякували білочці, попрощалися і вирушили. А ми вже на наступному занятті дізнаємось, які ще на них чекають пригоди та нові зустрічі.