Конспект заняття для ІІ молодшої групи “Птахи весною” Залишити відгук

Відомості про автора:

Троцюк Ганна Іванівна

вчитель-дефектолог (тифлопедагог)
Дошкільний навчальний заклад №6 “Світлячок” – Центр розвитку дитини м.Ковель

Конспект заняття для ІІ молодшої групи “Птахи весною”

Корекційна робота з дітьми, що мають порушення зору
Спрямованість змісту: розвиток аналізуючого спостереження

Підгрупове заняття

Мета:

  • сприяти розвитку  зорового  сприймання, уваги, процесів  мислення, уяви, пам’яті,  сенсорних  функцій;
  • виховувати витримку,  любов  і  бережливе  відношення  до  птахів,  бажання  допомагати;
  • конкретизувати та  збагачувати  уявлення  дітей  про  птахів  –  назва,  характерні ознаки,  повадки,  спосіб  живлення,  місце  проживання,  дитинчат;  продовжувати  вчити  порівнювати,  аналізувати,  узагальнювати,  відгадувати  загадки;  закріплювати узагальнююче поняття  «птахи»;
  • корекційна мета:  розвиток  зорового  сприймання  контурних  зображень, фіксації  погляду,  прослідковуючої  функції  очей, дрібної  моторики  пальців рук.

Матеріал:  слайди  птахів, картки-пластилін  із  нанесеним  контурним  зображенням  птахів,   насіння  огірків, пташка-іграшка,  картинки  із  зображенням  птахів (горобець, лелека,  шпак,  синичка, ворона),  картинки  із  зображенням  гнізд  птахів.

План     заняття

Подивіться,  діти,  хто  завітав  до  нас?  (декоративна  пташка  на  паличці-гілочці). 

Корекційна  вправа  «Спіймай  пташку»Діти  оченятами «ловлять»  пташку,  яка  «літає»  в  різні  сторони:  вверх-вниз,  вліво-вправо (5-6 р.). І « прилітає» до  столу на  якому  лежить  аркуш  паперу (загадки  від  Лісовичка).

Дидактична  вправа  «Відгадай   і  назви». Дитина  повинна  відгадати  загадку, пояснити, чому  так  думає,  якщо  правильно  відгадала,  пташка  «появиться  на  екрані»:    Які  ноги  заввишки,  такий  ніс  завдовжки

Хату  на  хаті  має,  всім  жабам  рахунок  знає.        (лелека)

Ця  пташка  невеличка,  у  неї  білі  щічки

Сірі  лапки,  чорна  шапка,

Фартушок  жовтенький,  голосок  тоненький.    ( синичка)

Голос  має  хриплуватий, колір  пір’я   –   сіруватий,

Я  розумна  каркарона,  люди  звуть  мене…             (ворона)

Я   ловлю  комах,  жучків, їм маленьких черв’ячків,

В  теплий  край  я  не  літаю, весело скрізь  стрибаю.

(горобчик)

Пір’я  в  мене  темно-синє.

Із  краплинками  срібними,

На  дереві  хатку  маю.

Дуже  гарно  я  співаю.                                                  ( шпак)

  • Діти, про  кого  ми  відгадували  загадки?
  • Чому їх  так  називають?  (тіло  покрите  пірям,  є  крила,  дзьоб,  вони  літають).
  • Кого з  цих  птахів  ми  бачили  взимку?
  • Хто з  них  повернувся  з  теплих  країв?

Корекційна  вправа  «Хто  з  птахів  полетів?» Діти  заплющують  очі, зникає

пташка  на  екрані, відкривши  очі, діти відгадують, кого з птахів  нема  (називають на вушко  педагогу  по  черзі). Пташка  «прилетіла» до фланелеграфа.

Дидактична  вправа  «Хто  зайвий?»  На  фланелеграфі  –  зображення  птахів  серед  них  зайчик  і  білочка. Діти  відмічають,  хто  зайвий  і  пояснюють,  чому  вони  не  птахи.

  • Ви любите  птахів?  За  що  ви  їх  любите?
  • Діти, що  роблять  птахи  весною? (будують,  поправляють, ремонтують  гнізда-домівки).
  • Пташка просить  вас  заховатися  (діти  ховаються  за  стільчиками). В  цей  час  виставляю  картинки-гніздечка птахів  на  фланелеграф.

Дидактична  вправа  «Знайди  пташці  гніздечко». Діти  підбирають  гніздечка  для  птахів, ставлячи  пташку  біля  її гніздечка.

Побудували  пташки  гніздечка.

  • Що ж  відбувається  потім? (відкладають  яєчка  і  висиджують  пташенят).
  • Чим годують  птахи  своїх  пташенят?

Дидактична  вправа  «Назви  пташенят». Пташка  «сідає» кожному  на долоньки,

а  дитина  повинна  назвати пташеня пташки, яку назве педагог (горобець – горобеня).

Вправа  «Врятуй  пташеня».  Діти  уявляють,  що  знайшли  маленьке, безпомічне

пташеня. – Що  ви  зробите? Вони «беруть» його  в  долоньки, зігрівають своїм  диханням, коли пташеня  «оживає», випускають  на  волю. Пташка  їм  дякує.

Із  пташенят  виростуть  дорослі  птахи. Давайте і ми уявимо  себе  птахами і «погуляємо» по майданчику.

Полілог  «Я  пташка».

Корекційне  завдання  «Загадковий  малюнок» (контурні  зображення птахів  переплетено).

  • Хто заховався  за  цими  лініями?
  • Як ви  здогадалися?

Пташка  «летить» по  кімнаті і  знаходить  картки-пластилін із контурним зображенням птаха. Пташка « просить»  зробити  подарунки-картки, а ось для кого  ми здогадаємося самі пізніше, нас  чекає  ще  сюрприз. Перш  ніж  приступити

до  роботи, підготуємо  пальчики.

Вправа  «Веселі  пальчики»  (2 впр.  мудр  повт. 3-5р.).

Індивідуальне  завдання  «Виклади  картинку».  Діти  викладають  пташку  по

лінії  контуру  начінням  огірків,  згідно  зорових  навантажень.

Пташці  дуже  сподобались картинки, вона  із задоволенням  подарує  їх…Кому?

Шукає пташка  сюрприз, «летить» до коробки-сюрпризу, там       лежать  іграшкові  машинки  для  кожної  дитини.

  • Діти, ви здогадалися,  від  кого  всі  сьогоднішні  сюрпризи?

Звичайно,  від  Лісовичка,  адже  це  він  обіцяв  вам  принести  сюрпризи-подарунки.

 

 

                                     

                                

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *