Вихователь
ЗДО (ясла-садок) №11 інтелектуального напрямку Рівненської міської ради
Для кого призначений: Для дітей молодшої групи
Форма проведення: Розвиток мовлення (з елементами мнемотехніки)
Заняття з розвитку мовлення (з елементами мнемотехніки) для дітей молодшої групи на тему: «Веснонька – красуня»
Мета: уточнити й поглибити знання дітей про сезонні зміни в природі навесні, вчити відповідати на запитання вихователя за змістом картини і складати коротенькі розповіді, добирати прикметники до іменників, збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення, увагу, мислення, уміння уважно слухати питання вихователя і відповідати на нього; формувати старанність та любов до природи.
Матеріал: Ілюстрація Весни, картина «Весна прийшла», мнемотаблиця для складання розповіді «Пори року».
Хід заняття
- Ігрова ситуація
Вихователь: Малята, до нас в гості хтось завітав, а щоб дізнатися, дітки, хто це – потрібно відгадати загадку. Отож, слухайте уважно:
- Загадка
Де вона проходить –
Там травиця сходить,
Квіти розцвітають,
Солов’ї співають.
Діти: Та це ж Весна!
(Показ ілюстрації Весни)
- Організаційний момент
- Привітання
Діти: Добрий день і в добрий час,
Раді ми вітати вас!
Щиро весну зустрічаємо,
Щастя всім бажаємо!
Вихователь: Які прикмети весни ви помітили?
- Хвилинка мислення «Назви прикмети весни»
Діти: Розцвітають квіти, прилітають птахи, зеленіє трава, з’являються комахи, зеленіють листочки, яскраво світить сонце.
Вихователь: А з чим вам асоціюється весна?
Діти добирають слова-асоціації до слова «весна».
Діти: Сонце, дощик, травичка, вітер, квіти, комахи, птахи.
Вихователь: А хто знає з чим приходить весна?
- Д/г «З чим приходить весна?»
Діти викладають картинки навколо Весни і говорять з ким вона дружить.
Діти: Весна дружить із сонечком, Весна дружить з пташкою, … (квіткою, травою, дощиком, листочками, хмарами).
Вихователь: Ми з вами склали гарну весняну картину. А тепер давайте уявимо себе в картині.
- Мовна вправа «Уявіть себе в картині»
Діти за допомогою мнемотаблиці описують, що вони бачать весною.
Діти: Я бачу, що день стає довший; я бачу, що співають птахи; я бачу, що гріє сонечко; я бачу, що зеленіє травичка.
Вихователь: А зараз перепочинемо трішки.
- Фізкультхвилинка
Встало сонечко вгорі,
Посміхнулось дітворі.
Віє вітер їй в лице,
Захиталось деревце.
Присіли всі біля доріжки,
Вирвали ягідок тут трішки.
А тепер ми пострибаємо,
Відпочинемо й посідаємо!
Вихователь: Діти, станемо в коло і скажемо нашій Весні компліменти, бо їй вже час йти до інших діток.
Діти: Ти – красуня, тепла, ясна, багата, квітуча, пахуча.
Вихователь: Малята, погляньте, в мене є гарні ілюстрації за допомогою яких ми пригадаємо прислів’я про весну (за допомогою мнемодоріжки складають прислів’я).
Діти: Весна ледачого не любить. Проспиш весною – заплачеш зимою.
- Підсумок
Вихователь: А на згадку про себе красуня Весна дарує вам ось такі смужки, щоб ви пам’ятали з чим приходить весна.
А на наступному заняті ми продовжимо вивчати за допомогою ось таких ілюстрацій вірш про красуню – весну (вивчення вірша за допомогою мнемотехнічних прийомів).