ЗАНЯТТЯ
ПО ОЗНАЙОМЛЕННЮ ДІТЕЙ З ПРИРОДОЮ +
ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА
Відомості про автора: Жердєва Олена Іванівна
Вихователь
Спеціальний дошкільний заклад №8 «Півник» (компенсуючого типу)
Міське управління освіти міста Костянтинівка
Донецької області
Коротка анотація заняття: через ігровий сюжет діти вчаться милуватися рідною природою, поширюється знання про тварин та птахів найближчого оточення. Розвиваються пізнавальні інтереси до навколишнього середовища. Виховується любов та дбайливе ставлення до тварин.
Назва роботи:
ЗАНЯТТЯ
ПО ОЗНАЙОМЛЕННЮ ДІТЕЙ З ПРИРОДОЮ +
ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА
ТЕМА: «ДОПОМОЖЕМО ЗВІРЯТАМ УЗИМКУ»
Мета. Вчити дітей милуватись зимовим пейзажем, уточнити і розширити знання дітей про поведінку тварин з найближчого оточення взимку: де живуть, чим живляться, як пересуваються. Залучити дітей до підгодівлі зимуючих птахів. Виховувати бережливе ставлення до природи, до тварин та птахів, бажання допомагати їм. Розвивати пізнавальні інтереси до навколишнього середовища.
Тип заняття: пізнавально – розвивальне з використання малих фольклорних форм.
Вид заняття: сюжетно – ігрове.
Завдання:
Навчальні:
- вчити уважно слухати та розуміти оповідання та відповідати на запитання за змістом;
- вчити відповідати на запитання повними реченнями за зразком, схемою;
- закріплювати назви пор року та зимових явищ природи.
Розвивальні:
- розвивати увагу, пам’ять, мислення, фонематичний слух, дрібну та загальну моторику.
Виховні:
- виховувати інтерес до заняття;
- любов та бережливе ставлення до природи.
Обладнання. Телевізор, іграшкових заєць, ялинки, кучугура снігу з тертого пінопласту, пеньки, кошик, таця з їжею для звірят, годівничка з їжею для птахів, казка-оповідання В.О. Сухомлинського «Зайчик і горобина», миски з кормом для птахів.
Підготовка до навчально – виховної діяльності на занятті. Спостереження за птахами на горобині (синиці, ворони, галки, горобці, голубі). Приготування годівнички і годування птахів. Бесіда-розповідь вихователя з теми: «Як звірі зимують».
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вихователь. Діти, підійдить до вікна. Яка зараз пора року?
Діти. Зима.
Вихователь. Що робить земля взимку?
Діти. Спить, відпочиває, мріє.
Вихователь. Про що мріють дерева взимку?
Діти. Про літо, про сонечко, про тепло, про дощик, про лагідний вітерець.
Вихователь.
Що за диво? Все село
Білим пухом замело.
Дива зовсім тут нема –
Це прийшло до нас…
Діти. Зима.
Вихователь.
В білих валянках, у білім кожусі
Ходить зимонька в полі й у лузі.
Носить зимонька білий мішок,
Трусить з нього на землю сніжок.
(Діти підходять до кучугури снігу).
Вихователь. Діти, погляньте, а що у нас зимонька наробила? Ой, як тут красиво, снігом все засипано, а які кучугури. Ой, щось під ялинкою ворушиться. Давайте підійдемо тихесенько і спробуємо дізнатися. Яка велика куча снігу, давайте спробуємо роздути. (Діти дмухають на кучугуру – дихальна гімнастика).
(Вихователь дістає зайчика).
Вихователь. Діти, хто це?
Діти. Зайчик.
Вихователь. Зайчик замерз, лапки у нього замерзли. Давайте покажемо зайчику, як можна погріти лапки.
(Проводиться пальчикова гімнастика «Моя сім’я». Стуляти по черзі пальці на обох руках (великі, вказівні, середні, безіменні, мізинці наприкінці руки в «замок»).
Оцей пальчик – мій дідусь,
Оцей пальчик – моя бабуся,
Оцей пальчик – мій тато,
Оцей пальчик – моя мама,
Оцей пальчик – я,
От і вся моя сім’я.
Вихователь. Занесло снігом землю. Немає що їсти Зайчикові. Побачив він червоні ягоди на горобині. Бігає навколо дерева, а ягоди високо. Просить Зайчик: «Дай мені, Горобино, одне гроно ягідок!». А Горобина й каже: «Попроси вітер, він і відірве». Попросив Зайчик Вітер. Прилетів Вітер, гойдає, трусить горобину. Відірвалося гроно ягід, упало на сніг. Їсть Зайчик ягоди і дякує Вітрові.
Вихователь. Діти, як називається дерево, яке дало Зайчику ягоди?
Діти. Горобина.
Вихователь. Хто допоміг Зайчику їх дістати?
Діти. Вітер.
Вихователь. Що упало з дерева?
Діти. Гроно.
Вихователь (пояснює значення слова «гроно», показує його, закріплює методом повторення). Гроно – це коли багато ягідок зібрані на одній гілочці.
Зайчик зрадів і давай весело стрибати.
Вихователь. Діти, давайте і ми з Зайчиком пострибаємо.
(Проводиться фізкультхвилинка «Зайченята»).
Білий зайчик сидить, вушками він ворушить.
Ось так, ось так вушками він ворушить.
(Показ).
Зайцю холодно сидіть,
Треба лапочки погріть.
Ось так, ось так треба лапочки погріть.
(Потирання долоньок).
Зайцю холодно стоять,
Треба зайцю пострибать,
Стриб-скок, стриб-скок
Треба зайцю пострибать.
(Стрибки).
Вихователь. Діти, Зайчик вже зібрався додому. А де живе Зайчик?
Діти. В лісі.
Вихователь. А хто ще живе в лісі?
Діти. Вовк, лисиця, ведмідь, білка.
Вихователь. В лісі зараз холодно і голодно всім звірятам, давайте зберемо їм гостинці.
Проводиться дидактична гра «Хто чим живиться».
(Зайці – капустою, морквою, сіном; білки – горішками, шишками).
(Діти збирають у кошик гостинці для звірят, коментуючи свої дії. Зайчик дякує за подарунки і несе кошик у ліс).
Вихователь. Діти, холодно не тільки звірятам, але й пташкам. Як ми допомогаємо пташкам?.
Діти. Підгодовуємо з годівнички.
Вихователь. Що ми сиплемо в годівничку?
Діти. Хліб, насіння, зерно пшениці, просо.
Вихователь. Зараз ми з вами приготуємо годівнички для птахів і на прогулянці повісимо.
(Діти беруть корм, називаючи його, розкладають у годівнички).
Вихователь. Які ви у мене молодці! І звірятам допомогли, і пташкам. Робити добро – це дуже гарна справа, від цього людині завжди радісно, й у наших діток з’явилися на обличчях усмішки. Діти нашої групи подарують їх всім присутнім, щоб від них стало тепліше світліше, радісніше в цю холодну пору.