Конспект заняття Тигра і буква «Т»

Заняття з розвитку мовлення «Іграшкова крамниця» Для дітей середньої групи (5-й рік життя) Залишити коментар

Потапова Лідія Олександрівна
Вихователь
м.Харків. ХНВК №180

Для кого призначений: Для дітей середньої групи (5-й рік життя)
Спрямованість змісту: Заняття з розвитку мовлення

Заняття з розвитку мовлення «Іграшкова крамниця»

Для дітей середньої групи

(5-й рік життя)

Програмовий зміст: Удосконалювати артикуляцію та фонематичний слух дітей. Учити добирати слова з однаковим першим звуком. Формувати навички діалогічного мовлення. Розвивати артистизм, підтримувати прагнення до ігрової творчості.

Обладнання: дитячі іграшки різних видів; поличка для іграшок; предметні картки; загадки про іграшки.

Хід заняття

Вихователь. Малята! Ви любите ходити до крамниці? (Відповіді дітей). Сьогодні ми спробуємо влаштувати крамницю в нашій кімнаті. Це буде незвичайна крамниця: у ній поряд лежатимуть такі товари, назви яких розпочинаються одним і тим самим звуком. А може, ви досі не знаєте, як визначати початковий звук слова? Перевіримо це!

Мовленнєва гра «Слова на один звук»

Вихователь показує дітям предметні малюнки. Діти називають кожний предмет і визначають у названому слові перший звук. Потім вони групують слова за їхніми першими звуками і з допомогою вихователя дають пояснення.

Стіл, сова, сливи – усі ці слова розпочинаються звуком [с].

Буряк, булка, баранець – перший звук кожного з цих слів – звук [б].

М’яч, миска, мотрійка – на початку цих слів вимовляється звук [м].

Діти влаштовують «крамницю»: добирають і розставляють на столі та поличці іграшки так, щоб поряд було по два предмети, назви яких починаються на один і той самий звук. Наприклад: м’яч і мотрійка, котик і клоун, ведмедик і відерце, півник і пірамідка, сова та слоник тощо.

Усі іграшки для гри вихователь має підготувати заздалегідь (наприклад, скласти у велику коробку). Педагог заохочує дітей виразно промовляти назву кожної іграшки, прислухатися до її звучання і правильно визначати перший звук.

Вихователь. Погляньте, якою гарною вийшла наша крамничка! Навіть іграшкові звірята допитливо й зацікавлено поглядають на неї.

Артикуляційна гра «Скоромовка про крамницю»  

Вихователь знайомить дітей зі скоромовкою.

Цуценя, цапка й лисицю

Зацікавила крамниця.

Діти визначають звук, що зустрічається у словах скоромовки найчастіше – звук [ц], а потім промовляють її за зразком дорослого: спершу у звичайному темпі, а потім швидко, намагаючись при цьому промовляти кожне слово якомога чіткіше й виразніше. Вправа виконується індивідуально та хором.

Вихователь. Справді, гарною вийшла наша іграшкова крамниця. Новину про крамницю почули звірі, і поспішили купувати іграшки.

Фізкультхвилинка «Крамниця іграшок»

Діти виконують ігрові рухи за змістом вірша та за зразком вихователя.

А ми крамницю тут відкрили –

До неї друзів запросили.

Найпершими сюди завзято

Прибігли сірі зайченята.

Услід за ними – їжачок,

У нього шубка з голочок.

Не забарилася й синиця –

Теж прилетіла до крамниці,

Прийшов сюди і птах-лелека,

Адже крамничка – недалеко!

Ба! Приповзла і черепашка,

Хоч їй було це трішки й важко.

Приємно стало нам, малята, –

То чом би не потанцювати?

На останні рядки віршика діти утворюють коло. Вихователь вмикає будь-яку веселу мелодію, діти під музику разом із дорослим водять хоровод упродовж 1 хвилини.

Вихователь. Багато покупців завітало до нашої іграшкової крамниці.

Гра-драматизація «У крамниці іграшок»

Приблизний варіант діалогу

Дитина. Доброго дня!

Продавець. Доброго дня! Що бажаєте придбати?

Дитина. Я хочу купити м’ячика. Чи є він у вашій крамниці?

Продавець. Звісно, є. Ось дуже гарний, красивий М’яч!

Дитина. Справді, хороший м’ячик! Він такий великий і яскравий!

Продавець. Тобі подобається?

Дитина. Так. Я купую у вас цього м’ячика!

Продавець. Будь ласка!

Дитина. Дякую вам! До побачення!

Продавець. На все добре, зайчику!

Якщо під час гри хтось із дітей вагається, вихователь або інші діти  допомагають  дитині. Гра триває, доки в ній не візьмуть участь усі охочі діти.

Підсумок заняття.

Вихователь відзначає малят, які були найбільш активними та старанними, і повідомляє про завершення заняття.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *