Конспект заняття Тигра і буква «Т»

Заняття для дітей раннього віку з нетрадиційного малювання піском. Тема: «Пісочні рибки». Залишити коментар

Козачище Юлія Миколаївна
Вихователь
м.Токмак днз №8″Метелик”

Для кого призначений: Ранній вік
Спрямованість змісту: 
нетрадиційні техніки малювання

Заняття для дітей раннього віку з нетрадиційного малювання піском. Тема: «Пісочні рибки».

Програмовий зміст:

  • Знайомити дітей з нетрадиційними техніками малювання за допомогою піску (пісочної анімації та елементами аплікації піском), вдосконалювати навички малювання пальчиками;
  • Вчити дітей розрізняти та називати кольори (жовтий, червоний, зелений, синій);
  • Розвивати наочно – образне мислення і уяву;
  • Розвивати мовлення , поповнювати активний словник, сенсорну чутливість, творче мислення, окомір, дрібну моторику пальців рук;
  • Закріплювати уявлення про мешканців моря;
  • Виховувати чуйність, доброзичливість естетичний смак, інтерес до малювання, самостійність, охайність.

 

Попередня робота:

  • Читання художньої літератури про морських мешканців;
  • Розгляд картинок та ілюстрацій з зображенням моря;
  • Перегляд дитячих телепередач та мультиплікаційних фільмів про море, та морських мешканців.

Матеріал: На кожну дитину тарілочка з клеєм ПВА, пензлик (квачик) для клею, серветка, шаблон рибки білого кольору, тарілочка з кольоровим піском серветка для рук. Світовий стіл для малювання піском, пісок для пісочної анімації.

Хід заняття:

Діти подивіться до нас завітали гості, а гостям ми завжди раді. Давайте привітаємось з нашими гостями.

Привітання:

Добрий день. Діти вітаються з гостями.

Вихователь: Діти а скажіть яка зараз пора року? Правильно зима, а скоро буде літо. А діти люблять в літку гратися пісочком, та їздити на моря. Тож я пропоную зі мною вирушити в подорож до моря, до пісочної країни. Хочете?

Діти: – Да.

Вихователь: Так починаються чудеса.  Потрапимо ми туди на повітряних кулях, діти кулі схожі на хмаринки,( кожній дитині даю повітряну кулю і запитую якого вона кольору).

  • В тебе (ім’я дитини) хмаринка буде якого кольору?
  • В тебе(ім’я дитини) хмаринка буде яка?
  • У (ім’я дитини) хмаринка яка?
  • У (ім’я дитини) хмаринка яка?
  • І мені лишилася куля – хмаринка, а якого вона кольору?

Ми будемо подорожувати на хмаринках, а хмаринки по небу з нами понесе веселий вітерець. (звучить запис вітру)

Хмаринки легкі і швидко пливуть по небу, полетіли за мною.

Вихователь з дітьми йдуть по групі один за одним.

(запис вимикається) Діти зупиняються, пропоную відпустити повітряну кулю.

Вихователь: Давайте відпустимо наші хмаринки, нехай пограють з вітерцем.

А садок наш змінився в пісочну країну він перетворився. Ми будемо подорожувати та дно морське вивчати. А я вам буду допомагати.

(діти підходять до мольберту з картиною морського дна)

 

Дид. гра «Опиши картину».

Вихователь:  Розглядаємо картину: Давайте розглянемо жовтим кольором – пісочок це дно моря, а синім кольором це морська вода. А ще ми бачимо різних мешканців моря, та рослини які ростуть на дні моря.

Зверніть увагу що вам тут знайоме?

Ось  плаває біла кругла (показую на медузу чекаючи відповідь дітей)

діти:  медуза.

Вихователь:  далі в куточку заховався морський  коник (показую на морского коника). На дні  лежить морська зірка (показую на морську зірку), вона живе лише в морі.

Вихователь: А хто тут грається в пісочку? (показую на рибку)

 Діти: Рибка.

Вихователь: Правильно. Рибки і морський коник, і морська медуза вони всі плавають в водиці і вони живуть в морі. А тепер скажіть що це таке зелене? Як ви гадаєте?

Діти: Травка, морські водорості.

Вихователь: Так це морські водорості, морська травка.

А ще ми бачимо на пісочку  (показую на камінці). Тут вони які? – великі і маленькі.

Вихователь:  Молодці, ви тепер все знаєте про морське дно, рушаємо далі. Беремося за руки та йдемо. (Діти підходять до столу для малювання піском).

Ми з вами в пісочній країні. У кожної країні є свої правила, і тут існують такі правила послухайте їх діти: тут неможна штовхатися,  неможна кусатися,  неможна битися і неможна піском обсипатися. Всім правила зрозумілі?

Діти: – Да.

Вихователь пропонує дітям помалювати на піску.

Вихователь: – Коли дме вітерець то на морі з’являються хвилі, давайте їх намалюємо на пісочку. (Я показую, а ви уважно дивитесь потім повторюєте за мною. Вихователь показує кожний елемент окремо.)  Беремо вказівний пальчик і малюємо хвилясту лінію.

– А тепер ми занурюємося на саме дно і намалюємо морські камінці –  складаємо долоньку в кулачок і кулачком малюємо камінці великі. Притискуємо кулачком пісочок. І коловими рухами малюємо ось так, повторюйте за мною.

–  Тепер спробуємо намалювати камінці маленькі. Їх ми будемо малювати вказівним пальчиком. Малюємо дуже гарно.

–  А ще нам треба намалювати морські рослини. Як вони називаються? Правильно водорості. Малюємо вказівним пальчиком, доганяйте мій пальчик. Молодці. А тепер давайте струсимо пісок зі свої рученят.

Молодці ви так гарно малювали хвилі, а ще що ми малювали? Правильно камінчики, великі і маленькі. Ще морські водорості.

Звучить запис (плеск води).

 Вихователь:  Діти нас хтось кличе,  давайте підемо на звуки води.

( За ширмою знаходять рибку, діти разом з вихователем розглядають рибку).

Яка вона, що в неї є?  Хвіст, плавники, голова, ротик, оченята.

Діти мені здається що рибці дуже самотньо і сумно, як ви гадаєте чому?

Відповіді дітей. Вона не посміхається, вона сама і у неї немає друзів, їй немає з ким гратися.

Вихователь: Давайте покажемо рибці як ми вміємо гратися, а вона буде вчитися у нас.

Фізкультурна хвилинка під супровід муз. керівника.

Рибка плаває в водиці           Складаємо долоньки імітуємо хвилясті

Рибці весело гулять.              рухи рибки.

Рибка, рибка озорниця          Сваримо рибку вказівним пальцем.

Хочем ми тебе спіймать.       Хлопаємо в долоньки.

Буль, буль, буль,                    повторюємо 2 рази. Пружинки з

Хочем ми тебе спіймать.      піднятими до гори руками.

Вихователь: –  Рибка ще сумна, я гадаю їй потрібні друзі рибки. Ми з вами можемо  допомогти рибці, зробити їй друзів рибок. Я вас запрошую пройти за мною, беремося за руки й ходімо. Сідайте будь ласка за стіл.

( Рибку ставлю на стіл для малювання піском).

Дитячі столи підготовлені до праці: на кожну дитину тарілочка з клеєм ПВА, пензлик (квачик) для клею, серветка, шаблон рибки білого кольору, тарілочка з кольоровим піском серветка для витирання рук.

Вихователь: показую дітям шаблон білої рибки – питає якого кольору рибка, напевно сумно бути білою рибкою, пропонує дітям розфарбувати рибку, але в пісочній країні немає а ні олівців, а ні фарби. Є лише чарівний кольоровий пісок і за допомогою кольорового піску та клею ми будемо розмальовувати наших рибок. Розглядаємо тарілочки з піском біля кожної дитини і повторюємо назви кольорів. (Запитую кожну дитину якого кольору в неї пісочок)

Вихователь показує і разом з дітьми виконує роботу. Шаблон рибки кладемо перед собою на серветку, беремо квачик набираємо клей і наносимо на шаблон рибки. Притискаємо квачик на рибку, ось так, ось так. Наносимо клей на всю поверхню рибки. А тепер посипаємо рибку кольоровим піском.

Вихователь якщо треба допомагає дітям. Після того як діти намастили клеєм шаблон рибки, беруть кольоровий пісок та присипають їм рибку. Після закінчення роботи вихователь по черзі  питає у дітей якого кольору у кого рибка. Подивіться яка гарна в мене вийшла рибка, якого кольору?  Потім пропонує дітям розмістити їхні рибки біля рибки на морському дні яке ми намалювали на пісочному столі. Ось наша рибка зраділа, їй тепер буде весело з друзями, і сумувати їй буде ніколи. Поки ми працювали рибка приготувала нам гостинець на згадку про нашу подорож. ( Показую корзинку з гостинцями – мушлі, корал, камінці, цукерки). Ну а нам пора прощатися з пісочною країною.

Давайте візьмемо наші хмаринки і повернемося назад до дитячого садка, а вітерець нам допоможе . (Звучить запис вітру). Діти з вихователем обходять групу, біля гостей зупиняються.

Вихователь: Ось така цікава пригода вийшла у нас.

Вам сподобалось?(відповідь дітей)

Мені сподобалось! Давайте нашим гостям скажемо дякуємо за увагу і до побачення.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *