Мелянець Наталія Михайлівна
вихователь
м.Біла Церква ДНЗ №14
Для кого призначений: середня група
Конспект заняття з логіко – математичного розвитку в середній групі по знайомленню з числом і цифрою 5 та величиною предметів з теми: « В гостях у трьох ведмедів» |
Тема: Ознайомлення з числом та цифрою 5. Величина предметів.
Мета: ознайомити дітей з числом та цифрою 5; вчити співвідносити кількість предметів та число; розвивати вміння чітко дотримуватись інструкцій вихователя; Вправляти дітей у вмінні порівнювати предмети за величиною: великий, менший, найменший; групувати їх відносно величини: великому – велика, меншому – менша, найменшому – найменша; Розвивати увагу, логічне мислення, послідовність у роботі; Виховувати дисциплінованість, любов до занять з логіко – математичного розвитку. Матеріали: іграшкові ведмеді, меблі, посуд різні за величиною, корзина з яблуками та медом, цифри від 1 до 5; роздатковий:ведмеді різні за величиною, бочки з медом також різні за величиною, цифри від 1 до 5 та сунички для дидактичної гри « Уважним будь», матеріали для дидактичної гри « Знайди стільки, скільки…» Хід заняття 1. Психогімнастика Діти, ми з вами потрапили до лісу. В лісі стрибають зайчики, пострибайте, як зайчики. Літають птахи, покажіть, як птахи махають крильцями. І ростуть високі – превисокі дерева (Показують). Подув легенький вітерець, покажіть, як він розхитав дерева. Вітерець помаленьку стихає, стихає і зовсім стих. Виглянуло сонечко, лагідними промінцями тронулися до обличчя, і діти лагідно посміхнулися до сонечка та один до одного. -Діти, хто живе в лісі? (Зайчик, лисичка, вовк, ведмідь…) -Як їх можна назвати одним словом? (Дикі звірі) Ось ми йшли та йшли лісом і натрапили на хатинку. Гарна хатка в лісі, Всі вони хороші, В хатці є віконця Любо подивиться Грають ведмежата Пісню їм співає У промінні сонця. Мама – ведмедиця. 2. Розгляд ведмедів та їх хатинки. -Хто живе в хатці, діти? (Ведмеді) |
-Ведмідь – тато, ведмедиця – мама та ведмежатко.
-Якого вони кольору?(Коричнерого) – Які на дотик?(м’які, пухнасті, приємні…) -Давайте розглянемо, чи однакові вони за величиною? (Шляхом прикладання: ведмідь – тато великий, найбільший; ведмедиця – мама менша, а ведмежатко ще менше, або найменше.) -Давайте поглянемо, як у них чисто та гарно у хатці. А що є у хатці?( Стіл, стільці, ліжечка…) – Як це все можна назвати одним словом? (Меблі) З.Дидактична гра « Почастуємо ведмедиків» – Чемні люди, ідучи в гості, беруть з собою обов’язково гостинці. Ось і ми принесли ведмежатам ласощі мед та яблука. Сідайте за столики і ми пограємо в гру: «Погодуємо ведмедика» – Візьміть, будь-ласка, ведмедиків та викладіть їх перед собою зліва на право. Першим буде який ведмедик? (найбільший). – За ним буде… -Покладіть їх від найбільшого до найменшого. – Ми принесла ведмедикам бочечки з медом. Розкладіть їх відповідно до величини ведмедикам. |
4. Фізкультхвилинка
Потягнуся для забави (Потягуються) Піднімаю лапку праву (Піднімають праву ручку) А слідом за нею ліву (Піднімають ліву руку) Нахилився раз і два (нахили тулуба) Закрутилась голова (Похитали головою) 5. Дидактична гра «Уважним будь» та «Поклади відповідну цифру» – А що ще полюбляють ведмедики? (Суниці…) Давайте пограємо ще в одну гру та почастуємо ведмедиків суничками. Я буду плескати в долоньки, а ви уважно слухайте та викладайте правильну кількість суничок. Хто перший викладе сунички, піднімає відповідну цифру. Раз, два, три, гру почали. |
6. Ознайомлення з числом та цифрою 5.
– А зараз до чотирьох суничок добавте ще одну. Скільки всього суничок? Давайте порахуємо. 1,2,3,4,5. Всього 5. Цю кількість суничок, також можна позначити цифрою. Це цифра 5. Цифру 5 малює Костик Ось така у нас є цифра 5. Давайте її розглянемо. Ось півколо, риска, хвостик. Давайте обведемо цифру пальчиком. А тепер пальчиком намалюємо в повітрі. -Що це за цифра?(П’ять) Повтори Яночка, Владик, Валерія, Софія. 7. Вправа иа закріплення цифри 5 та підготовки руки до письма -Давайте з вами, серед поданих цифр, знайдемо цифру 5 та обведемо її по рисках. Далі зафарбуємо її в свій любимий колір. 8. Дидактична гра « Домалюй, щоб було стільки ж» У дітей у вазах зображення квітів по 2, по 3, по 4. Потрібно домалювати в кожну вазу стільки квітів, щоб утворилося в кожній вазі по 5 квіток. 9. Підсумок заняття. -У кого ми були сьогодні в гостях. -З якою цифрою ми сьогодні познайомилися? -Чим ми частували ведмедиків? А зараз я вам роздам гостинці від ведмедиків. Роздаю по яблучку, а ось мед від ведмедиків ми будемо з ним пити чай, щоб бути здоровими та дужими, як ведмеді. |