Жадан Юлія Костянтинівна
Вихователь
м. Узин, Київської обл. ДНЗ”Зіронька”
Для кого призначений: раннього дошкільного віку
Спрямованість змісту: сенсорика, розвиток пізнавальних процесів, розвиток мовлення.
Конспект інтегрованого заняття
на тему: «Подорож до зимового лісу»
для дітей 3-го року життя
Програмовий зміст: Поглибити знання дітей про тварин, які живуть у лісі, їх зовнішній вигляд, особливості; вчити правильно називати тварин; продовжувати вчити та розуміти поняття «один», «багато», «вгорі», «внизу». Закріпити знання про назви кольорів, та форми.
Розвивати дрібну моторику, мислення, зорову пам’ять, допитливість, мовлення; виховувати бажання допомагати іншим.
Обладнання: іграшка собаки; іграшки диких тваринок; Дидактична гра «Нагодуй тваринок» – лабіринти; Дидактична гра «Чарівний квадрат»
Хід заняття
Дітки, подивіться скільки гостей завітали до нас на заняття. Давайте з ними привітаємося за допомогою віршика.
Наші спритні пальчики,
Як маленькі зайчики,
Високо піднімаються,
З усіма вітаються!
Вихователь: малята, ой, а до нас в гості ще хтось завітав. (гавкає, заходе песик) А це прийшла собачка, вона мабуть зайшла погрітися. А ні, дітки, вона розповідає, що шукає рукавичку, яку дідусь загубив. Вони з дідусем ходили до лісу, ось там дідусь і загубив свою рукавичку. А тепер собачці потрібно знайти її і повернути назад. Допоможемо собачці?
Вихователь: Тож вирушаймо до зимового лісу. По чарівній стежинці.
Проходимо по доріжці з перешкодами
Ось ми і потрапили до зимового лісу. Дітки, якась рукавичка лежить. Це мабуть і є дідова рукавичка. Ой, а рукавичка ворушиться. Цікаво, хто там? (по черзі виймаю і показую іграшку-тваринку:
- Малята, що це за тваринки? – Зайчик-пострибайчик, лисичка-сестичка, вовчик-братик, ведмідь-набрід, мишка-шкряботушка. Малята, а скільки рукавичок? (одна), а скільки тваринок в неї помістилося? (багато). Тваринки хочуть погратися з нами в хованки.
Дидактична гра «Хто сховався?»
Мета: розвивати пам’ять, мислення, сприйняття.
Подивіться на тваринок і запам’ятайте їх: зайчик-по стрибайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, ведмідь-набрід, мишка-шкряботушка. Закрийте очі, щоб тваринка заховалася. (коли діти закрили очі, приймається одна тваринка)
Малята, яка тваринка заховалася? – зайчик-по стрибайчик (даю зайчика дитині)
- Посади зайчика на пеньочок.
Знову закрийте очі (приймаю тваринку з тих, що залишились) – лисичка-сестричка
- Лисичку-сестричку поставте біля маленької ялинки.
Знову закрийте очі (приймаю тваринку з тих, що залишились) – вовчик-братик
- Вовчика-братика поставте біля великої ялинки
Знову закрийте очі (приймаю тваринку з тих, що залишились) – ведмідь-набрід
- Ведмедика заведіть під дерево в сніжний барліг. Бо йому вже давно потрібно спати.
Дітки, а яка тваринка залишилась? Так, мишка-шкряботушка..
- Мишку заховайте під гілочки великої ялинки.
- Дітки, а як називають тваринок, які живуть в лісі? (дикі, лісові)
- Малята, поки тваринки з нами грались, вони зголодніли, давайте допоможемо тваринкам і їх нагодуємо.
Дидактична гра «Нагодуй тваринок» – лабіринти
Мета: розширити та закріпити знання дітей про назви тварин, та їх спосіб життя. Розвивати сприйняття, увагу, дрібну моторику. Виховувати співчуття до тварин.
Обладнання: дощечки з зображенням тварин від якої йде лабіринт до їх їжі, а в лабіринті ґудзик.
Хід гри.
Дітки, пальчиком ми двигаємо ґудзик по лабіринту, щоб показати дорогу для тваринки, де знаходиться її улюблена їжа.
Вихователь: Дітки, тваринки поїли, а тепер хочуть з нами погратися.
Фізкультхвилинка
У зимовому ліску
На біленькому сніжку
Тваринки в сніжки грають
Вони бігають, стрибають
Вушками прислухаються,
За пеньочок ховаються.
Вихователь: Дітки, собачка забрав дідову рукавичку, де жили тваринки, а тваринкам холодно взимку в лісі, давайте побудуємо їм будиночки.
Дидактична гра «Чарівний квадрат»
Мета: вчити назви геометричних фігур квадрат і трикутник, визначати їх розміри. Розвивати логічне мислення, просторову уяву, конструктивні вміння, дрібну моторику руки. Виховувати наполегливість та зацікавленість.
Обладнання: квадрати Воскобовича. Схема будинку.
Хід гри.
Малюки, ось в кожного з нас є чарівний квадрат. А знаєте чому він чарівний? Тому що він може змінювати колір, ( показую з однієї сторони квадрат червоний, перевертаємо, з іншої зелений); він перетворюється в різні геометричні фігури( складаю, перетворюється на трикутник) і навіть в різні предмети. Саме завдяки цьому квадрату ми створимо будинки для звірят. (виставляю схему і показую. Загортаємо один куток квадрата, тепер інший.) подивіться, які гарні будиночки для тваринок в нас вийшли.
Вихователь: Дітки, ви молодці, гарно справилися з завданнями і допомогли собачці, і тваринкам. Але прийшов час повертатися в дитячий садочок.
Проходимо по доріжці з перешкодами