Конспект заняття Тигра і буква «Т»

Інтегроване заняття “Подорож в країну доброти” Залишити коментар

Тертишна Мирослава Вікторівна
Вихователь
м. Шостка, днз №2

Інтегроване заняття “Подорож в країну доброти”

Коротка анотація роботи:Конспект заняття включає матеріал зі стимулювання пізнавальної активності в роботі з морфологічною таблицею за методикою ТРВЗ, розвиває креативне мислення та творчу уяву.
Для кого призначений:
середня група, для вихователів
Спрямованість змісту:
Робота за інноваційною технологією ТРВЗ

Мета:

  • вчити виявляти чуйність, доброзичливість, формувати почуття доброти, любові до людей, тварин;
  • стимулювати пізнавальну активність в роботі з морфологічною таблицею, закріплювати вміння аргументувати власні гіпотези, навчити дітей винаходити, придумувати нову тварину, наділяючи її неіснуючими якостями за типовими прийомами фантазування;
  • вправляти в умінні підбирати слова – ознаки та властивості предметів за методом каталогу ТРВЗ;
  • формувати вміння оцінювати добрі і погані вчинки, залучати до декламування прислів’їв про добро і зло;
  • удосконалювати вміння рахувати в межах 5,та позначати кількість предметів відповідною цифрою від 3 до5;
  • продовжувати вчити дітей користуватися олівцями, домальовувати деталі,зафарбовуючи предмет не виходячи за його контур;
  • розвивати у дітей креативне мислення та творчу уяву, уміння уявляти собі те,чого не існує в реальній дійсності;
  • виховувати у дітей приходити на допомогу, прагнення бути добрими,чуйними.

Матеріали і обладнання: лист від Всесвітнього Казкаря, відеозапис кліпа казкової країни, уявний транспорт «Повітряна куля», галявина з паперовими квітами, морфологічна таблиця « Чудернацька тваринка », фішки червоного кольору, розрізні картинки тварин, набір іграшок (книга,калейдоскоп, малюнок, пазли, відео мультфільм, м’ячик, книга, настільна гра), дерево Добра, листочки з добрими та поганими вчинками, набори з зображенням горщиків з цифрами  і квітів на кожну дитину, олівці червоного кольору, аркуш паперу А4 на кожну дитину з зображенням  обличчя Феї без посмішки, мікрофон.

                                  Хід заняття

І. Організація дітей. Привітання.

( Вихователь заводить дітей, організовує їх у коло.)

Станьте діти всі рівненько

Посміхніться всі гарненько

Посміхніться всі до мене

Посміхніться всі до себе

Незабудьмо про гостей

Привітаймось « Добрий день!»

ІІ. Сюрпризний момент.

(Включаю відео кліп «Країна Добра » на телевізорі.)

Листа сьогодні принесли, від кого  лист цей я не знаю.

Увага! Листа я відкриваю.

 

Добрий день діти! Пише вам Всесвітній Казкар! За глибоким морем, за дрімучим  лісом, є місто Добра та Справедливості, там всі мешканці країни, добрі, чемні, привітні, але сталося лихо, світом хоче заволодіти злий чаклун Злюка. Чаклун перетворив мешканців країни на злих і байдужих, але тут прилетіла ластівка з далекого міста Шостка, з групи «Дзвіночок», де живуть добрі, чуйні діти, і вони завжди прийдуть на допомогу, не побояться ніяких труднощів, тож малята допоможіть нам врятувати Добру Фею з біди, адже він зітер з її обличчя посмішку. Насамперед вдячний вам.

Всесвітній Казкар.

Мотивація
Вихователь. Бачите, яке лихо сталося країні Добра, допоможемо мешканцям цієї країни?!

  • Що ми зможемо зробити? (Відповіді дітей.)
  • Сьогодні ми будемо подорожувати на повітряних кульках. (Діти сідають на стільці з кульками і промовляють слова)

1,2,3 – куле вгору підлети,

Донеси нас до хмарок,

До сонечка, до зірок,

1,2,3- в країну Добра нас принеси!

        

          ІІ. Основна частина

          Вихователь. Опинились на галявині « Солодких слів».

          Гра « Галявина солодких слів»

          Вихователь.

  • Що буває солодким?(Відповіді дітей.)А я вам доведу,що і

слова бувають солодкими і приємними. На цій галявині і квіти незвичайні, закриті вони тремтять від холоду, давайте ми їх зігріємо, візьмемося за ручки.

  • Що ми з вами утворили?
  • На що схоже коло?
  • Що дає нам сонечко?
  • Привітаємось з сонечком знайомлячись, приємними словами. (Діти підбирають слова прикметники, характерні своєму товаришеві.)
  • Відчули, яке тепло в наших долоньках? Нам стало приємно, тепер наша черга допомогти квітам, щоб вони не тремтіли і не загинули, треба відгадати, які чарівні слова заховалися в середині квітки.

 

Загадки:

 

  • Вціліє серце всякого, чарівне слово? (Дякую)
  • Коли ти їсти вже не в силі, и скажемо мамі, що?(Спасибі)
  • Зазеленіє добрий пень, коли почує слово? (Добрий день)
  • Коли нам потрібно зустрітись, годину назначено, ми кажемо щиро усім? (До побачення)
  • Які гарні слова, якщо ми будемо говорити такі слова,то всім буде добре. Одне завдання , яке приготував злий чаклун виконане.
  • І далі рушаймо дорогою добра, залишаймо нашу поляну.

 

Дружно ми за ручки візьмемося

Вліво – вправо повернемося,

Наші очка загоряються,

Наші личка посміхаються.

 

Типовий прийом фантазування ТРВЗ. Робота з морфологічною таблицею.

  • Ось ми потрапили в казковий ліс, де жили незвичайні тварини, але злий чаклун їх знищив, давайте пофантазуємо і створимо таку чудернацьку тварину, яка зможе жити у цьому лісі.

Дидактична вправа « Чудернацька тваринка»

( Вихователь надає картки з зображенням різних тварин, що розрізані на частини (тулуб,голова, лапи, вуха, хвіст тощо). Потім з кожного зображення довільно обирається одна з частин, з яких складається одна незвичайна тварина).

  • Тулуб, якої тварини подобається найбільше, обираймо, позначаємо червоною фішкою в таблиці.
  • Голова, якої тварини підійде до цього тулуба?
  • Які оберемо вушка, лапки?
  • Хвіст, якої тварини буде надзвичайно красивим?

 

 

  • Що за тварина вийшла?
  • Чим вона буде харчуватися?
  • Як вона тепер буде рухатись?
  • Як ми назвемо таку тваринку?
  • Мені здається тварина чомусь сумна, як ви гадаєте чому?
  • Яке свято ми зможемо влаштувати?

Дидактична вправа «Обери подарунок» Метод каталогу ТРВЗ.

(Вихователь повідомляє про свято дня народження у героя,пропонує поміркувати і придумати для нього подарунок за допомогою слів – помічників.)

 

  • Яскравим подарунком буде …(ілюстрована книжка, калейдоскоп…)
  • Різнобарвним подарунком буде… (малюнок, пазли, відео мультфільм…)
  • Круглим подарунком буде? (м’ячик…)
  • Соковитим подарунком буде? (яблуко…)
  • Корисним подарунком буде? (книга, настільна гра)

 

Треба нам вже вирушати,

Казкове місто залишати,

Дорогою красивою ми підемо

І трішки відпочинемо.

Фізхвилинка

Тут трава росте висока,

Тут стежинонька вузька,

Вище руки , вище ноги

Не проста у нас дорога

А тепер ідемо боком,

Із підскоком,із підскоком

Походили на носочках,

А тоді на п’ятах,

Випростали добре спини

Вправні ми малята.

Вихователь.

Ось дорога привела нас до дерева добра, але і тут чаклун наробив багато зла, все листячко позривав з дерева. Це дерево добрих справ і щоб його оживити, треба знайти листочки на яких зображені гарні вчинки.(Прикріплюючи листочки до дерева,діти промовляють прислів’я про добро.)

  • Які чудові прислів’я ви пригадали ,чаклун Злюка їх почув і напевне не буде робити більш нікому зла.
  • Давайте йому зробимо приємний сюрприз, адже добро завжди перемагає зло, подаруємо горщик з квітами.

Дидактична гра « Подаруй горщик з квітами»

(Діти підбирають у горщик з цифровим позначенням від3 до5, відповідну кількість квітів)

  • Як же сподобалися квіти,і ваші добрі справи чаклуну,і він дозволив повернути посмішку Добрій Феї.

Художня діяльність «Домалюй усмішку принцесі» (кольорові олівці)

ІІІ. Підбиття підсумків заняття

Добре всі ви працювали

Багатьом допомагали

А тепер скажіть мені

Чи сподобалось, чи ні?

  • Які добрі справи вам сподобалось робити, яке завдання було важко робити?
  • Пригадайте, які добрі вчинки ви робили у своєму житті?(Мікрофон)
  • Нам пора повертатись у садок,тож ми сьогодні молодці. (Діти сідають у повітряну кулю,промовляють слова.)

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *