Конспект заняття з розвитку мовлення на тему: “Переказ казки В. Сухомлинського “Сонце і сонечко” Залишити коментар

Сертифікат № DS063

Дєдова Анжеліка Василівна
Вихователь
м. Сєвєролонецьк, ДНЗ№19

Для кого призначений: для дітей старшого дошкільного віку, вихователів

Заняття з розвитку мовлення в старшій логопедичній групі

 

Тема: Переказ казки В.Сухомлинського «Сонце та сонечко»

Мета : Зв’язне мовлення: Вчити переказувати казку за планом вихователя по частинах, закріпити вміння давати розгорнуті відповіді на запитання, розвивати  вміння висловлювати своє ставлення до твору, вміння давати оцінку вчинкам персонажів, правильно користуватись граматичними конструкціями.

Словникова робота: Вчити добирати до іменника якісні прикметники(яскраве, тепле, променисте, добре, світле, гаряче), активізувати словниковий запас дітейдієсловами доконаного виду (трапилась, стало, прокинулась, позіхнула, визирнула).

Звукова культура мовлення: Розвивати звукову виразність мовлення, закріпити навички діафрагмального дихання, автоматизувати звук [Ж] шляхом промовляння складових рядів у поєднанні з рухами, розвивати почуття ритму, слухову увагу.

Розвивати вміння конструювати  з кольорових стрічок, уяву, дрібну  моторику,  увагу, активізувати  пізнавальний інтерес.

Виховувати слухняність, вміння прислухатися до порад, поважне ставлення до відповідей однолітків.

Сприяти формуваннюінтересу дітей до природи.

Матеріал: іграшка-сонечко(комашка), іграшкове сонце,2 фланелегафи, кольорові стрічки, сонце та промені, картинки для плану переказу, аудіозапис спокійної музики, люстерко. мнемоквадрати для переказу.

Попередня робота:читання казки «Сонце і сонечко»,спостереження дітей у природі, читання художньої  літератури, розглядання ілюстрацій.

 

Хід заняття.

  1. Організаційний момент. Психологічна хвилинка. Самомассаж.

До нас  завітав незвичайний гість, Сонячний зайчик. Він хоче звами пограти.

Гра з люстерком.

  • Він зазирнув у ваші оченята, заплющіть їх.
  • Побіг далі по обличчю, ніжно погладьте його.
  • По носику, лобі, щічках,підборіддю. Тільки гладьте обережно, щоб не злякати.

А тепер промінчику треба йти далі. Візьміть його у долоньки. витягніть руки якомога далі вперед, вгору, відпустіть.

Давайте ми з вами перетворимось на сонячних зайчиків

Раз, два, три, чотири, п’ять,

Всюди можу я гулять.

Стриб та стриб у сяйві дня.

Зникло сонце, зник і я.

 

Вільна ходьба

Стрибки на місці

Присісти. закрити очі

Плескання у долоні

 

 

  1. Вступна бесіда:
  • Усім нам потрібне тепле сонечко.
  • А яке сонечко?
  • Гра «Сонце яке?» (називаємо  слово, даруємо промінчик).
  • Кому ще крім людей воно потрібне?
  • А чи задумувались ви над тим, що станеться на землі, коли сонечко погасне?
  • Вірно, якби раптом погасло сонце, то не стало б на землі всього живого

А із сонцем кожен дружить,

Бо його всі люблять дуже,

І дорослі і малята

В сонця друзів скрізь багато

  • Ой, подивіться,поки ми з вами грали до нас знову завітав гість
  • Ти хто?
  • Я жучок-сонечко.
  • Якщо ти вже прокинувся, залишайся та пограй з нами.
  1. Пальчикова гімнастика

Прилетіло сонечко

На мою долонечку

Крильця червоненькі

Цяточки чорненькі

По всіх пальчиках ходило

А з мізинчика злетіло

 

Помахати кистями рук

Простягнути долоньки

Погладити тильні сторони рук

Торкнутися  рук, показуючи цятки

Пройтись по кінцівкам пальців від великого до мізинця

Помахати  кистями рук

  • Діти, ви знаєте , що існують слова, які мають декілька значень. Сьогодні ми почули ще одне таке слово – «сонечко» так можна назвати Сонце на небі і комашку.
  • Сонечко, ми знаємо що комашки взимку сплять. Ти знаєш, що могло трапитись лихо? Сідай з нами і послухай історію, яка відбулась з таким же жучком.

 

  1. Читання казки В. Сухомлинського «Сонце і сонечко».

Восени заховалось Сонечко під корою дерева. Спить собі комашка, не страшні їй ні морози люті, ні вітри студені. Спить Сонечко, і сниться йому теплий сонячний день, легенька хмарка на блакитному небі, яскрава веселка.

Серед зими трапилась тепла сонячна днина. Тихо в лісі, вітру немає. Нагріло сонце міцну кору. Жарко стало Сонечкові. Прокинулась комашка, солодко позіхнула, визирнула з-під кори. Хотіла вже було розправити крильця й полетіти, та сонце застерегло:

–  Не вилазь, Сонечку! Сховайся у свою теплу постіль. Рано тобі ще літати –  загинеш. Мої промені теплі, та мороз підступний –  уб’є тебе. Ще будуть і завірюхи, й вітри холодні, й морози тріскучі.

Сонечко послухалось доброго слова. Подихало свіжим повітрям і залізло знову в свою теплу постіль.

  1. Бесіда:
  • Що трапилось би, як би комашка не прислухалась до порад Сонця?
  • Слухняність це яка риса –гарна, чи ні? Чому ви так гадаєте?
  • Хто вам, діти, дає поради?
  • Ось і в народі так кажуть «При сонечку – тепло, а при матері – добро».
  1. Дихальна вправа «Комашка дихає свіжим повітрям» Закінчується казка такими словами «Сонечко послухалось доброго слова. Подихало свіжим повітрям і залізло знову в свою теплу постіль.Давайте ми з вами теж подихаємо як Сонечко.

Навкруг себе обкрутись,

На комашку обернись.

  1. Ритмічна вправа «Хлопай-шльопай»
  • А зараз проспіваємо пісеньку жука.

жи-жи-жа

жо-жо-жу

хлоп-хлоп-шльоп

хлоп-хлоп-шльоп

жі-жі-же

хлоп-хлоп-шльоп

  1. Установка на переказ. Повторне читання казки.
  1. Складання плану переказу.
  • Де спала комашка?
  • Чому вона прокинулась? Гра «Доповни речення»
    • Серед зими тепла сонячна днина … трапилась
    • Тихо в лісі, вітру …немає
    • Сонце міцну кору … нагріло
    • І тому Сонечкові жарко … стало
    • Що зробила комашка … прокинулась, солодко позіхнула, визирнула з-під кори
    • Хотіла що зробити … розправити крильця, полетіти
  • Що порадило Сонце? Гра «Поради Сонця», (передаючи іграшкове сонце по колу згадати всі поради)
    • Не вилазь, Сонечку!
    • Сховайся у свою теплу постіль!
    • Рано тобі ще літати – загинеш!
    • Мої промені теплі, та мороз підступний – уб’є!
    • Ще будуть і завірюхи, й вітри холодні, і морози тріскучі
  • Що зробила комашка?
  1. Переказ казки дітьми по частинах (казку розповідають по 3 дитини з використанням мнемоквадратів)
  1. Дидактична гра «Сонечко до рук візьми слово з казочки назви».
  • А зараз я хочу перевірити вашу увагу, чи запам’ятали ви слова зі звуком [С], які зустрічались в казці  (восени, сонце, спить, собі,  страшні, сниться, сонячний, яскрава, веселка, серед, трапилась, лісі, прокинулась, солодко, застерегло, сховайся, постіль,   свіжим)
  1. Релаксація «Сни жучка-сонечко» (спокійна музика).
  2. Продуктивна діяльність «Сни комашки»

Я вам пропоную зайнятися незвичною справою: з цих кольорових стрічок  на фланелеграфіпотрібно викласти те що могло наснитися  жучкові.  Подумайте, що потрібно зробити , що вони вийшли цікавими? У нас тільки два фланелеграфи. (Підводвожу дітей до висновку про те, що потрібнооб’єднатися по декілька чоловік, щобвийшло дві групи дітей, тадомовитисьпро те, хто та що буде викладати зі стрічок.)

Діти виконують  задумане, після чого вони розповідатимуть про зміст своїх “картин”

Сонечкові наснилося ….

  1. Підсумок заняття
  • Що здивувало вас?
  • Що хотілось би повторити?
  • Які нові слова запам’ятали?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

0
    0
    Кошик
    Ваш кошик порожнійМагазин