Тіщенко Олена Василівна
Вихователь
м Першотравенськ КДНЗ”Берізка”
Для кого призначений: корекційна група
Спрямованість змісту: нетрадиційне малювання з фізичною культурою
“Творча майстерня”з використанням здоров’язберігаючих тенологій.
Програмовий зміст: розширити та узагальнити знання дітей про професію художника та його знаряддя праці .
Сприяти емоційному розвитку дітей в нетрадиційному малюванні.
Збагачувати словниковий запас дітей , продовжувати вчити вести діалог .
Активізувати дітей до ігрової діяльності.
Розвивати зорове та слухове сприйняття , увагу ,логічне мислення , дихальні вправи для мовленнєвого розвитку .
Сформувати у дітей знання про збереження і зміцнення свого здоров’я , та вміння обирати здоровий спосіб життя.
Виховувати товариськість, взаєморозуміння, творчу активність .
Матеріал: ляльковий театр, декорація лісу, проектор, масажні килимки, гімнастична лава, мольберт, предметні картинки до теми «Ліс», коректурні таблиці, графомоторні доріжки.
Іграшки (лисичка ,ведмедик, зайчик),мішечок з м’ячиками, гуаш в коробці, ємкість з водою, палітра, пензлики, цеглинки, фартушки, харчова плівка, предмети для нетрадиційного малювання (ватяні палички, поролон, виделки).
Попередня робота: читання казок, використання в роботі здоров’язберігаючі технології, робота з коректурними таблицями , спостереження за природою, бесіди, малювання нетрадиційними засобами.
Словник: художник, пейзаж, майстерня.
Хід заняття
У нас сьогодні наче свято
Гостей зібралося багато
Тож усміхніться веселенько
І привітаємо чемненько (Добрий день)
– Діти, скажіть мені, будь-ласка, а ви любите казки? А хочете потрапити до казки?
Вихователь: Наснився мені дивний сон
Сховалась казка за вікном
Казкові двері відчиняються
Чудова казка розпочинається!
(З-за ширми з’являється сумний півник )
Півник: Доброго дня, діти!
Вихователь: Доброго дня! Діти, ви впізнали цього героя? В яких зустрічається півник? А ви звернули увагу ,що півник засмучений, не різнокольоровий. Тож з якої саме він казки?
Півник: Художник забув мене розфарбувати і тому мені так сумно. Мені так хочеться бути барвистим.
(З-за ширми з’являється собачка)
Собака: Гав-гав. Не сумуй півнику ,я можу дати тобі пораду, в ліс потрібно вирушати, фарби та знаряддя праці потрібно відшукати. Лише це зможе тебе врятувати.
Півник: Але як я піду, коли з мене всі навкруги насміхаються.
Вихователь: Діти, як ви гадаєте, ми зможемо півнику допомогти, а як саме? Які кольори нам потрібні, щоб розмалювати півника? Тож зараз головне знайти фарби, знаряддя праці, а потім ми розмалюємо півника, щоб він став різнокольоровий, барвистий,
і щоб з нього більше ніхто не насміхався.
– Півник, ти не сумуй , ми з дітьми в ліс підемо та все знайдемо , для того, щоб тебе розфарбувати.
Півник: Дякую, діти, я буду на вас чекати.
Вихователь: Я впевнена на нас чекають чудові зустрічі та завдання.
Вихователь: Тож часу ми не гаємо (Ходьба по масажним килимках).,
По доріжці ми підем.
Все для півника знайдем,
Гарно спинку випрямляємо.
І голівку ми тримаємо.
Уявна мандрівка до лісу. (Картину викладаємо на фланелеграфі)
– Діти, ось ми з вами і потрапили до лісу. В лісі гарно в будь яку пору року, а яка зараз пора року? (Зима) А початок чи кінець? Через декілька днів до нас прийде яка пора року? (весна).
– Подивіться яка гарна картина. Хто її намалював? Як ви гадаєте, а що потрібно художнику, щоб намалювати картину на природі? (Мольберт) Якщо намальована природа, яка це картина за жанром? (Пейзаж) Які зміни в природі відбуваються навесні?
Зараз ми з вами пограємо в гру “Чутливі вушка”. Послухайте, які звуки ми можемо почути в лісі? (звуки) Що ви почули?
– Діти, подивіться, а хто нас зустрічає?( Лисичка-іграшка)
Яка вона? (Пухнаста, красива, руда, хитра…)
Лисичка: Добрий день, діти! А ще я дбаю про своє здоров’я тому я і весела.
Діти, а чи знаєте ви ,як потрібно піклуватися про своє здоров’я ?(відповіді дітей)
А ще , щоб мати здоров’я й красу
Масаж робити я вас навчу.(Дістаю торбинку з м’ячиками)
Су-Джок-терапія
Ось цей м’ячик не простий
Він колючий, ось який
Будем м’ячиком ми грати
І долоні зігрівати
Раз катаєм , два катаєм
І долоні зігріваєм
Вгору ,вниз катаєм
Знов долоні зігріваєм
Правою рукою стискаєм
Міцно ми його тримаєм
Лівою рукою стискаєм
Ще міцніше затискаєм.
Лисичка: Весело, діти, було з вами грати , а ще я хочу фарбу вам подарувати . ( гуаш в коробці)
Вихователь: Діти ,погляньте ,які різноманітні тут фарби, навіть є такий колір, як хутро у лисички .А який це колір?(Оранжевий)Дякуємо тобі, лисичко, а нам час вирушати далі.
Тепер нікуди не звертаємо,
По слідах ми пострибаємо. (Доріжки зі слідами).
– Діти, а на цій галявині пропоную відпочити і подихати свіжим повітрям.
Дихальна гімнастика О.М. Стрельникової «Ладоні», «Обійми мене».
Погляньте , але ж тут неподалік барлога .
Чистомовка
Жа-жа-жа – спить маленьке ведмежа
Ить-ить-ить – біля мами він лежить !
Ни-ни-ни- бачить він солодкі сни !
Ок –ок-ок- і малину і медок.
– Діти, а вам цікаво, що сниться нашому ведмедику ?
Кольоротерапія.
Сідайте зручніше я вам покажу , трішки використаєм фарби, що подарувала нам лисичка. (Велика прозора ємкість з водою , три склянки – жовта ,червона, зелена)
Вливаю жовту фарбу. Як ви гадаєте, що сниться ведмедикові жовтим кольором? Як ви гадаєте, а цей колір веселий?
Потім вливаю червону фарбу, а це що сниться?
А що сниться ведмедикові зеленим кольором?( Вливаю зелений колір)
Ось так діти ,ми змішали кольори. А що використовує художник, щоб змішати кольори? (Палітру) Ой, діти, чую ведмедик прокинувся, невже тепло, прихід весни відчуває. Давайте його покличемо: Ведмедику!
Ведмедик: Та чую, чую .Я вже прокинувся , мені так сподобалося, як ви розповідаєте про мої сни. І тому вирішив вам подарувати палітру.
Вихователь: Дякуємо, тобі ведмедику, ось вже у нас є і палітра .
А далі нам потрібно не просто йти, а повзти. (Лазіння по гімнастичній лаві).
– Ой ,бачу, хтось на галявині танцює.
Зайчику ми не хотіли тебе злякати, хочемо з вами затанцювати.
Руханка «Зайчик» (танцювальна – рухова терапія)
Зайчик: Дякую малята, що з нами весело затанцювали. Я знаю, що ви шукаєте творчу майстерню. Ось, ці доріжки допоможуть вам знайти шлях до майстерні. А на згадку про нашу зустріч, дарую вам пензлики. До побачення!
Вихователь: Дякуємо тобі, зайчику. Зайчик весело з нами потанцював, пензлики подарував і шлях нам вказав. А нам потрібно поспішати.
Вправа “Графомоторні доріжки”
Потрібно провести по лініям зразу обома руками. (Використовуючи пензлики)
Вихователь: Фарби, знаряддя праці художника ми знайшли, лишилося лише півнику допомогти .
– Сьогодні, діти ви будете справжніми майстрами .
Робота з коректурною таблицею. (Використовуючи цеглинки).
1) Тож закрийте зображення людини, яка створює картини . Як називають фахівця цієї професії ? (Художник )
2) Якщо на картина пейзаж? То на ній, що зображено? (Природа )
3) Назвіть і закрийте знаряддя праці художника? (Палітра, фарба, мольберт, пензлі)
– Діти, хочу вас перетворити на справжніх художників. (Діти одягають запропоновані фартушки).
Пальчикова гра Художники
1,2,3 – ми художники малі
1,2,3,4,5-будем зараз малювати.
Пензлик в руки ми візьмемо
Малювати розпочнемо.
Проходьте до майстерні і займайте свої місця. Пам’ятайте, що в майстерні повинна бути тиша. А все що нам подарували в лісі, ми використаємо ,розмальовуючи півника.
Творча робота дітей, малювання на харчовій плівці. ( Під музичний супровід)
По закінченню з’являється півник з-за ширми.
Півник: Ку-ка-ріку! Який я гарний, барвистий. Дякую вам діти!
Вихователь: Ми раді, півнику, що тобі сподобалося. Ми із задоволенням допомагали тобі.
– А нам вже час повертатися до дитячого садка. Закрийте діти очі. 1,2,3-повернулись до садочка ми. Діти, так чого ж навчила нас казка? ( Дружити, допомагати іншим…)
– Працювали ми сьогодні просто “Клас”, тож поплескаємо для нас.