Інтегроване заняття в старшій групі «Подорож до пісочної країни»

      Відомості про атвора:

Резнікова Олена Евгеніївна,

вихователь,

КЗ "Лисичанський дошкільний навчальний заклад (ясла – сад) №13 "Ромашка"

Інтегроване заняття в старшій групі (грамота+ознайомлення з навколишнім світом+пошуково-дослідниька діяльність+зображувальна діяльність  з елементами пісочної терапії). 

Тема: «Подорож до пісочної країни».

Програмний зміст.

– Створити у дітей позитивний настрій за допомогою застосування методів пісочної терапії,вчити їх передавти різні емоційні стани  в імітаційно-образних іграх.

– Продовжувати вчити дітей проводити звуковий аналіз слів,виділяти звуки в словах,давати їм характеристику,розрізняти на слух та по артикуляції голосні,тверді та м*які приголосні звуки,закріпити знання про умовне позначення звуків.

-Закріпити вміння виіляти перший звук в слові,та знаходити місцеположення звука в словах.

-Продовжувати роботу по ознайомленню дітей з реченням,сприяти умінню дітей використовувати різні типи простих речень.

-Розвивати артикуляційний апарат дітей,удосконалювати уміння багаторазово повторювати один і той же рух(динамічні вправи).

-Познаймити дітей з властивостями та якостями піску.Допомогти зміцнити м*язи рук,розвивати спритність і координацію рухів кистей рук під час роботи з піском.Вчити шляхом практичної діяльності робити «живий пісок»,та використовувати його для ліплення  піщаних виробів.Розвивати творчі здібності дітей при малюванні кольоровим піском.

-Виховувати у дітей бажання експериментувати,почувати себе більш успішними,отримати можливість самовираження.

Матеріал: кімнатна пісочниця, звичайний пісок,крохмаль,вода,кольоровий пісок,сніг у іграшковому відерці, відеоролик «Пустеля», дзвіночок,підбірка спокійної музики для релаксу,музична фізмінутка «Зверобіка»,дидактичні ігри: «Де заховався звук?», «Визнач перший звук в слові»,картинки с зображенням піска, фішки для позначення звуків.

                                         Хід заняття

Вихов. Діти,подивіться,я сьогодні принесла вам дзвіночок,але він не простий,а чарівний.Цей дзвіночок дуже любить дарувати людям радість.Давайте будемо передавати дзвіночок один одному разом з нашими щірими побажаннями.

( Під ніжну музику діти передають дзвіночок та бажають: здоров*я, миру,радості,успіху тощо).

Цей дзвіночок дуже любть подорожувати і сьогодні він запрошує нас в чарівну країну,а яку саме ви дізнаєтесь подивившись невеличкий мультфільм.

                             (Перегляд відеоролика «Пустеля»)

Вихов. Ну що,ви впізнали що це за країна?(відповіді дітей).Так це спустеля – країна пісків,пісочна країна.А ви б хотіли потрапити до пісочної країни.

Давайте зараз сядемо на килим,закриємо очі і за допомогою чарівного дзвіночка перенесемось до пісочної країни

(Діти сідають на килим,закривають очі,звучить мелодія дзвіночків)

Вихов. Відкривайте очі.Подивіться ми звами на порозі чарівної країни пісків,але для того,щоб пісочна країна пустила нас у свої володіння треба привітатися з піском.

(Звучить тиха,плавна музика,діти підходять до пісочниці і проводиться «ритуал входження в пісочницю» –  простягають руки над пісочницею долонями вниз,та проговорюють)

                             Здрастуй наш пісочок,

                             Жовтенький дружочок

                             У долоньки наші подивися

                             У них доброту, любов знайди.

Вихов.Ми з вами привіталися з піском і тепер можемо погратися з ним,але з початку послухайте правила поводження в пісочній країні

                              Шкідливих немає дітей в країні

                              Адже не місце їм у піску

                              Тут не можна кусатися, битися

                               І в очі піском кидатися.

А тепер ми можемо погратися з піском,адже пісом полюбляє коли лагідні дитячи пальчики торкаються його.

(Діти виконують рухи пальцями по піску,промовляючи приголосні звуки у відповідності с заданим образом.)

—Ковзає по поверхні піску змійка – вимовляємо звук ш (дитина розслабленими, а потім напруженими пальцями робить поверхню піску хвилястою в разних напрямках).

—Жучок борсається в піску – промовляємо звук ж (дитина рухає всіма пальцями, імітуючи рух комах, зустрічаючись під піском руками один з іншому-жучки вітаються).

—Коник стрибає по піску – промовляємо звук з (стрибаємо пальцями по поверхні піску).

—Дует пісочний вітер – промовляємо звук «в»(долонями розгладжують пісок).

Вихов. Діти.ви дуже гарно погралися з піском.А скажіть мені який пісок?(Відповіді дітей: сухий,сипучий,дрібний,жовтий).Так,вірно, а ще пісок вміє розмовляти.Давайте послухаємо,як шумить пісочний дощ.

—Пісочний дощ – звук «с».(дитина повільно,а потім швидко сипе пісок із свого кулачка в пісочницю,на долонь дорослого,на свою долонь,на тильну сторону долоней. Змінюючи тембр голосу.

Запропонувати дітям зробтит характеристику звука с(приголосний,твердий)

Вихов.Діти,дивіться,ось я бачу жительку пісочної країни – змійку,вона пропонує нам пограти зі словами в яких є звук «с».Зараз давйте зробимо три норки,адже змійка велика.В першій норці розташується голова змійки,сюди ми будемо викладувати каринки в назві яких звук «с» стоїть перший,

в другій норці розташується тіло – середина змійки,сюди ми будемо викладати картинки,в назві яких звук «с» стоїть в середині слова,в третій норці розташується хвостик змійки – сюди виложемо картинки,в яких звук « с» стоїть наприкінці слова.

               (проводиться дидактична гра «Де заховався звук?» )

Вихов.Діти,а ми з вами знаємо іще багато слів,які починаються на звук «с»,але для того,щоб ми могли чітко,ясно і зрозуміло всі слова вимовляти – я пропоную вам підготувати наші язички.

                              Артикуляційна гімнастика

Відкриваємо ротик – будинок

Хто господар у домі тім

У ньому господар – язичок

Він зручно в будинку ліг

(Відкриваємо і закриваємо рот, показуючи і ховаючи язичок)

В цьому будинку дві стіни

Це щоки – нам видно

Можуть стіни в будинок втягнутися

Апотом як куля надутися

(Надуваем і втягуємо щоки)

Двері – губи гнучкі

Можуть стати усмішкою,

Можуть в трубочку зібратися

Після знову посміхнутися

(Розтягуємо губи в посмішку, після збираємо трубочкою)

Вихов.Молодці,ви гарно розім*яли свої язички та губи.Тепер ми можемо далі продовжити подорож по пісочній країні,та пошукати в яких же ще словах живе звук «с».

Вихов.Дивіться,в нашій пісочній країні є пісочний годинник,але він чомусь не відраховує час,щоб запустити цей годинник треба оживити його,а зробити це можна за допомогою картинок.Якщо ми знайдемо та виложемо на коло годинника картинки в яких перший звук «с»,то він почне відраховувати час.

              Дидактична гра «Визнач перший звук в слові».

Що об*єднає всі ці слова?

А чи є серед цих слів схожі?(сніговик,снігур,снігуронька,сніжинка).

Дивіться ми виконали завдання і пісочні часи знову почали відраховувати час.

Вихов.Діти,а скажіть сніг і пісок,чи є між ними щось спільне?Вони однакові,чи різні?   (міркування дітей)

Давайте ми з вами пройдемо в нашу чарівну лабораторію і порівняємо сніг і пісок.

 (Проводиться порівняння снігу та піску.Сніг – мокрий,холодний,тає в теплі, білий,тощо. Пісок – сипучий,бувае мокрий,в теплі не тане,з мокрого можна ліпити,жовтий,тощо).

Вихов.Діти, а давайте порахуємо.скільки складів в словах – сніг,пісок? А скільки в цих словах звуків? Виділимо перші звуки в цих словах.Зробимо звуковий аналіз слів.Визначемо схожі чи несхожі ці слова?

(проводиться звуковий аналіз слів сніг,пісок за допомогою умовних фішок).

Вихов.Діти,ви виконали завдання і мабуть вже втомилися.Я пропоную вам відпочити та трошкі розім*ятися.А ви знаєте,що і там де лежать холодні сніги,і там де гарячи піски – всюди живуть тварини.І щоб на замерзнути в снігу, і знайти прохолоду в пісках їм доводиться багато рухатись.Ось і я вам пропоную уявити себе тваринами і порухатись та.як вони.

                              Фізмінутка  «Зверобіка»

Ми дуже добре з вами відпочили,тепер можна і далі продовжити експерименти в пісочній країні.

А хочете,ми з вами зробимо сьогодні «живий» пісок?З ним можна грати і в групі,і дома.Подивіться.що це таке? Це схема,давайте її родивимось і дізнаємось,що нам потрібно для виготовлення живого піску.

                (Роздивляємось схему для виготовлення живого піску.)

Проводиться практична робота:виготовлення живого піску та виробів з нього.

Дивіться,які гарні фігурки у нас получилися.Вони не розсипаються і водночас дуже м*якенькі.Ці фігурки ми залишимо в пісочній країні,а потім,коли повернемось в дитячий садок,поділимось секретом виготовлення жисого піска з іншими дітьми і навчимо їх робити теж гарні вироби з нього.

                               (Миємо та витираємо руки)

Вихов. Діти,подивіться я ще бачу одну загадку пісочної країни.Ось стоїть ваза з піском, якісь стрілочки,а навколо лежать якісь картинки,вони дуже різні.Мабуть треба навколо вази розложити тільки ті картинки на яких зображений пісок.

                   (Діти розглядають та розкладають картинки.)

Вихов. Я пропоную вам вибрати собі картинки,які найбільш сподобались і скласти з ними речення.

                                (Складання речень по картинкам)

Вихов.Молодці,ви добре впорались с завданням.Ми звами  захоплююче подорожували по пісочної країні, грали з піском, зі словами і зі звуками, порівнювали сніг і пісок, але перед тим як повернутися в дитячий садок, я пропоную вам ще одне цікаве завдання. Адже у  нас вже дуже скоро настане весна і щоб в пісочної країні теж відчувалося її наближення, давайте намалюємо весняну картину, але оскільки країна то пісочна, то і малювати її ми будемо піском, але піском не звичайним, а кольоровим.

(Діти під спокійну мелодію малюють на склі кольоровим піском колективну весняну кратину).

Вихов.Діти,де ми сьогодні з вами побували?Вам сподобалась наша подорож? І мені сподобалась. Нам пора прощатися з пісочною країною,але сподіваюсь, що ми ще не раз сюди повернемось.

    ( Під спокійну музику  проводиться ритуал виходу з пісочниці)

                         У долоньки наші подивися,

                         Мудрішими стали адже вони,

                        Спасибі, милий наш пісок,

                        Ти нам розумнішими стати допоміг.

Тепер я прошу вас простягнути руки над пісочницею і зробити рухи так,ніби ми скатуємо кульку.Тепер прикладіть цю кульку до свого серденька і повторюйте за мною: «Ми беремо з собою все саме важливе,що було сьогодні з нами,все,чому ми навчилися».

Залиши перший коментар

Зашили коментар

Ваш email не буде публікуватися.


*