заняття

Заняття для старшого дошкільного віку з розвитку мовлення “Допомога дітям з Африки” Залишити коментар

Заняття для старшого дошкільного віку з розвитку мовлення “Допомога дітям з Африки”

Відомості про автора:

Резнікова Інна Миколаївна,

вихователь

КЗ “Лисичанський дошкільний навчальний заклад (ясла – садок) № 13 “Ромашка”

 

Конспект  інтегрованого заняття

Тема: Допомога дітям з Африки

Старша група

Інтеграція образотворчих областей:

  • Соціально-комунікативний розвиток
  • Фізичний розвиток
  • Кріотерапія
  • Естетичний розвиток( малювання об`ємними фарбами)

Програмний зміст:

Зв’язне мовлення:

  • Закріпити вміння дітей, складати описові розповіді задопомогою мнемотаблиць
  • Розвивати зв’язне мовлення, уяву, мислення

Словник та граматика:

  • Збагачувати словник дітей іменниками, прикметниками, дієсловами відповідно до лексичної теми «Зима»
  • Розвивати вміння дітей підбирати риму

Звукова культура мови:

  • Закріпити вміння знаходити місце звука в слові та поділяти слова на склади

 Розвивати  пам`ять, дрібну моторику рук.

 Створити радісну атмосферу і позитивний настрій дітей.

Виховувати бажання допомогти, уміння проявляти доброзичливе становлення до дітей з іншої країни.

Продовжувати знайомити дітей з різноманітними  техніками малювання (об’ємними фарбами)

Виховувати охайність під час роботи з фарбами, естетичний смак.

Попередня робота:

  • Спостереження на прогулянці
  • Розглядання картин, ілюстрацій про зиму
  • Знайомство з народними прикметами, прислів’ями, загадками про зиму.
  • Образотворча діяльність на тему «Зима»

Матеріал:

Мнемотаблиця «Зима», картинки, глобус, презентація – природа Африки

Зимове дерево

Звукозапис – звуки «зими»

об’ємні фарби, ватні палички,одноразові пакетики, папір, серветки.

2 миски-1-з льодянками,2- з теплою водою, рушники.

Хід заняття

(діти заходять у групу, стають у коло)

Організаційний момент:

Зібрались всі діти у коло

Я твій друг і ти мій друг

Міцно за руки візьмемось

Та друг другу посміхнемось.

В-ль:    Посміхнемось і нашим гостям. Привітаємось.

              Ось як світло і затишно стало в кімнаті від ваших посмішок.

             (1-й слайд-конверт, сигнал повідомлення)

В-ль:    Діти здається нам надіслали повідомлення.

              Вам цікаво?

              Хто ж нам його надіслав

             (2-й слайд-фото дітей з Африки)

В-ль:    Як ви гадаєте, хто ці діти?

              ( відповіді дітей)

В-ль:    Яке цікаве повідомлення.

              Давайте звернемо увагу звідки  воно до нас надійшло

             (3-й слайд – карта)

             ( розглядаємо карту та на глобусі)

            Але що ж вони бажають

В-ль   (4-й слайд –  картинка? З сніжинок)

             Діти, я здогадуюсь

             Це малята з Африки

             Вони хотіли б дізнатися про зиму

В-ль:    Як ви гадаєте, чому африканські діти нічого не знають про зиму?

           Діти: Тому що в Африці дуже спекотно і там немає зими

                  (слайди – природа Африки)

В-ль:      А як же ми їм допоможемо?

                (припущення дітей)

                Я пропоную вас скласти розповіді про зиму, а у мене є диск, на який ми запишемо всі ваші розповіді і відповіді по електронній почті в спекотну  Африку.

В-ль:       І так, на дворі у нас зима

                 Давайте пригадаємо слова якими можна сказати про цю пору року.

                А допоможе нам така ось сніжинка

В-ль:      Яка вона зима?

               (діти передають сніжинку і називають)

Діти:      Морозна, сніжна, холодна, біла, льодяна

В-ль:      – Як називаються зимові місяці

                –Який перший місяць?

-Який зараз місяць йде?

-Що таке сніг?

-Що можна сказати про сніг, який він?

Діти:       Пухнастий, білий, холодний, м`який,легкий, сріблястий.

В-ль:      Молодці діти.

               Пригадали слова які нам допоможуть при складанні розповіді.

В-ль:     Зараз я пропоную пограти .

               Якщо вдень іде сніг-він називається сніжний

               Якщо мороз –

               Якщо вітер –

              Якщо холод  –

               Якщо сонце –

                Якщо сніг ідей у грудні

                Якщо іде дощ

В-ль:       Прийшла пора нам позбавитись. Розповісти і показати як ми любимо зиму

                    Фізхвилинка «Зимою» (імпровізація рухів)

                 Ми зимою в сніжки іграємо, ми  іграємо, ми  іграємо

                 І на лижах ми біжимо. Ми біжимо, ми біжимо.

                На ковзанах по льоду ковзаємось, ми ковзаємось,  ми ковзаємось

І снігурку ліпили ми, ліпили ми, ліпили ми.

Гостю зиму любили ми, любили ми, любили ми.

В-ль:      Ну що ж діти треба братись до роботи

               Нам потрібно допомогти дітям Африки

               Давайте згадаємо про що вони нас попросили?

Діти:     Розповісти про зиму

В-ль:    Нам потрібні помічники.

              (звертаємо увагу на зимове дерево і картинки – схеми)

             Зараз ми виберемо картинки які нам допоможуть скласти розповіді про зиму.

             (Діти вибирають. В-ль прикріпляє на картинки на гілочки дерева тим створює схему розповіді)

В-ль:    Діти зверніть увагу, яка мнемо таблиця у нас получилась

             (Розбираємо кожну картинку)

В-ль:    Ну, а зараз давайте присядемо, подумаємо і почнемо.

В-ль:    Діти пам`ятайте, що наші друзі з Африки зовсім нічого не знають про зиму.

             В своїх розповідях треба розповісти:

             Яка зима? Яка погода? Який сніг?

             Як живеться пташкам, тваринам?

             Як люди домотають птахам?

Діти:   складають розповіді, розповідають у мікрофон.

В-ль:   Які чудові розповіді у вас вийшли.

             Я гадаю, що дітям сподобаються ваші розповіді.

В-ль:   А зараз я пропоную вам таку вправу – «Холодне-Гаряче» (Кріотерапія)

В-ль:   А зараз прийшла пора пограти нам дітвора.

              Гра «Доскажи словечко»

Я буду починати строку вірша, а ви закінчувати в риму.

– Тихо, тихо як ві сні, падає на землю…(сніг)

– З неба все летять пушинки сріблясті…(сніжинки)

– На полянку, на лужок все лягає…(сніжок)

В-ль:   Молодці. Ви запам`ятали, які слова підібрали в вірші?

Діти:   Сніг, сніжок…

В-ль:   Так. В цих словах є одна обра частина «сніг».

             Ці слова називаються родинні.

В-ль:   А який перший звук ви почули в цих словах?

             Давайте зараз спробуємо дізнатись скільки складів  мають ці слова.

(діти різними способами поділять  слова на склади)

В-ль:    Молодці.

              А ще ми з вами знаємо, що в природі є свої звуки.

              Є звуки дощу, грози, шум лісу, дерев.

              Є також звуки і у зими.

              Давайте їх послухаємо

              (слухаємо звуки завірюхи, пурги)

В-ль:     Ух, як віз зимових слів та звуків стало холодно. Наші пальці замерзли.

                Давайте їх зігріємо.

               Дихальна гімнастика

               ( діти роблятьглубокий вдих і видох, промовляють «х-х-х-х-х-х-« (3рази))

В-ль:     Сідайте будь-ласка

               А ще ми знаємо що у народа є багато прислів`їв про зиму.

               Давайте їх пригадаємо. Хто знає, хай називає.

               Діти називають знайомі прислів`я

В-ль:     Молодці, дітям з Африки буде цікаво дізнатися про це.

               Але діти з Африки у нас ще щось просили.

               Давайте звернемо увагу на екран.

               (на екрані – сніжинка в долонці)

В-ль:     Діти просять надіслати їм снігу

               Але як ви гадаєте, чи можна надіслати сніг до Африки у конверті?

Діти:     Ні, він розтане.

В-ль:     Що ж нам робити?

               Діти пропонують.

               Так, дуже багато різних пропозицій.

               А я вам зараз пропоную намалювати сніжинку

               Але не просто фарбами і пензлем

               А об`ємними фарбами

В-ль:     пояснює процес роботи

В-ль:     Ну, ось і закінчилось наше заняття.

               Тепер ми з вами складемо наші сніжинки у конверт, підпишемо його

               І запис наших розповідей відправимо до далекої Африки.

              Я гадаю,що африканські дітки будуть дуже задоволені.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

0
    0
    Кошик
    Ваш кошик порожнійМагазин