Відомості про автора:
Колодюк Аліна Вікторівна
вихователь
Центр розвитку дитини -ДНЗ №6 м. Ковеля
Заняття з логіко – математичного розвитку
Тема. Іменини Білочки
Мета. Розвивати увагу, асоціативне мислення, вміння порівнювати, аналізувати; вміння працювати з роздавальним матеріалом.
Виховувати зосередженість, інтерес до математики.
Продовжувати вчити розуміти поняття «скільки», «порівну», «більше, менше на один», рахувати групи предметів, узгоджуючи іменники з числівниками. Вправляти в кількісній та порядковій лічбі, відносити останній числівник під час лічби до всієї групи перелічуваних предметів, розуміти запитання «який за рахунком?», «котрий?» Закріпити вміння відлічувати предмети за названим числом, співвідносити число і цифру; назви геометричних фігур (коло, квадрат, прямокутник, трикутник), вміти знаходити ці фігури у предметах навколишнього середовища. Вправляти в узгодженні числівників з іменниками.
Спонукати дітей під час відповіді на запитання використовувати пояснювальне мовлення.
Матеріал: Білочка з геометричних фігур, грибочки,
Хід заняття
– Діти, чи любите ви свята?
– Про що ви подумали, коли почули це слово? (асоціації)
– А День народження – це свято?
– Чи знаєте ви, хто нещодавно святкував День народження? (думки дітей)
– А хто саме святкував своє свято, ви дізнаєтесь, коли зберете у груповій кімнаті зображення іменинниці. (Білочка з геометричних фігур, яка складається з 9 частин)
– З яких фігур ми склали її портрет?
– Скільки трикутників?
– Скільки кругів?
– Скільки великих кругів? Малих? Яких більше?
– Як гадаєте, кого запросила Білочка в гості до себе? (вовка, їжачка, зайця, ведмедя) Чому вона їх запросила?
– Діти, коли йдуть у гості на День народження, то обов’язково несуть … що? (подарунки)
– Що ви собі уявили, коли почули це слово? (асоціації)
– Вони довго сперечалися, що ж подарувати.
– Як ви гадаєте, що ж гості вирішили подарували Білочці? (думки дітей)
На столі різні картинки, форма яких схожа на певну геометричну фігуру. Діти мають віднести свою картинку до відповідної геометричної фігури.
Діти сідають за столи.
А ще вирішили прихопити найсмачніші ласощі для Білочки.
У сірій мішечок поклали ось стільки грибочків «3». Діти викладають на столах
– Скільки грибочків поклали? (3)
– А в білий мішечок ось стільки горіхів «4»
– Скільки ж поклали горіхів?
– Чи порівну горіхів і грибів?
– Чого більше? Менше?
– На скільки?
– Що ж зробити, щоб стало порівну? (+1; -1)
– Зробіть так, щоб їх стало по 4 (діти +1 грибочок)
– Але їжачок приніс ще одного грибочка
– Скільки стало грибів? (5)
– А скільки горіхів?
– Чого менше?
– Зробіть так, щоб їх стало по 5 (додати 1 горіх)
До Білочки завітали усі її друзі.
А щоб дізнатися хто який прийшов попорядку слід їх розставити (на їх животиках написані цифри, згідно яких їх слід розставити)
– Хто ж прийшов найпершим? (їжачок)
– Чому так думаєте?
– Хто 2-й, 3-й, 4-й, 5-й?
– На якому місці стоїть вовчик? Зайчик?
– Хто стоїть зліва від…, справа від…?
Білка вправна господиня і спекла для своїх гостей смачний торт ( картинку торта виставити)
– Як гадаєте, скільки років виповнилося Білочці? (5)
– Чому так вирішили?
– Чи всі свічки однакові?
– Чим відрізняються? (кольором, розміром, товщиною)
– Яка свічка горітиме найдовше? Чому?
– Яка згорить найшвидше?
Білочка з друзями весело провели час, а на згадку про цей день вона подарувала їм кульки.
Вовк «4»
Лисиця «1»
Їжак «3»
Заєць «5»
Ведмідь «2»
Завдання. Замолювати скільки кульок, скільки позначає цифра біля тварини.
– За те, що ви так старанно працювали, Білочка і для вас передала подарунок який слід знайти у нашій групі. (Цукерки)