План на лютий (старша група) 3 тиждень “Птахи”
Тема блоку: «Холодно взимку рослинам, птахам і тваринкам»
Тема тижня: «Птахи»
День тижня: Понеділок | |
Ранок |
Розповідь-бесіда «Пернаті наші друзі»
Мета:_____________________________________________________________________________________ Сюжетно-рольова гра «Пташина їдальня» Мета:_____________________________________________________________________________________ Дидактична гра «Рослини, звірі, птахи» Мета: закріпити знання дітей про рослини, звірів і птахів; учити групувати предмети за певними ознаками; розвивати логічне мислення. Індивідуальна робота____________________________________________________________________________ Мета:___________________________________________________________________________________________ Народна рухлива гра____________________________________________________________________ Мета:___________________________________________________________________________________________ Трудова діяльність: Виховання культурно – гігієнічних навичок. __________________________________________________________________________________________________ Ранкова гімнастика |
Навчально-виховна зайнятість дітей |
Фронтальне заняття:Мова рідна, слово рідне+ навчання елементів грамоти + підготовка руки дитини до письма.(П)Тема:«Пташине гніздечко» (придумування закінчення до розповіді вихователя). Звук [м], буква М м»
П. «Домалюй пташку» Програмові завдання:_______________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ Обладнання(матеріал)______________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ Підгрупове заняття: Чарівні фарби і талановиті пальчики (малювання) Тема: «Синички та горобці» (сюжетне малювання) Програмові завдання:_______________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ Обладнання(матеріал)______________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________
|
Прогулянка |
Спостереження за поведінкою синиці
Мета:_____________________________________________________________________________________ Зростаємо дужими(на свіжому повітрі): стрибки в довжину з розбігу; пролізання в обруч лівим/правим боком Трудова діяльність: Підсипання корму в годівничку Мета:_____________________________________________________________________________________ Рухлива гра: «Птахи і зозуля» Мета: удосконалювати навички бігу; розвивати спритність. Рухлива гра: «Горобці-стрибунці» Мета: удосконалювати навички стрибків у довжину з місця; Бесіда ____________________________________________________________________________________________ Мета: ____________________________________________________________________________________________ Індивідуальна робота Мета: розвивати рухи. |
II половина дня |
Гімнастика пробудження__________________________________________________________________________
Гра «Допоможи гномам» Мета:_____________________________________________________________________________________ Рухлива гра: «Вільне місце» Мета: удосконалювати навички бігу; розвивати спритність. Трудова діяльність: Складання іграшок і атрибутів після гри в ігровому куточку та на майданчику Мета:_____________________________________________________________________________________ Концерти ( спів пісень і танці під магнітофон ). Творчі, конструктивно-будівельні ігри, ігри-інсценівки___________________________________________________ Мета: ____________________________________________________________________________________________ Самостійні ігри дітей _______________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________
|
Підпис вихователя ______________________________
Тема блоку: «Холодно взимку рослинам, птахам і тваринкам»
Тема тижня: «Птахи»
День тижня: Вівторок | |
Ранок | Логічна гра «Спільне — відмінне» (свійські й зимуючі птахи)
Мета: спонукати малят вдаватися до асоціативних зв’язків, розмірковувати, робити припущення. Бесіда «Зима й звірята» Мета: дати знання про проблеми в житті зимуючих птахів нашої місцевості, в холодну пору року. Індивідуальна робота____________________________________________________________________________ Мета:___________________________________________________________________________________________ Рухлива гра: «Не боюсь» Мета: удосконалювати навички стрибків на місці; розвивати спритність. Ранкова гімнастика Трудова діяльність: Виконання доручень чергових по підготовці до заняття. __________________________________________________________________________________________________
|
Навчально-виховна зайнятість дітей |
Фронтальне заняття:Математична скарбничка + конструювання(К)
Тема: «Число і цифра 7. Орієнтування у часі» К. Тема: «Годівничка» (покидьковий матеріал) Програмові завдання:_______________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ Обладнання(матеріал)______________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ Фронтальне заняття: У світі музики (за планом муз. керівника)
|
Прогулянка | Самостійна рухлива діяльність
Спостереження за голубами Мета: учити визначати стан погоди за поведінкою птахів; розвивати спостережливість, Гра «Веселий павучок» (пряма і зворотна лічба) Мета: закріплювати навички кількісної, прямої та зворотної порядкової лічби. Сюжетно-рольова гра «У лісництві» Мета: закріплювати знання про обов’язки лісника взимку, вчити самостійно розподіляти ролі (насипати корм в годівниці, підгорнути сніг до стовбурів дерев, розчистити стежинки). Рухлива гра: «Снігурі та кіт» Мета: удосконалювати навички стрибків на обох ногах та стрибків у глибину; розвивати спритність. Ігри-забави «Гра в сніжки», «Метання сніжків у ціль» Трудова діяльність:Посипання піском обмерзлих доріжок |
II половина дня | Гімнастика пробудження__________________________________________________________________________
Читання вірша А. Висоцького «Голуби» Мета:___________________________________________________________________________________________ Дидактична гра «Розмова птахів» Мета: уточнити знання дітей про сезонні особливості життя птахів; розвивати діалогічне мовлення, уміння висловлювати свою думку. Моделювання з лічильних паличок «Годівничка» Мета:___________________________________________________________________________________________ Рухлива гра: «Птахи в клітці» Мета: удосконалювати навички підлізання та стрибків на обох ногах; розвивати спритність. Настільні ігри____________________________________________________________________________ Мета:___________________________________________________________________________________________
|
Підпис вихователя ______________________________
Тема блоку: «Холодно взимку рослинам, птахам і тваринкам»
Тема тижня: «Птахи»
День тижня: Середа | |
Ранок |
Розглядання малюнка «Сидить сорока-білобока»
Мета: закріпити вміння дітей повно та чітко описувати птахів; Бесіда-розповідь «Користь людям від птахів» Мета: розвивати інтерес до природи. Індивідуальна робота____________________________________________________________________________ Мета:___________________________________________________________________________________________ Рухлива гра: «Совонька» Мета: удосконалювати навички бігу; виховувати спостережливість, кмітливість і швидку реакцію на сигнал. Дидактична гра «Зимуючі птахи» Мета: закріпити знання про зимуючих і перелітних пташок (де живуть, чим харчуються); Трудова діяльність: Виховання культурно – гігієнічних навичок. Ранкова гімнастика |
Навчально-виховна зайнятість дітей |
Фронтальне заняття: Дитина у довкіллі + ліплення(Л)
Тема: «Наші друзі птахи» Л. Тема: «Пташки в годівниці» (колективне ліплення) Програмові завдання:______________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ Обладнання(матеріал)______________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ Фронтальне заняття: Фізкультура № 45 Тема: «Навчати розмикання та змикання у шерензі». Програмові завдання:______________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ Обладнання(матеріал)______________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________
|
Прогулянка |
Спостереження за горобцями на майданчику
Мета: вчити дітей робити самостійно висновки під час прогулянки про те, що птахам слід допомагати, годувати їх. Гра-роздум «Чому взимку необхідно підгодовувати птахів?» Мета: виховувати бажання допомагати зимуючим птахам пережити зиму. Сюжетно-рольова гра «Пташина їдальня» Мета:_____________________________________________________________________________________________ Індивідуальна робота_______________________________________________________________________________ Мета: вчити дітей підлазити під шнур лівим та правим боком. Рухлива гра: «Птахи і зозуля» Мета: удосконалювати навички бігу; розвивати спритність. Трудова діяльність: Розчищання доріжок від снігу Мета: виховувати працелюбність |
II половина дня |
Гімнастика пробудження__________________________________________________________________________
Читання вірша А. Висоцького «Синичці» Мета: поглиблювати знання дітей про спосіб життя синиць. Гра «Де чиє гніздечко?» (лабіринт) Мета: розвивати логічне мислення Рухлива гра: «Горобці і білий котик» Мета:_____________________________________________________________________________________________ Самостійна діяльність дітей (художня, музична, мовленнєва, пошуково-дослідницька) _____________________ __________________________________________________________________________________________________ Вечір загадок і відгадок_____________________________________________________________________________ Мета:____________________________________________________________________________________________
|
Підпис вихователя ______________________________
Тема блоку: «Холодно взимку рослинам, птахам і тваринкам»
Тема тижня: «Птахи»
День тижня: Четвер | |
Ранок |
Бесіда «Чому не чути співу птахів»
Мета: уточнити знання дітей про сезонні особливості життя птахів Творча гра «Розмова птахів» Мета: розвивати діалогічне мовлення, уміння висловлювати свою думку. Індивідуальна робота____________________________________________________________________________ Мета:___________________________________________________________________________________________ Рухлива гра: «Слухай сигнал» Мета: удосконалювати навички ходьби й бігу в колоні; виховувати уважність і швидку реакцію. Трудова діяльність: Культура поведінки за столом під час сніданку __________________________________________________________________________________________________ Ранкова гімнастика
|
Навчально-виховна зайнятість дітей |
Фронтальне заняття: Художня література + аплікація(А)
Тема: «Переказ оповідання З. Друся «Де ночують птахи взимку?»А. «Казковий птах» Програмові завдання:______________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ Обладнання(матеріал)______________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ Фронтальне заняття: У світі музики (за планом муз. керівника)
|
Прогулянка |
Піший перехід до зимового парку
Мета: виховувати інтерес до природи. Спостереження за пташками у годівниці Мета: вчити дітей робити самостійно висновки під час прогулянки про те, що птахам слід допомагати, годувати їх. Зростаємо дужими: біг із поперемінними підскоками на лівій і правій нозі; спуск із гірки на санчатах Гра «Сусіди» (суміжні числа) Мета:___________________________________________________________________________________________ Рухлива гра: «Снігурі та кіт» Мета: розвивати спритність Трудова діяльність: Підгодовування пташок (насипання зернят і насіння в годівничку)
|
II половина дня |
Гімнастика пробудження__________________________________________________________________________
Читання вірша А. Костецького «Лист до птахів» Мета:___________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________ Дидактична гра «Відповідай одним словом» Мета: активізувати словниковий запас дітей, розвивати мовлення, мислення. Гра «Домалюй пташку» Мета:___________________________________________________________________________________________ Ігрова ситуація «Яких птахів зустрів котик?» Мета:___________________________________________________________________________________________ Рухлива гра: «Не боюсь» Мета: удосконалювати навички стрибків на місці; розвивати спритність. Вікторина-змагання Мета: закріплювати знання дітей про прикмети зими.
|
Підпис вихователя ______________________________
Тема блоку: «Холодно взимку рослинам, птахам і тваринкам»
Тема тижня: «Птахи»
День тижня: П’ятниця | |
Ранок |
Дидактична гра «Дикі та свійські птахи»
Мета: закріпити в дітей знання назв, умов життя та харчування диких і свійських птахів; розвивати уважність, логічне мислення. Відмічання погоди в календарі природи Мета: закріпити вміння визначати стан погоди Індивідуальна робота____________________________________________________________________________ Мета:___________________________________________________________________________________________ Рухлива гра: «Совонька» Мета: удосконалювати навички бігу; виховувати спостережливість, кмітливість і швидку реакцію на сигнал. Ранкова гімнастика Трудова діяльність: Виконання доручень черговими по їдальні. |
Навчально-виховна зайнятість дітей |
Фронтальне заняття: Віконечко в природу + малювання
Тема: «Птахи, які лишилися з нами зимувати» М. «Зимівля пташок» Програмові завдання:______________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ Обладнання(матеріал)______________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ Фронтальне заняття: Фізкультура № 46 Тема: «Навчати ловіння м’яча з різних вихідних положень». Програмові завдання:______________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ Обладнання(матеріал)______________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________
|
Прогулянка |
Досліди «Чим укрите тіло птахів?»
Мета: вчити аналізувати, робити висновки, виховувати любов до пташок. Мовленнєва гра «Опиши, а ми відгадаємо» Мета:закріпити вміння дітей повно та чітко описувати птахів; розвивати уважність; Рухлива гра: «Горобці стрибунці» Попередження дитячого травматизму (бесіда, дидактична гра, художнє слово) ________________________________ ___________________________________________________________________________________________________ Активна рухова діяльність (Катання на санчатах, льодяних доріжках) __________________________________________________________________________________________________ Гра-забава «Загони крижинку» Мета: розвивати спритність, швидкість реакції. Трудова діяльність: Підгодовування пташок __________________________________________________________________________________________________
|
II половина дня |
Гімнастика пробудження__________________________________________________________________________
Читання оповідання К. Перелісної «Довгоніс» Мета: виховувати уважність ,закріпити вміння переказувати Гра «Квіти для Білосніжки» Мета:___________________________________________________________________________________________ Дидактична гра «Відгадай, яка в нас робота» Мета: розвивати в дітей уяву, мислення, вміння домовлятися одне з одним. Рухлива гра: «Птахи в клітці» Мета: удосконалювати навички підлізання та стрибків на обох ногах; розвивати спритність. Колективна праця: ремонт лялькового одягу та іграшок __________________________________________________________________________________________________ Розвага «У пташиному містечку»
|
Підпис вихователя ______________________________