Заняття з розвитку мовлення (з елементами мнемотехніки) для дітей молодшої групи на тему: «Веснонька – красуня» Залишити коментар

Мартинюк Людмила Василівна
Вихователь
ЗДО (ясла-садок) №11 інтелектуального напрямку Рівненської міської ради

Для кого призначений: Для дітей молодшої групи
Форма проведення:  Розвиток мовлення (з елементами мнемотехніки)

Заняття з розвитку мовлення (з елементами мнемотехніки) для дітей молодшої групи на тему: «Веснонька – красуня»

Мета: уточнити й поглибити знання дітей про сезонні зміни в природі навесні, вчити відповідати на запитання вихователя за змістом картини і складати коротенькі розповіді, добирати прикметники до іменників, збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення, увагу, мислення, уміння уважно слухати питання вихователя і відповідати на нього; формувати старанність та любов до природи.

Матеріал: Ілюстрація Весни, картина «Весна прийшла», мнемотаблиця для складання розповіді «Пори року».

Хід заняття

  1. Ігрова ситуація

Вихователь: Малята, до нас в гості хтось завітав, а щоб дізнатися, дітки, хто це – потрібно відгадати загадку. Отож, слухайте уважно:

  1. Загадка

Де вона проходить –

Там травиця сходить,

Квіти розцвітають,

Солов’ї співають.

Діти: Та це ж Весна!

(Показ ілюстрації Весни)

  1. Організаційний момент
  2. Привітання

Діти: Добрий день і в добрий час,

Раді ми вітати вас!

Щиро весну зустрічаємо,

Щастя всім бажаємо!

Вихователь: Які прикмети весни ви помітили?

  1. Хвилинка мислення «Назви прикмети весни»

Діти: Розцвітають квіти, прилітають птахи, зеленіє трава, з’являються комахи, зеленіють листочки, яскраво світить сонце.

Вихователь: А з чим вам асоціюється весна?

Діти добирають слова-асоціації до слова «весна».

Діти: Сонце, дощик, травичка, вітер, квіти, комахи, птахи.

Вихователь: А хто знає з чим приходить весна?

  1. Д/г «З чим приходить весна?»

Діти викладають картинки навколо Весни і говорять з ким вона дружить.

Діти: Весна дружить із сонечком, Весна дружить з пташкою, … (квіткою, травою, дощиком, листочками, хмарами).

Вихователь: Ми з вами склали гарну весняну картину. А тепер давайте уявимо себе в картині.

  1. Мовна вправа «Уявіть себе в картині»

Діти за допомогою мнемотаблиці описують, що вони бачать весною.

Діти: Я бачу, що день стає довший; я бачу, що співають птахи;  я бачу, що гріє сонечко; я бачу, що зеленіє травичка.

Вихователь: А зараз перепочинемо трішки.

  1. Фізкультхвилинка

Встало сонечко вгорі,

Посміхнулось дітворі.

Віє вітер їй в лице,

Захиталось деревце.

Присіли всі біля доріжки,

Вирвали ягідок тут трішки.

А тепер ми пострибаємо,

Відпочинемо й посідаємо!

Вихователь: Діти, станемо в коло і скажемо нашій Весні компліменти, бо їй вже час йти до інших діток.

Діти: Ти – красуня, тепла, ясна, багата, квітуча, пахуча.

Вихователь: Малята, погляньте, в мене є гарні ілюстрації за допомогою яких ми пригадаємо прислів’я про весну (за допомогою мнемодоріжки складають прислів’я).

Діти: Весна ледачого не любить. Проспиш весною – заплачеш зимою.

  1. Підсумок

Вихователь: А на згадку про себе красуня Весна дарує вам ось такі смужки, щоб ви пам’ятали з чим приходить весна.

А на наступному заняті ми продовжимо вивчати за допомогою ось таких ілюстрацій вірш про красуню – весну (вивчення  вірша за допомогою мнемотехнічних прийомів).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

0
    0
    Кошик
    Ваш кошик порожнійМагазин