Лазаренко Валентина Миколаївна
Вихователь
село Яреськи ЗДО “Пролісок”
Для кого призначений: Молодший вік; педагогам.
Спрямованість змісту: Логіко-математичний розвиток та конструювання
Відкрите інтегроване заняття з логіко-математичного розвитку та конструювання у молодшій групі
Тема: « В пошуках чарівної квітки»
Мета: узагальнити пройдений матеріал; повтори та закріпити геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник), дні тижня, «вузький-широкий», кольори(червоний, жовтий, зелений, синій); ознайомити з новим кольором (фіолетовий); закріпити рахунок в межах 3; розвивати мислення, зорову пам’ять, орієнтир у просторі, відповідати на запитання вихователя; виховувати бажання виявляти інтерес до логіко-математичної діяльності та конструювання; виховувати дружні стосунки між дітьми під час заняття та взаємодопомогу.
Попередня робота: дидактичні ігри з сенсорного виховання, читання загадок.
Матеріал: презентація «Кольоровий тиждень»; лист з завданнями ; макет квітки,кольорові пелюстки; макет геометричних дерев та листочки трикутної, квадратної форми; місточки «вузький-широкий»; паперові помідори та полуниці для гри, кошики; аркуші паперу формату ½ А4 з наклейними ниточками, по 3 круги зеленого кольору на кожну дитину; музичні аудіо-записи.
Вихователь: Діти подивіться скільки у нас гостей. Давайте привітаємось.
Діти: Добрий день.
Вихователь: Діти чуєте яка гарна музика грає. Хто з нами хоче зустрітися знову?
Діти: «Чарівна квітка».
Вихователь: Так. Кожен день у нас був незвичайний, «Чарівна квіточка» дарувала нам новий колір. Давайте пригадаємо з якими кольорами нас квітка вже познайомила!
(Презентація «Кольоровий тиждень)
Вихователь: Сьогодні, у п’ятницю «Чарівна квіточка» хоче подарувати ще один колір.
(виходить Дюдюка)
Вихователь: Добрий день, шановна. Ви хто така?
Дюдюка: Я Дюдюка- вреднюка. Не люблю я квіточки і яскраві кольори. (Забирає пелюстки з квітки).
Вихователь: Не забирай у нас пелюстки.
Дюдюка: Мені вони теж потрібні. А якщо ви хочете отримати назад пелюстки, виконайте мої завдання. (Дає конверт) (уходить)
(Вихователь відкриває конверт. Лист з завданнями)
Вихователь: 1-завдання. Перейти широку річку.
Діти подивіться яка річка. А якого кольору річка?
Діти: Річка синього кольору.
Вихователь: А річка вузька чи широка?
Діти: Річка широка.
Вихователь: Нам треба перейти на другий берег, для цього нам потрібен місточок. Ось подивіться, у нас є два місточки вузький та широкий. По якому місточку нам буде краще перейти, по вузькому чи по широкому?
Діти: по широку місточку. (Переходять на другий берег)
Вихователь: 2-завдання. Ви потрапили у ліс. В цьому лісі ростуть незвичайні дерева, і листочки на деревах теж незвичайні, вони мають різну геометричну форму. Подув сильній вітер і зірвав листочки. Прикріпить правильно до дерева листочки.
(Макети дерев з геометричними фігурами – квадрат та трикутник)
Вихователь: До цього дерева, які за формою ми прикріпимо листочки?
Діти: Квадрати, трикутники.
(Запитати у дітей, якої форми листочок? Якого кольору?)
Діти: Листочок квадратної форми (трикутної). Жовтого кольору.
Вихователь: Молодці, виконали завдання.
Вихователь: 3-завдання. Відгадайте загадки.
Він червоний, він смачний,
Апетитний, запашний:
Серед овочів сеньйор
Цей пихатий (помідор)
Під ногами у саду
Стиглу ягідку знайду
Треба низько нахилиться
Щоб зірвати (полуницю)
Вихователь: Вірно. А якого кольору полуниця та помідор?
Діти: Полуниця та помідор червоного кольору.
Вихователь: Давайте пограємо в гру, розкладемо полуницю та помідори в різні кошики.
(Дидактична гра «Розклади по кошиках»)
Вихователь: Молодці. Виконали завдання.
Вихователь: Діти, а завдань більше немає. Але я вам пропоную для Дюдюки зробити подарунок, щоб вона стала доброю і відала нам пелюстки. Давайте для неї зробимо-намисто.
Вихователь: Сідайте за столи. Перед кожним з вас лежить аркуш паперу на якому вже наклейна ниточка. Якого кольору ниточка?
Діти: Ниточка зеленого кольору.
Вихователь: Давайте на ниточку нанизаємо намистинки. Намистинки треба розташовувати на певній відстані одна від одної. Намистини яку форму мають? Якого кольору?
Діти: Намистинки круглі. Зеленого кольору.
.
(Діти за зразком вихователя розкладають намистинки на нитці)
Вихователь: Давайте порахуємо намистинки (три). Скільки намистинок на нитці.
Діти: На нитці три намистинки.
(Грає музика, виходить Дюдюка)
Дюдюка: Ну,що усі мої завдання виконали?
Вихователь і діти: Так.
Дюдюка: За це я вам дарую пелюсточку фіолетового кольору.
Вихователь: Дякуємо. Діти давайте подивимося, що буває фіолетового кольору.
(Картинки: баклажан, слива, виноград)
Вихователь: А інші пелюстки ти нам віддаси?
Дюдюка: Так. Але спочатку давайте пригадаємо усі мої завдання.
Підсумок (Дюдюка відає пелюстки)
Вихователь: Через синю річку ми переходили. – По якому місточку, ми переходили річку по широкому чи по вузькому? ( по широкому) (Синя пелюстка)
Вихователь: Ми також були в незвичайному лісі. – Якого кольору були листочки? (жовтого). На які геометричні фігури схожі листочки? (трикутники, квадрати) (Жовта пелюстка)
Вихователь: А ще ми відгадали твої загадки. Що ми діти розкладали по кошиках (помідори, полуницю). Якого вони кольору? (червоного) (Червона пелюстка)
Вихователь: А для тебе ми приготували подарунок. – Діти, який ми подарунок зробили.(намисто). Якого кольору намистинки? (зеленого). На яку геометричну фігуру схожі намистинки? (на круг).(Зелена пелюстка)
Вихователь: Дякуємо тобі, що повернула усі пелюстки та подарувала фіолетову пелюстку для нашої «Чарівної квіточки».
Дюдюка: Дякую і вам за намисто. Я більше так не буду.
Вихователь: Діти на цьому наше заняття закінчилося. Ви усі сьогодні були молодці.
ЗАВАНТАЖИТИ З ФОТО