Відомості про автора:
Козуб Тетяна Леонідівна
Вихователь
с. Дубляни Демидівського р-ну Рівненської обл.
«Гарні й кольорові мої писанки чудові».
Нетрадиційні техніки малювання .
Для кого призначений: молодша, середня група
Спрямованість змісту: (художня література ,зображувальна діяльність)
Мета:учити дітей вміння уважно слухати та розуміти зміст казки;збагачувати словник словами :Великдень,писанка;виховувати любов до народних свят,повагу до традицій. Продовжувати навчати дітей малювати нетрадиційним способом – картопляними штампиками.
Матеріали: Гуашеві фарби ,стакан із водою,пензлик,картопляні штампики із візерунком,серветки,кошик із писанками.
Попередня робота:ознайомлення дітей із писанкою,розгляд ілюстрацій;Читання вірша «Писанка»,розповідь про традиції Великодня.
Хід заняття
– Сьогодні як я прийшла у дитячий садок,і ще нікого із вас не було ,під дверима стояв ось цей кошик!
– Погляньте ,що у кошику є?(Яйця)
– Скільки їх є?(Багато)
– А які вони ?(Різнокольорові)
– Давайте ми поміркуємо ,хто міг їх нам залишити?(Відповіді дітей)
– А я думаю,що залишила цей кошик із яєчками Курочка Ряба.
– Ви знаєте казочку про Курочку Рябу?
– Молодці,давайте ми пригадаємо,як мишка розбила яєчко,що Курочка Ряба сказала?
– Так, вона сказала : «Не плач бабо ,не плач діду. Я знесу вам яєчко не золоте,а просте ».
– Тому я думаю,що Курочка Ряба і нам знесла так багато яєчок,бо наближається свято Великдень , і всі люди красять,розписують візерунками яйця.
Рухлива гра «Донеси яєчко,не розбий»
– Погляньте ще раз у кошик,наші яєчка теж не прості,а різнокольорові.
– Хто із вас мені скаже,як називаються такі розписані яєчка?(Писанки)
– Так ,молодці дітки це писанки.
– А зараз сядьте всі рівненько і послухаємо :
«Казочка про писанку» А. М’ястківського
Залишивши гніздечко ,покотилося яєчко… Та котилося воно недалечко.
Квочка з курчатами на подвір’ ї гуляла , діток своїх забавляла.
– Мамо ,он яєчко по стежині котиться,- сказало найменше курчатко.
– Ану ж, яке воно на колір?
– Біле ,як сніг , – сказала мама квочка.
– А сніг який?, – спитав півник,бо курчаток взимку ще не було,і снігу вони не бачили.
– Такий білий,як оте яєчко,що котиться , – відповіла квочка. – Однак скоро Великдень. То давайте пофарбуємо яєчко,щоб воно було барвисте,як весна.
– Закотили курчатка яєчко до своєї хати й ну його фарбувати.
Приступив теплий дощик потім стала веселочка в небі.
Курчатка у веселочки фарб позичали,на білому яєчку весну малювали.
Малювали лапками та писали пір’ ячком –і покотилася писанка зеленим подвір’ ячком .
Курчатка її доганяли,на крилечках піднімали і дівчинці Наталочці,яка їх зеренцями годувала,водицею напувала,на свято Великдень подарували. І зацвіли вишні ,черешні. Став гарний , як писанка ,садочок увесь.
І проказала Наталочка:
– Христос Воскрес!!!
– Про що наша казочка? ( Про писанку )
– Залишивши гніздечко , куди дітки покотилося яєчко?( недалечко )
– А хто побачив,що яєчко покотилося?( найменше курчатко)
– І яке на колір було яєчко? ( Біле як сніг)
– А чим малювали курчатка?
– Так ,вони малювали лапками й писали пір’ячком.
– І ми сьогодні із вами будемо малювати яєчка з візерунками, не пензликом,а картопляними штампиками.
– Але перед тим як малювати ,давайте зробимо фізкультхвилинку.
Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти.
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки.
Вище руки підійміть,
А тепер їх відпустіть.
Плесніть, діти, кілька раз,
За роботу! Все гаразд.
– Сідайте, у кожного із вас на столі є фарби,аркуш паперу, пензлик і картопляні штампи у вигляді писанки із візерунками.
– Беріть пензлик у праву руку , вмочуємо його у фарбу яка вам подобається і намащуємо штамп.
– Тепер перевертаємо наш штамп , і акуратно розміщуємо по центру аркуша паперу.
– Погляньте, які ж гарні у нас писанки вийшли! – Молодці малята!
– Тож давайте пригадаємо , яке скоро наближається свято? (Великдень)
– А як називаються розмальовані яєчка?( Писанки )
– А чим ми сьогодні малювали наші писанки? (картопляними штампами)