Відомості про автора:
Кузьмук Надія Миколаївна
вихователь
Дошкільний навчальний заклад №6 “Світлячок” –
Центр розвитку дитини м.Ковель
«В ГОСТІ ДО ЗВІРЯТ»
Для кого призначений: старша група
Спрямованість змісту: математика
Мета: сприяти розвитку логічного мислення, уваги, уяви.
Виховувати інтерес до математики, бажання працювати самостійно.
Поглибити знання дітей про кількісну і порядкову лічбу, вчити співвідносити цифру з числом, складати задачі за малюнком, закріпити структуру задачі, закріпити знання дітей про геометричні фігури, продовжувати вчитись орієнтуватись в просторі за допомогою схем, швидко знаходити рішення проблемних ситуацій.
Корекційна мета: сприяти розвитку полі сенсорних функцій, зорової пам’яті, окоміру.
Матеріал: демонстраційний: слайди, картина, сніжинка.
Роздавальний: набори цифр від 1 до 10, смужки , палички 5 шт. на кожну дитину, гра «Транграм», схеми.
Хід заняття
З неба зіронька злетіла
На віконце наше сіла
Біла та лапата
Як цю гостю звати? (сніжинка)
Сніжинка скрізь літала, побувала у лісі. Там вона зустріла звірят. Звірята як і ви готуються до школи. Мудра Сова дала їм завдання, яке вони не можуть виконати. Ось звірята і попросили сніжинку про допомогу. А її подружки сніжинки, які заглядають до нас у віконце, коли ми з вами займаємось, сказали своїй подружці, що тут є розумні і кмітливі діти, які зможуть допомогти звірятам.
Сніжиночка запрошує нас до лісу.
Ось подивіться, що тут сталося, мабуть це вітерець- пустунець тут побешкетував.
Ось мишка просить вас їй допомогти викласти ряд чисел у порядку зростання. Допоможемо мишці? (сідають за столи)
Викладіть ряд чисел від1 до 10 на верхню смужку. (Діти виконують завдання). А ще мишка просить порахувати кількість предметів на карточках і позначити відповідною цифрою.
Ось погляньте, скільки звірят прийшло до нас? Котрий Зайчик? А лисичка? Хто стоїть третім? Звірята хочуть пограти з вами у гру «Що змінилось?»(корекційна гра)
А от зайчику Мудра Сова дала картину і сказала скласти задачу, а він не знає як це завдання виконати. Давайте допоможемо йому.
– З яких частин складається задача?
– Складіть умову задачі за цією картиною?
– Що ми можемо взнати з цієї умови?
– Хто поставить запитання?
Повторіть задачу, яку ми склали для зайчика.
Ми можемо розв’язати таку задачу?
- А от скільки всього зайчиків кожен порахує і викладе розв’язок.
- А давайте запитаємо у Сови чи правильно ми виконали зайчикові завдання?
Сніжинка дуже хоче з вами погратись. Уявіть себе сніжинками.
Фізкультхвилинка: Ось пливе біла хмаринка
І несе вона сніжинки
Їм набридло там сидіти
Закортіло полетіти
Почали вони кружляти
Ніби танець танцювати
Вітерець із ними грав
Сніжну віхолу підняв
Та сніжинки покрутились
І на землю опустились.
Сніжинка каже, що і лисичка просила, що і їй ви допомогли, бо Сова їй дала дуже важке завдання. Вона хоч і хитра, та все ж не знає як його виконати. Мудра Сова запропонувала лисичці із 5 паличок викласти квадрат і два трикутники. Ніяк не може лисичка справитись із цим завданням.
- Викладіть квадрат і два трикутники з 5 паличок.
Гімнастика для очей «Сніжинка»
Ще сніжиночка принесла конверт від вовчика. Гра «Транграм»
Сніжинка і звірята дуже дякують вам за допомогу. І приготували вам сюрприз. Тільки сніжиночка уже десь полетіла і не сказала мені де цей сюрприз, лише лишила ось листочки. Що ж це за листочки? (схеми групової кімнати із відмітками, де знаходяться сюрпризи для кожної дитини).
Діти за схемами знаходять свої подарунки.