Заняття для старшого дошкільного віку з розвитку мовлення “Допомога дітям з Африки”
Відомості про автора:
Резнікова Інна Миколаївна,
вихователь
КЗ “Лисичанський дошкільний навчальний заклад (ясла – садок) № 13 “Ромашка”
Конспект інтегрованого заняття
Тема: Допомога дітям з Африки
Старша група
Інтеграція образотворчих областей:
- Соціально-комунікативний розвиток
- Фізичний розвиток
- Кріотерапія
- Естетичний розвиток( малювання об`ємними фарбами)
Програмний зміст:
Зв’язне мовлення:
- Закріпити вміння дітей, складати описові розповіді задопомогою мнемотаблиць
- Розвивати зв’язне мовлення, уяву, мислення
Словник та граматика:
- Збагачувати словник дітей іменниками, прикметниками, дієсловами відповідно до лексичної теми «Зима»
- Розвивати вміння дітей підбирати риму
Звукова культура мови:
- Закріпити вміння знаходити місце звука в слові та поділяти слова на склади
Розвивати пам`ять, дрібну моторику рук.
Створити радісну атмосферу і позитивний настрій дітей.
Виховувати бажання допомогти, уміння проявляти доброзичливе становлення до дітей з іншої країни.
Продовжувати знайомити дітей з різноманітними техніками малювання (об’ємними фарбами)
Виховувати охайність під час роботи з фарбами, естетичний смак.
Попередня робота:
- Спостереження на прогулянці
- Розглядання картин, ілюстрацій про зиму
- Знайомство з народними прикметами, прислів’ями, загадками про зиму.
- Образотворча діяльність на тему «Зима»
Матеріал:
Мнемотаблиця «Зима», картинки, глобус, презентація – природа Африки
Зимове дерево
Звукозапис – звуки «зими»
об’ємні фарби, ватні палички,одноразові пакетики, папір, серветки.
2 миски-1-з льодянками,2- з теплою водою, рушники.
Хід заняття
(діти заходять у групу, стають у коло)
Організаційний момент:
Зібрались всі діти у коло
Я твій друг і ти мій друг
Міцно за руки візьмемось
Та друг другу посміхнемось.
В-ль: Посміхнемось і нашим гостям. Привітаємось.
Ось як світло і затишно стало в кімнаті від ваших посмішок.
(1-й слайд-конверт, сигнал повідомлення)
В-ль: Діти здається нам надіслали повідомлення.
Вам цікаво?
Хто ж нам його надіслав
(2-й слайд-фото дітей з Африки)
В-ль: Як ви гадаєте, хто ці діти?
( відповіді дітей)
В-ль: Яке цікаве повідомлення.
Давайте звернемо увагу звідки воно до нас надійшло
(3-й слайд – карта)
( розглядаємо карту та на глобусі)
Але що ж вони бажають
В-ль (4-й слайд – картинка? З сніжинок)
Діти, я здогадуюсь
Це малята з Африки
Вони хотіли б дізнатися про зиму
В-ль: Як ви гадаєте, чому африканські діти нічого не знають про зиму?
Діти: Тому що в Африці дуже спекотно і там немає зими
(слайди – природа Африки)
В-ль: А як же ми їм допоможемо?
(припущення дітей)
Я пропоную вас скласти розповіді про зиму, а у мене є диск, на який ми запишемо всі ваші розповіді і відповіді по електронній почті в спекотну Африку.
В-ль: І так, на дворі у нас зима
Давайте пригадаємо слова якими можна сказати про цю пору року.
А допоможе нам така ось сніжинка
В-ль: Яка вона зима?
(діти передають сніжинку і називають)
Діти: Морозна, сніжна, холодна, біла, льодяна
В-ль: – Як називаються зимові місяці
–Який перший місяць?
-Який зараз місяць йде?
-Що таке сніг?
-Що можна сказати про сніг, який він?
Діти: Пухнастий, білий, холодний, м`який,легкий, сріблястий.
В-ль: Молодці діти.
Пригадали слова які нам допоможуть при складанні розповіді.
В-ль: Зараз я пропоную пограти .
Якщо вдень іде сніг-він називається сніжний
Якщо мороз –
Якщо вітер –
Якщо холод –
Якщо сонце –
Якщо сніг ідей у грудні
Якщо іде дощ
В-ль: Прийшла пора нам позбавитись. Розповісти і показати як ми любимо зиму
Фізхвилинка «Зимою» (імпровізація рухів)
Ми зимою в сніжки іграємо, ми іграємо, ми іграємо
І на лижах ми біжимо. Ми біжимо, ми біжимо.
На ковзанах по льоду ковзаємось, ми ковзаємось, ми ковзаємось
І снігурку ліпили ми, ліпили ми, ліпили ми.
Гостю зиму любили ми, любили ми, любили ми.
В-ль: Ну що ж діти треба братись до роботи
Нам потрібно допомогти дітям Африки
Давайте згадаємо про що вони нас попросили?
Діти: Розповісти про зиму
В-ль: Нам потрібні помічники.
(звертаємо увагу на зимове дерево і картинки – схеми)
Зараз ми виберемо картинки які нам допоможуть скласти розповіді про зиму.
(Діти вибирають. В-ль прикріпляє на картинки на гілочки дерева тим створює схему розповіді)
В-ль: Діти зверніть увагу, яка мнемо таблиця у нас получилась
(Розбираємо кожну картинку)
В-ль: Ну, а зараз давайте присядемо, подумаємо і почнемо.
В-ль: Діти пам`ятайте, що наші друзі з Африки зовсім нічого не знають про зиму.
В своїх розповідях треба розповісти:
Яка зима? Яка погода? Який сніг?
Як живеться пташкам, тваринам?
Як люди домотають птахам?
Діти: складають розповіді, розповідають у мікрофон.
В-ль: Які чудові розповіді у вас вийшли.
Я гадаю, що дітям сподобаються ваші розповіді.
В-ль: А зараз я пропоную вам таку вправу – «Холодне-Гаряче» (Кріотерапія)
В-ль: А зараз прийшла пора пограти нам дітвора.
Гра «Доскажи словечко»
Я буду починати строку вірша, а ви закінчувати в риму.
– Тихо, тихо як ві сні, падає на землю…(сніг)
– З неба все летять пушинки сріблясті…(сніжинки)
– На полянку, на лужок все лягає…(сніжок)
В-ль: Молодці. Ви запам`ятали, які слова підібрали в вірші?
Діти: Сніг, сніжок…
В-ль: Так. В цих словах є одна обра частина «сніг».
Ці слова називаються родинні.
В-ль: А який перший звук ви почули в цих словах?
Давайте зараз спробуємо дізнатись скільки складів мають ці слова.
(діти різними способами поділять слова на склади)
В-ль: Молодці.
А ще ми з вами знаємо, що в природі є свої звуки.
Є звуки дощу, грози, шум лісу, дерев.
Є також звуки і у зими.
Давайте їх послухаємо
(слухаємо звуки завірюхи, пурги)
В-ль: Ух, як віз зимових слів та звуків стало холодно. Наші пальці замерзли.
Давайте їх зігріємо.
Дихальна гімнастика
( діти роблятьглубокий вдих і видох, промовляють «х-х-х-х-х-х-« (3рази))
В-ль: Сідайте будь-ласка
А ще ми знаємо що у народа є багато прислів`їв про зиму.
Давайте їх пригадаємо. Хто знає, хай називає.
Діти називають знайомі прислів`я
В-ль: Молодці, дітям з Африки буде цікаво дізнатися про це.
Але діти з Африки у нас ще щось просили.
Давайте звернемо увагу на екран.
(на екрані – сніжинка в долонці)
В-ль: Діти просять надіслати їм снігу
Але як ви гадаєте, чи можна надіслати сніг до Африки у конверті?
Діти: Ні, він розтане.
В-ль: Що ж нам робити?
Діти пропонують.
Так, дуже багато різних пропозицій.
А я вам зараз пропоную намалювати сніжинку
Але не просто фарбами і пензлем
А об`ємними фарбами
В-ль: пояснює процес роботи
В-ль: Ну, ось і закінчилось наше заняття.
Тепер ми з вами складемо наші сніжинки у конверт, підпишемо його
І запис наших розповідей відправимо до далекої Африки.
Я гадаю,що африканські дітки будуть дуже задоволені.